در فصل بهار چه بخوریم و چه نخوریم

تغذیه در فصل بهار

تغذیه در هر فصلی اصول مربوط به خود را داراست که در فصل بعار نیز اصولی وجود دارد که باید رعایت شود لذا با تانما همراه شوید تا با اصول اساسی در تغذیه برای فصل بهار آشنایی پیدا کرده و از بیماری دوری کنید.

بهار فصلی گرم تر از زمستان بوده که گرم شدن هوا دسترسی شما را به غذاهای پر طراوت تر فراهم می سازد. شما انتخاب های بیشتری را برای تغذیه در فصل بهار دارید که همین موضوع سبب می شود که اثرات منفی و مثبتی در این راستا وجود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از غذا هایی که می تواند هم مفید باشد و هم زیان آور می پردازیم تا بتوانید اصول تغذیه بهاری را رعایت کنید.

تغذیه مناسب فصل بهار

تغذیه مناسب فصل بهار

تغذیه مناسب فصل بهار

ماست یکی از غداهای ایده آل برای روز های بهاریست.همچنین برای تغذیه مناسب بهار ماست به عنوان میان وعده ای شناخته می شود که در افزایش بامتری های مفید روده تاثیر بسیاری دارد. افزایش باکتری های مفید روده سبب می شود تا فرایند هضم در دستگاه گوارس آسان تر صورت پذیرد و در نهایت تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد.ماست های پروبیوتیک همچنین به بهبود عملکرد روده در افراد مبتلا به بیماری التهابی روده می انجامد.ماهی غزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند کاهش التهاب دستگاه گوارش را به دنبال داشته باشند. با توجه به بررسی های بالینی که در سال 2014 میلادی صورت گرفته است که امگا موجود در ماهی، در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو منجر به کاهش علائم این بیماری می شود. اگر طرفدار ماهی نیستید، می توانید گردو و بذر کتان را جایگزین آن کنید. بهتر است در سبد غذایی در فصل بهار، ماهی را جای دهید.

تغذیه مناسب فصل بهار

تغذیه مناسب فصل بهار

مارچوبه از مواد مغذی سرشار است که این مواد معدنی شامل پروبیوتیک هستند که به افزایش سلامت دستجاه گوارش کمک می کنند. مارچوبه می تواند بسیاری از بیماری های روده ای نظیر سرطان روده، بیماری ‌های التهابی روده، آلرژی و... را می‌ کاهد. یکی از پروبیوتیک‌ های بسیار مهم اینولین است که از پلی ‌فروکتان ‌ها است؛ و مارچوبه یکی از منابع اصلی اینولین محسوب می شود. مصرف نوشیدنی های گازدار در هوای گرم می تواند خوشایند باشد اما دستگاه گوارش شما را تخریب می کند. نوشابه های گازدار دارای اسید فسفریک و قند تصفیه شده سفید است که سبب کشته شدن باکتری های خوب روده شده و سوزش معده را به همراه دارد. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر که از این نوشابه ها استفاده می کنند، تشدید علائم را به وضوح تجربه خواهند کرد.

تغذیه در  فصل بهار

تغذیه در فصل بهار

هات داگ از فست فود های مورد علاقه برای افراد است که سوسیس ها همگی شامل نیترات ها هستند و سبب کشتن باکتری لاکتوباسیلوس مفید در دستگاه گوارش است. مصرف طولانی مدت و درازمدت هات داگ سبب ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی می گردد. نوشیدن الکل سبب ابتلا به بیماری های معده می شود و از آسیب های دیگر الکل می تواند به آسیب دستگاه گوارش اشاره کرد. مصرف الکل سبب سریع تر شدن بیماری های معده ای می شود و از آسیب های دیگر آن می توان به از بین رفتن باکتری های مفید روده وآسیب به دستگاه گوارش اشاره کرد.

تغذیه در  فصل بهار

تغذیه در فصل بهار

پورین یکی از مواد معمول در بدن انسان ها و حیوانات است و دریافت زیاد این ماده میتواند مشکلاتی را به وجود آورد که نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی پورین می باشد. از آنجایی که پورین می‏ تواند به اسید اوریک تبدیل شود، تجمع زیاد پورین در بدن می‏تواند به انباشته شدن زیاد اسید اوریک منجر شود. دریافت پورین برای افرادی که بیماری نقرس دارند و یا افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند، مضر است. این اشخاص باید از استفاده مواد غذایی به مانند نخودفرنگی که شآمل مقدار زیادی پورین است، جلوگیری کنند.

 

نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید