خواص گیلیسیرین به قدری زیاد است که حضور آن در هر خانه ای ضروری است . گیلیسیرین یکی از موادی است که برای شادابی پوست و  مو از زمان قدیم استفاده شده است. استفاده از این روغن تنها به منظور مرطوب کردن پوست شما نیست و در بسیاری از محصولات زیبایی و سلامت می توانید حضور این ماده را ببینید . گیلیسیرین می تواند برای سلامت موها و ناخن‌های شما مناسب باشد. بسیاری از ما فکر می کنیم که خرید کرم های گران قیمت می تواند به ما برای سلامتی پوست و مو کمک کند اما صبر و حوصله از مواد طبیعی برای درمان زیبایی پوست و موها می توانند نتیجه لذت‌بخش‌تر را داشته باشد.اگر صورت و موی بیش از حد چربی دارید ، گیلیسیرین بدون اینکه باعث چربی زیاد پوست و موی شما شود، رطوبت کافی را به پوست شما منتقل می‌کند که همین موضوع این ماده را خاص تر کرده است .

حال ببینیم که اصلاً گیلیسیرین چیست و چگونه میتواند در زیبایی و سلامت ما تاثیر گذار باشد. گیلیسیرین یا گلیسرول مایع بی بو و شفافی است که در بسیاری از چربی های طبیعی گیاهی و حیوانی از جمله چربی هایی که در پوست شماست ، وجود دارد. گیلیسیرین تجاری از محصولات طبیعی نظیر روغن های گیاهی یا از طریق الکل پروپیلن ساخته شده و در بسیاری از صابون ها و محصولات مراقبتی حضور این ماده شفابخش وجود دارد . باید توجه کنید که گیلیسیرین گیاهی باید به جای یک ماده مشتق از مواد شیمیایی انتخاب شود تا بیشتر از مزایای آن بهره مند شوید .

مزایای گلیسیرین

ماسک های متنوع برای مشکلات پوستی با گلیسیرین

خواص گیلیسیرین به قدری زیاد است که از گیلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می شود . گیلیسیرین را برای تهیه لوسیون کرم های صورت به کار می برند چرا که از جمله خواص گیلیسیرین ، نگه داشتن رطوبت در سطح پوست است . از آنجا که این ماده حلال خوبی است و سبب جذب رطوبت در سطح پوست می شود و پوست را نرم و چرب نگه می دارد ، لذا از این ماده در تهیه لوازم آرایشی استفاده می‌شود . از جمله فواید گیلیسیرین پیشگیری از یبوست است که به صورت شیاف به عنوان ملین هیپراسموتیک و نرم کننده از آن استفاده می کنند .

جلوگیری از چین و چروک پوست از جمله فواید گیلیسیرین برای پوست است . گیلیسیرین از آنجا که خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد لذا به راحتی می تواند از چین و چروک پوست شما در سنین بالا جلوگیری کرده و پوست را نرم و شاداب و جوان نگه دارد . برای استفاده از گیلیسیرین به این منظور  نیاز است که یک قاشق چایخوری گیلیسیرین را با یک قاشق چای خوری روغن ویتامین e ترکیب کرده و صورت و گردن خود را با این ترکیب به آرامی ماساژ دهید . پس از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید و باید بدانید که هر شب قبل از خواب انجام این عمل ضروری است .

صابون های گیلیسیرینی

صابون های گیلیسیرینی

علاوه بر چین و چروک ها از مهمترین مشکلاتی که در بالا رفتن سن می آید از بین رفتن الاستیسیته یا انعطاف پذیری پوست است . انعطاف پذیر ماندن پوست با استفاده از گیلیسیرین از جمله خاص این ماده به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر نتیجه تحقیقاتی در نام آن منتشر شد که بر اساس این تحقیقات نشان داده شد که حتی اگر ۱۰ دقیقه گیلیسیرین بر روی پوست شما بماند می تواند خاصیت انعطاف پذیری بافت‌های پوستی را بهبود دهد و همچنین تحقیقاتی در آلمان نیز در این خصوص انجام شد که این تحقیق عنوان می‌کرد مصرف موضعی گیلیسیرین بر روی موش ها انعطاف پذیری پوست هایشان را افزایش داده است .

اگر نیاز به پاکسازی پوست دارید گیلیسیرین می تواند به کمک شما بیاید.  به خصوص اگر دچار کبودی ، التهاب و ورم باشید ، این ماده شفابخش است . تحقیقاتی که در خصوص خواص گیلیسیرین صورت گرفته است نشان می‌دهد محصولات و کرم هایی که حاوی این ماده هستند هم میزان کبودی را تا حد زیادی کم می کنند و هم زمان بهبود التهاب و کبودی را کمتر کرده و پوست شما را زودتر به حالت طبیعی برمی گرداند .

خواص گیلیسیرین به گونه ای است که می‌تواند از پوست در مقابل حساسیت به طور کلی محافظت کند . در سال ۱۹۹۸ پژوهش انجام شد که نتایج آن در مجله بین المللی پوست انتشار پیدا کرد . در این پژوهش داوطلبان در معرض مواد حساسیت و التهاب زا قرار می‌گرفتند و سپس برای آنها گیلیسیرین تجویز می‌شد . گیلیسیرین توانست بیشترین تأثیرات منفی مواد التهاب زا را از بین ببرد و در واقع این ماده مقاومت پوستی را بالا برده تا بتوانند از خود محافظت کند . علاوه بر این گیلیسیرین به بازسازی سلولهای پوست نیز کمک فراوانی می‌کند .

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز عنوان شد ، گیلیسیرین برای حفظ آب و رطوبت پوست شما بسیار تاثیرگذار است . از ترکیب گیلیسیرین و آب میتوان برای شستشو و پاکسازی پوست صورت استفاده کرد که این دستورالعمل به طور طبیعی پوست شما را مرطوب و درخشان نگه می‌دارد . گیلیسیرین یک تله بسیار خوب برای پوست به شمار می‌رود که در کنار کمک به حفظ رطوبت پوست می تواند کمک کند تا سطح ph پوست به طور متعدل حفظ شده و در نهایت آسیب کاهش پیدا کند . بنابراین گیلیسیرین  پوست شما را نرم و شاداب و درخشان کرده و به همین موضوع می‌تواند در زیبایی کل شما تاثیر گذار باشد و این مورد از فواید گیلیسیرین برای زیبایی به شمار می رود .

روش استفاده گیلیسیرین برای این معضل به این صورت است که یک قاشق چایخوری گیلیسیرین را با دو قاشق غذاخوری گلاب به خوبی ترکیب کرده و در یک بطری اسپری می ریزیم . قبل از استفاده از مرطوب کننده این تونر را بر روی پوست تمیز تان استفاده کنید . بهتر است هر روز این کار را انجام دهید . برای نگهداری این تونر خانگی آن را در یخچال خانه بگذارید .

ماسک با گیلیسیرین

ماسک با گیلیسیرین

ماسک گیلیسیرین قدرت بازسازی هم دارد که می تواند شما را به راحتی از شر پوست های مرده و کدر خلاص کند و آبرسانی پوست شما را انجام داده و درخشانی پوست را برایتان به ارمغان بیاورد . برای استفاده از این روش و ساختن ماسک ابتدا باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید . سپس سفیده را با یک چنگال و همزن آنقدر بزنید تا سفید شود و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید . عسل ماده غذایی است که برای سلامتی پوست مفید است و خاصیت چسبندگی آن سبب می‌شود تا سلولهای مرده سطح پوست به خوبی کنده شوند . به مخلوط ساخته شده، یک قاشق غذاخوری گیلیسیرین اضافه کرده و دوباره خوب هم بزنید تا پف کند. 

اکنون این ماسک را با انگشت به کل صورت خود بمالید . حواستان باشد که خیلی به چشم های خود نزدیک نشوید . اجازه دهید که ماسک بر روی صورت شما خشک گردد . پس از خشک شدن آرام ماسک را از روی صورت بکنید و همراه آن سلول های مرده پوست نیز کنده می‌شوند و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید .

یکی از معضلاتی که برخی از بانوان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ، ترک پاشنه است.  برای اینکه پاشنه ها یتان به لطافت پاشنه های یک نوزاد و بچه باشد و از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری کنید می توانید از ماده گیاهی گیلیسیرین که خواص شفابخش بسیاری دارد ، بهره بگیرید . این نرم کننده طبیعی تا مدتها پاشنه پای شما را مرطوب نگه می دارد . برای استفاده از این محلول پای خود را به مدت پنج دقیقه در محلول آب ولرم و صابون نگه دارید.  با اسفنج و سنگ پا کف پاها را بسابید تا پوست مرده از آن جدا شود و سپس پای خود را خشک کنید . به پاشنه‌ها گیلیسیرین بزنید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید. سپس یک جفت جوراب تمیز بپوشید و تا صبح بخوابید و صبح روز بعد آن را با آب بشویید و هر شب این کار را تکرار کنید.  پس از مدت یک هفته خاصیت این محلول را خواهید دید .

در زمستان‌ها خشکی پوست دست و یا خشکی پوست صورت یکی از مشکلاتی است که می تواند شما را بسیار ناراحت کند برای برطرف کردن این مشکل می توانید از درمان گیاهی استفاده کنید . به این منظور مقداری برابر گیلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کرده و به کار ببرید.  برای نرم و سفید کردن دست می توانید از گیلیسیرین استفاده کنید به این طریقدکه  مقداری عسل و لیموترش را مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی دست‌ها بمانید و سپس آن را بشویید . بسیاری از لوازم بهداشتی نظیر صابون و لوازم آرایشی می تواند سبب تحریک پوست شما شوند اما گیلیسیرین دارای خواص ضد عفونی کننده است که می تواند برای پوست شما درمانی خوب به شمار می رود . به طور کلی در بیشتر صابون ها و لوسیون ها و کرم ها گیلیسیرین اضافه می‌شود که این ماده ۱۰۰ درصد ایمن است و برای پوست ملایم بوده و عوارض جانبی برای این ماده اعلام نشده و برای درمان مشکلات پوستی نظیر پسوریازیس و اگزما مناسب است .

خواص گیلیسیرین

خواص گیلیسیرین

فواید و خواص گیلیسیرین برای زیبایی به قدری زیاد است که این ماده در بیشتر کرم ها استفاده می شود . شما می توانید یک قاشق  را به یک قاشق روغن گیلیسیرین مخلوط کرده و آن را به بر روی پوست خود بمالید سپس آن را پاک و بعد خشک کنید. در مرحله بعد از همان ترکیب استفاده کنید و بگذارید تمام طول شب برای صورت شما باقی بماند . این ماده می‌تواند به عنوان پاک کننده صورت شما به شمار می‌رود . همچنین می توانید از ترکیب آب پرتقال و گیلیسیرین به عنوان یک پاک کننده صورت استفاده کنید این درمان خانگی به شما برای داشتن یک چهره بی نقص را بدون لحاظ کمک فراوانی می‌کند . اگر گیلیسیرین و سرکه سیب را به مقدار مساوی ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود که به خوبی تمیز شده است قرار دهید به این صورت این ماده به عنوان یک شیر پاک کن خانگی عمل می کند و نیازی به شستشو ندارد .

مشکل تیره شدن آرنج ها و رفع آن با گیلیسیرین

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد تیره شدن پوست آرنج است که برای خانم ها این موضوع بسیار آزاردهنده است اما برای اینکه این مشکل را درمان کنید باز هم گیلیسیرین می تواند به کمک شما بیاید.  برای درمان از طریق گیلیسیرین کافیست آب یک عدد لیمو را بگیرید و با مقدار کافی شکر مخلوط کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند . سپس این مخلوط را روزانه حدود ۵ دقیقه بر روی ماساژ آرنج خود ماساژ دهید و پس از این کار مخلوطی از گیلیسیرین و گلاب تهیه کرده تا کمی حالت خمیری داشته باشد و روی آرنج ها بمالید.  این کار تولید ملانین یا رنگدانه پوستی را کمتر می‌کند و سبب می‌شود تا رنگ‌های قسمت تیره پوست روشن تر گردد .

گیلیسیرین و تاثیراتش در زیبایی مو

خواص گیلیسیرین تنها محدود به پوست صورت نمی شود بلکه برای مو ها نیز خو اص بسیاری دارد . از جمله خواص گیلیسیرین برای مو میتوان به درمان شوره سر در این ماده اشاره کرد.  به این منظور لازم است تا گیلیسیرین در ترکیب با سرکه سیب باشد تا بتواند مشکلات سر نظیر ریزش و شوره را برطرف کند . برای درمان شوره سر گیلیسیرین و سرکه سیب را مخلوط کرده و موهایتان را آب کشی کنید تا شوره به خوبی از بین برود .. همچنین برای جلوگیری از بازگشت شوره باید ماهی یک بار از این محلول برای شستشوی موهای خود بهره بگیرید .

همانطور که گفتیم گیلیسیرین پوست را مرطوب می‌کنند و سبب حفظ رطوبت در سطح پوست می گردد . در کنار این خاصیت، گیلیسیرین می تواند به عنوان ماده آبرسان برای موهای خشک باشد گیلیسیرین در برابر خشکیناشی از محیط حفاظت می‌کند . اگر موهای فر دارید نباید در محیط های خیلی مرطوب از گیلیسیرین استفاده کنید چرا که رطوبت موجود در هوا به علاوه رطوبت اضافی که گیلیسیرین دارد جذب موها می شود و سبب وز شدن موی شما می گردد . دقت کنید در کنار خواص گیلیسیرین، معایبی دیده می شود که این معایب را می توان در محیط های بسیار مرطوب یا بسیار خشک مشاهده کرد .

مزایای گیلیسیرین و گلاب

مزایای گیلیسیرین و گلاب

 ساخت یک اسپری گیلیسیرین برای مو ها به شما کمک می کند تا موهای زیبا تری داشته باشید . به این منظور مقدار مساوی گیلیسیرین گیاهی را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری و یا آب پاش قرار دهید . این مواد را خوب تکان دهید و آن را با سه قطره از اسانس رزماری یا اسطوخودوس یا روغن درخت چای مخلوط کنید و پس از حمام به موهای خود اسپری کنید .

ژل آلوورا اگر با گیلیسیرین ترکیب شود می تواند به عنوان یک درمان مناسب برای جلوگیری از نازک شدن موها به کار برده شود . به این منظور یک قاشق چایخوری گیلیسیرین را با ۲ قاشق غذاخوری ژل الوئه ورا مخلوط کرده و چند دقیقه پوست کف سر را با آن ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم موهای خود را بشویید . استفاده از  از این محلول ماهی یکبار ضروری است و به افزایش حجم موها و جلوگیری از نازک شدن موها کمک فراوانی می‌کند . ترکیب گیلیسیرین با روغن بادام می تواند از شکنندگی مو شما جلوگیری کند.  به این منظور یک قاشق غذاخوری گیلیسیرین و یک قاشق چایخوری روغن بادام را مخلوط کنید و بر روی پوست کف سر و موهای خود بمالید . پس از چند دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید . این روش درمانی به صورت ماهی یکبار به شما کمک می کند تا از شکنندگی موی خود جلوگیری کنید .

برای مراقبت از موهای خود می توانید از روغن نارگیل با ترکیب گیلیسیرین استفاده کنید روغن نارگیل از بهترین روغن های مراقبت از مو به شمار می‌رود که استفاده ترکیبی از آن می تواند تاثیرات بهتری بگذارد . به این منظور کافی است یک قاشق چایخوری گیلیسیرین را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست کف سر بمالید . سپس کمی پوست سر را ماساژ دهید تا گردش خون افزایش پیدا کند . این درمان خانگی سبب افزایش رشد مو و همچنین تقویت فولیکول مو می گردد .

خشکی مو در نهایت می تواند به مو آسیب رسانده و سبب شکنندگی ریزش شود . برای جلوگیری از این مشکلات می توان از گیلیسیرین استفاده کنید . مو نیاز به رطوبت مناسب دارد و گیلیسیرین می‌تواند آن را به حد کافی برساند چرا که از جمله خواص گیلیسیرین ، رطوبت بخشی است . گیلیسیرین را به موهای مرطوب بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید و همین راحتی می توانید موهای خود را آبرسانی کنید . انجام این کار هفته ۲ تا ۳ بار می‌تواند برای شما موهای نرم و درخشان را به ارمغان بیاورد . دقت کنید که برای استفاده راحت تر می توانید گیلیسیرین را همراه با آب در یک بطری اسپری بریزید و هنگام مدل دادن به موها از آن استفاده کنید تا موهای شما نرم شده و بهتر بتوانید به آنها حالت دهید .

گیلیسیرین برای زیبایی و پر شدن صورت

چربی های موجود در زیر بافت پوست نقش بسیار موثری در افزایش حجم گونه ها و پر نشان دادن صورت دارند . با گذشت زمان و افزایش سن این چربی های زیر پوستی به تدریج کاهش پیدا کرده و جذابیت زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهند . گیلیسیرین از بهترین مواد برای حفظ حالت کشسانی پوست و از بین بردن چین و چروک روی پوست شما را به ارمغان می‌آورد و نقش موثری در پاکسازی پوست صورت دارد . ترکیب این دو با یکدیگر بسیار مفید و تاثیر فوق العاده بر روی پوست می گذارد و باعث افزایش تولید چربی در زیر پوست شما می شود که در نهایت سبب چاق شدن پوست و گونه شده و کمک بسیاری می کنه این ترکیب باعث می شود تا پوست صورت کشیده شده و گونه ها پر تر به نظر برسد . به طور کلی خواص گیلیسیرین در هر بخشی دیده می شود .

کرم های پوستی با گیلیسیرین

کرم های پوستی با گیلیسیرین

گیلیسیرین و زیبایی ناخن ها

اگر از افرادی هستید که هر روز لاک های متفاوتی می زنید و ناخن های شما بیشتر اوقات زیر پوشش لاک قرار دارد ممکن است پس از مدتی دچار کدری و خشکی ناخن بشویید . به این منظور گیلیسیرین می‌تواند با نرم کنندگی ، ناخن های شما را تقویت کند و آنها را نرم و درخشان می کند . گلیسیرین از عناصر اصلی موجود در محصولات مراقبت از ناخن است لذا ماست آن می تواند به حفاظت ناخن شما کمک کند . به این منظور در یک کاسه ۲ قاشق غذاخوری گیلیسیرین را به همراه مقداری پروکسید هیدروژن ۳ درصد ترکیب کنید . یک قاشق غذاخوری گیلیسیرین را به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید . این ترکیب را با یک توپ پنبه به ناخن ها بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید . سپس با آب ولرم آن را آبکشی کنید . انجام این کار به مدت یک هفته ۲ تا ۳ بار ضروری است .

گیلیسیرین و زیبایی لب ها

گیلیسیرین می‌تواند خشکی و ترک و پوسته پوسته شدن لب ها را برطرف کند و با زدودن سلولهای مرده از روی لب به شما کمک می کند تا لبهای سالم و صورتی رنگی را داشته باشید .ترکیب گیلیسیرین و گلاب می تواند به برطرف کردن مشکل لب های شما کمک کند . شما می توانید این ترکیب را به همین سادگی بر روی لبهای خود بمالید و انجام این کار چند بار در روز می تواند سبب مرطوب ماندن لب شما شود . آبلیمو ، عسل و گیلیسیرین را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب به لب هایتان بمالید تا نرم و صورتی شود .

گیلیسیرین می‌تواند به التیام زخم‌های دهانی و افت کمک کند . خاصیت ضدعفونی کنندگی که سبب می‌شود تا با علت بروز مشکل در دهانتان مبارزه کرده و سبب شود تا راحت تر غذا بخورید و بیاشامید . گیلیسیرین می تواند ناحیه دردناک دهان مرطوب نگه داشته و در نتیجه احساس ناراحتی را کمتر کند . کمی از گیلیسیرین را به ناحیه مورد نظر بمالید و اجازه دهید تا ۴۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید . این کار را روزی سه تا چهار بار انجام دهید تا زخم دهان تان کاملاً برطرف شود .

گیلیسیرین و گلاب

گیلیسیرین و گلاب

درمان اگزما با گلیسیرین

پسوریازیس و اگزما بیماری ‌هایی است که برای پوست برخی از افراد به وجود می‌آید . گیلیسیرین می‌تواند برای خلاص شدن از التهاب و خارش و احساس ناراحتی ناشی از مشکلات پوستی مناسب باشد گیلیسیرین به تقویت عملکرد پوست کمک کرده و در نتیجه پوست بهتر می تواند رطوبت خود را حفظ کند . سموم و محرک ها با وجود گیلیسیرین وارد پوست شما نمی شوند و مشکلات التهاب پوست شما کاهش پیدا می‌کند .به این منظور آب و گیلیسیرین را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و آن را با استفاده از یک توپ پنبه‌ای به ناحیه مورد نظر بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آبکشی کنید . انجام این کار روزی دوبار کمک می کند تا پوست شما کاملاً التیام پیدا کند . برای پسیوریازیس ناحیه پوست سر مقادیر مساوی گیلیسیرین و ژل آلوورا را ترکیب کنید و پیش از حمام کردن ۳۰ دقیقه بر روی پوست بگذارید . این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید .

فیکس کردن میکاپ با گیلیسیرین

برای فیکس کردن میکاپ میتوانید از اسپری های متفاوتی استفاده کنید . این اسپری ها معمولا پر از مواد شیمیایی هستند که به پوست آسیب می رساند . با استفاده از گیلیسیرین یک اسپری خانگی برای فیکس کردن آرایش صورت خود می توانید درست کنید تا آرایش شما حفظ شود و هم به پوست شما آسیبی نرسد . برای درست کردن اسپری فیکساتور یک قاشق غذاخوری گلاب با یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قطره گیلیسیرین ترکیب کنید . می توانید روغن یا یک عدد کپسول ویتامین ای را هم به آن اضافه کنید . این ترکیب را در بطری اسپری بریزید و به صورت خود اسپری کنید و کمی صبر کنید و پس از آن می توانید آرایش خود را  به طور کامل انجام دهید .

جوش ها می تواند یکی از معضلات خانم ها و حتی آقایان به شمار رود و جالب است بدانید که گیلیسیرین قدرت درمانی بالایی برای درمان جوش ها دارد و به راحتی انواع جوش و جای آنها را از بین می‌برد . این راه ساده ، موثر و طبیعی  ، جوش های شما را به راحتی درمان کند و در این راه تنها اعتماد به این ماده کارساز خواهد بود . گیلیسیرین منافذ پوست را باز کرده و به آنها اجازه تنفس میدهد . رطوبت پوست توسط گیلیسیرین حفظ می‌شود و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می گردد . برای استفاده از گیلیسیرین به منظور درمان جوش و جای جوش لازم است تا ۳ قاشق چایخوری آبلیمو را با سه قطره گیلیسیرین مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بر روی پوست بماند . سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید . استفاده از این ماده دوبار در روز برای درمان جوش و جای جوش تاثیری بسیار مفیدی را خواهد گذاشت .

راه دیگری برای درمان جوش با گیلیسیرین وجود دارد که در این روش دو قاشق چایخوری گلاب با یک قاشق چای خوری کریستال این مخلوط کرده و آن را به صورت دورانی بر روی پوست سر خود ماساژ می‌دهید . پس از ۱۵ دقیقه می توانید صورت خود را شستشو دهید و انجام این کار هر شب قبل از خواب الزامی است .

پوست ظریف اطراف چشم از اولین محل هایی است که علائم پیری در آن ها دیده می شود . این پوست بسیار نازک است و با افزایش سن خاصیت ارتجاع پذیری خود را از دست می‌دهد . پوستی ناحیه چربی کمتری داشته که پس از گذشت زمان از بین می‌رود که این مسئله سبب نازک شدن اطراف چشم آشکار شدن رگهای خونی یا بنفش قرمز زیر آن می گردد استفاده از گیلیسیرین برای دور چشم سبب جایگزین چربی از دست رفته پوست در این ناحیه شده و با حفظ رطوبت پوست ویژگی کشسانی ارتجاعی را به آن باز می گرداند که در نهایت می تواند چین و چروک ها را به طور کامل از بین ببرد .

معایب گیلیسیرین

گیلیسیرین ماده ای است که به طور طبیعی در پوست انسان ها یافت می شود لذا استفاده از آن سبب می گردد تا فضای بین بافتهایی که مسئول حفظ شکل پوست و نرمی آن هستند پر شده و به این ترتیب چروک های پوستی دیده نخواهد شد . گیلیسیرین برای بازسازی سلول های پوست تاثیر گذار است و چرخه تجدید سلولهای پوستی را به حرکت در می آورد . این ماده ضخامت سلول‌های لایه اپیدرم را افزایش می‌دهد که در نتیجه منجر به کاهش تیرگی پوست اطراف چشم ها می گردد . به طور کلی اگر بخواهید گیلیسیرین را به فردی معرفی کنید می توانید گیلیسیرین را به عنوان ماده ای طبیعی و ضد چروک معرفی کنید که می تواند ویژگی الاستیکی و یا ارتجاعی پوست را به شما بازگرداند و در نهایت پوستی لطیف و زیبا و مرطوب را برایتان به جا خواهد گذاشت که به همین دلیل این ماده در بیشتر محصولات زیبایی پوست دیده می‌شود .

مزایای و معایب گیلیسیرین

مزایای و معایب گیلیسیرین

البته فراموش نکنید که گیلیسیرین خالص می تواند پوست شما را خشک کند . اگر شما در آب و هوای خیلی خشک از گیلیسیرین خالص استفاده کنید ، این ماده می‌تواند رطوبت را از لایه های عمیق پوست بیرون بکشد و به سطح پوست بیاورد و در نتیجه این رطوبت با آمدن بر روی سطح پوست بخار می شود که نتیجه آن خشک‌تر شدن پوست می باشد . لذا اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب و هوای خشک دارد و یا در ایام تعطیلات به این مکان سفر خواهید کرد ، بهتر است از کرم های دارای که انگلیسی در آنجا استفاده نکنید . برخی از کرم های حاوی گیلیسیرین ، افزودنی به آنها اضافه می‌شود تا آب و رطوبت در پوست از دست نرود و در نتیجه پوست رطوبت خود را حفظ می کند . اگر می خواهید از گیلیسیرین خالص استفاده کنید بهتر است این ماده با آب رقیق شود .

گیلیسیرین ماده‌ای است که مزایای زیادی دارد اما این ماده در کنار مزایای خود می‌تواند معایبی را داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به دهیدراسیون پوست آلرژی و آکنه اشاره کرد . استفاده بیش از حد از گیلیسیرین سبب ایجاد آکنه و عفونت شده و در بعضی از افراد واکنش‌های آلرژیک نظیر خارش ، کهیر و قرمزی به این ماده دیده شده است . پس اگر پوست حساسی دارید پیش از استفاده از گیلیسیرین آن را با کمی گلاب ترکیب کنید . به هیچ عنوان یک گیلیسیرین زیادی را به پوست خود نزنید چرا که این ماده چسبناک است . از گیلیسیرین همراه با لوسیون های جامد و چسبناک استفاده نکنید . پیش از رفتن به بیرون از محیط خانه ، گیلیسیرین اضافی را از روی پوست خود بشویید تا پوست آن گرد و غبار و آلودگی محیط را جذب نکند .

آیا این مطلب مفید بود؟ 6
لینک های مرجع
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید