توپک های انرژی زا که دستور تهیه اش را در ادامه خواهید دید سرشار از مواد مغذی و پروتئین های گیاهی هستند و جایگزینی طبیعی و ارگانیک برای پروتئین بار هایی می باشند که در بازار در دسترس هستند.

از این توپک های انرژی زا می توانید به عنوان میان وعده یا تامین انرژی بعد از یک ورزش سنگین استفاده کنید. یا حتی روزهایی که فرصت برای وعده های غذای اصلی ندارید می توانید به راحتی این توپک های انرژی زا را جایگزین کنید تا انرژی مورد نیاز بدنتان در طول روز تامین شود.

ترکیب خرما و بادام هندی و بادام تقریبا تمام مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن را تامین می کند. ضمن این که استفاده از قند طبیعی خرما در این توپک ها جلوی پرخوری های بعدی را خواهد گرفت.

توپک های انرژی زا

 

وجود آجیل ها  در این توپک های انرژی زا به خاطر فیبر بالایی که دارند تا مدت ها شما را سیر نگه میدارد.

آموزش تهیه توپک های انرژی زا

مواد لازم برای ۱۲ عدد توپک

زمان آماده سازی ۵ دقیقه

زمان کل ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای توپک های انرژی زا

بادام هندی ( یا بادام زمینی )  ۱ لیوان

بادام ۱ لیوان

خرما ¾ تا ۱ لیوان متناسب با ذائقه خودتان

نمک ۱ پینچ

عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری

آب گرم به میزان لازم

طرز تهیه توپک های انرژی زا

۱ . مغزها را در کاسه غذاساز ریخته و هم بزنید تا کاملا پودر شوند.

۲ . خرما، وانیل و نمک را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود.

۳ . مقداری از مواد را بین دو انگشت فشار دهید اگر حالت خمیری نداشت ۱ قاشق ۱ قاشق آب اضافه کرده هم بزنید تا زمانی که حالت خمیری بگیرد.

۴ . به اندازه دلخواه از مواد برداشته با کف دست گرد کنید و در مغز دانه شاهدانه بگردانید.

۵ . نیم ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شوند و خودشان را بگیرند سپس سرو نمایید.

این توپک ها را می توانید در ظرف دربسته به مدت ۱ هفته در یخچال یا ۱ ماه در فریزر نگهداری کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟ 53
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید