راه کارهایی برای آرامش

آرامش

اگر احساس می کنید که به کرات تسلط بر اعصابتان را از دست می دهید، یادگرفتن اینکه چطور احساساتتان را به درستی کنترل کنید بخشی از فرایند رشد شماست.

سعی می کنید آرامش داشته باشید اما استرس دوباره سراغتان می آید؟ اگر دائم با این مشکل مواجه هستید و استرس آرامش را از شما گرفته است از تکنیک های آرام بخش زیر استفاده کنید.

تمرین تنفس ذهنی 

با شکم نفس عمیق بکشید. (هنگام تنفس سینه نباید تکان بخورد) شبکه خورشیدی (قسمت شکمی) پر از پایانه عصبی است و به همین دلیل تنفس عمیق مرکز بدن را به اندازه ذهن آرام می کند.

پاها را روی زمین احساس کنید و احساس کنید که زمین حمایت تان می کند. هر نوع تنش جسمی را رها کنید.

وقتی مضطرب هستید احساس می کنید بی اصل و پایه هستید. بنابراین باید به زمین برگردید و حمایت زمین را احساس کنید.

ممکن است عضلات تان را بیش از حد سفت کرده باشید. برای این که استرس و فشار عضلات را کم کنید آن ها را سفت کنید و دوباره رها کنید. این تمرین را همراه با دم و بازدم عمیق انجام دهید.

بافت لباس هایی که پوشیده اید را احساس کنید. رنگ های فضای اطرفتان را ببینید. یک لیوان آب بنوشید.

وقتی عصبی هستید از احساساس تان دور می شوید و به خودتان گیر می دهید و خودوسواسی می گیرید. در چنین شرایطی سعی کنید از خودتان بیرون بیایید و به دنیای بیرون توجه کنید خیلی زود آرام می شوید.

تمرین جین شین جوتسو 

یکی دیگر از تکنیک هایی که می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرین جین شین جوتسو است که از لمس کردن های ملایم برای درمان استفاده می کند. این تکنیک ژاپنی استرس و اضطراب را درمان می کند و ذهن و بدن را در ۵ دقیقه آرام می کند.

یکی از تمرین های ساده جین شین جوتسو این است که انگشت های دست ها را به ترتیب بگیرید و نفس های عمیق و طولانی بکشید (برای هر انگشت ۵ نفس عمیق بکشید)

انگشت شست دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت اشاره دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید.

انگشت میانی دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت انگشتری دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت کوچک دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید.

در نهایت کف دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. 

بعد از تمام شدن دست چپ تمام این مراحل را برای دست راست تکرار کنید.

این تمرین ها سیستم عصبی را آرام می کند، سیستم گردش خون را تقویت می کند و نشانه های درد، اضطراب، استرس، خستگی را از بین می برد.

در این تمرین ها به اهمیت تمرین های تنفس تاکید بیشتری می شود زیرا دم و بازدم جریان اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می کند.

به ویژه نگه داشتن تنفس سطح دی اکسید کربن را افزایش می دهد و این تاثیر آرام بخشی دارد که گیرنده های عصبی در بافت های عضلانی را آرام می کند و به از بین بردن فشار و تنش جسمی کمک می کند.

آرامش اعصاب

ماساژ برای آرامش اعصاب بسیار مفید است

چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم

چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم , امروزه با وجود داشتن مشکلات عصبی و روانی برای حل با گذاشتن راه حل های بسیار ساده و در دسترس می توان از این راه حل های پیشنهادی استفاده کرد پس با ما همراه باشید. راهها و روش های آرامش اعصاب و روان کدامند؟

آیا فردی استرسی هستید که با هر مسئله ای کوچکی دچار اعصاب خوردی می شوید اگر دوست دارید یک انسان آرام باشید و هر چیزی شما را ناراحت نکند و بسیار خونسرد باشید در ادامه با این مقاله با ما همراه باشید.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است.

نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های آرامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال می کند.

یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم سخت کار کردن در روز و خود را غرق مسوولیت کردن و اجازه مانور دادن به استرس در زندگی بسیار آسان است.

اما بنظر میرسد که غلبه بر این استرس ها به صورت تصاعدی دشوارتر میشود. بنابراین اگر شما به دنبال یک راه برای فرار از این وضعیت هستید ما در این مطلب به شما چند راه حل علمی پیشنهاد خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم.

 

۱٫ ماساژ

بله، قطعاً گرفتن یک ماساژ یک راه بسیار خوب برای استراحت و از بین بردن استرس است.

مطالعه کوچکی برای بررسی اثرات ماساژ را در دانش آموزان ژاپنی که برای امتحان آماده میشدند انجام شد. نتایج آزمایش سطح پایین کورتیزول، هورمون مرتبط با استرس را نشان میداد. اما از آنجا که این تحقیق در سطح کوچک انجام شده است به طور جامع قابل استناد نیست.

۲٫ مدیتیشن

در بسیاری از مطالعات تفکر عمیق و مدیتیشن، یک ایده بسیار خوب برای استراحت و آرامش دیده می شود. با تحقیق بر روی افرادی که مبتلا به اضطراب هستند مشاهده شده که یکی دیگر از اثرات مراقبه کمک به ضد افسردگی و اضطراب است.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم

۳٫ ورزش منظم

کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است. نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های ارامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال میکند.

یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است. ممکن است در نگاه اول متناقض باشد اما ورزش میتواند هورمون های مرتبط با خلق و خوی بدن مانند اندورفین را بالا ببرد و سطح هورمون استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش دهد.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم.

آرامش اعصاب

یوگا برای آرامش اعصاب

۴٫ حمام آب گرم

اگر شما روز فوق العاده پراسترسی در محل کار داشته اید، سعی کنید که با یک حمام آب گرم به بدنتان آرامش دهید. به گفته موسسه ملی بهداشت، یک حمام آب گرم میتواند به باعث افزایش جریان خون و در نتیجه کاهش سختی و درد در مفاصل شد. درد کمتر، ذهن و بدن شما را آرامتر خواهد کرد.چگونه اعصاب و روان آرام داشته باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید