فوت فن خرید چتر 

چتر یکی از اکسسوریهای ضروری در فصل پاییز و زمستان است که علاوه بر این که ما را از شر باد باران رها می کند می تواند به ما کمک کند که استایل مناسب نیز داشته باشیم اگر شما هم قصد خرید چتر  را دارید و دوست دارید بدانید که یک چتر مناسب  چه ویژگی هایی باید داشته باشد این مطلب را از دست ندهید نوشته پیش رو   راهنمای خرید چتر برای ما است . 

چتر

برای خرید یک چتر مناسب نکات مختلفی را باید در نظر گرفت. به طور کلی دو نوع چتر وجود دارد نوع فشرده و نوع غیر فشرده که هر کدام مزایا و معایب دارند، مدل های فشرده کوچک هستند و جای کمی می گیرند اما مدل های غیر فشرده محکم تر و در مقابل باد مقاوم ترند. اگر چه چتر ها اساسا برای محافظت از باران طراحی شده اند اما شرایط دیگری مثل باد نیز در عملکرد ان ها اثرگذار است.

باران

اولین چیزی که از چتر انتظار داریم محافظت از ما در مقابل باران است. چند فاکتور می تواند نشان دهنده این عملکرد چتر باشد. مورد اول اندازه سایبان چتر است. هر چه اناز سایبان چتر بزرگتر باشد محافظت بیشتری در مقابل باران خواهد داشت. مدل های فشرده معمولا سایبان کوچک تری دارند و عملکرد آن ها ضعیف تر است و فقط مناسب باران های ملایم هستند. پس اگر در منطقه ای زندگی می کنید که با باران های شدید مواجه هستید از مدل های تاشو و فشرده استفاده نکنید.

باد

باد تاثیر زیادی روی عملکرد چتر دارد. چتری که با وزش باد شدید پشت و رو شود گزینه مناسبی نیست. چترهای تاشو کوچک معمولا با این مشکل مواجه می شوند در حالی که چترهای سنتی که مقاوم باشند این گونه نیستند. پس شدت باد در منطقه سکونت شما نیز فاکتور مهمی در انتخاب چتر است.

چتر

حمل چتر

اگر شما در طول روز زیاد جا به جا می شوید، قابلیت حمل و نقل چتر فاکتور بسیار مهمی است. اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید مدل های فشرده احتمالا برای شما مناسب تر خواهند بود چون طول چترهای تاشو بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است و می توانید آن را به راحتی در کیف خود گذاشته و حمل کنید. اما طول چترهای عادی حدود ۹۰ سانتی متر است و اگر بار زیادی همراه ندارید می توانید چتر عادی انتخاب کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. وزن چتر نیز فاکتور مهمی است و نباید بیش از حد سنگین باشد و نباید بیش از حد سبک باشد چون در مقابل باد مقاوم نخواهد بود. چتر مناسب چتری است که پوشش مناسبی هم همراهش داشته باشد که از آن در حالت بدون استفاده محافظت کند.

نکات مهم

- به کیفیت فنرها و میله های چتر دقت کنید چون احتمال شکستن و آسیب دیدن آن ها در چتر بیش از هر قسمت دیگری است. نحوه اتصال آن به پارچه چتر و حرکت روان و محکم آن را نیز چک کنید.

- بهتر است جنس فنرها و میله ها  از آلومینیوم یا فایبرگلاس باشد تا زنگ نزند.

- بهترین جنس برای پارچه چتر PVC است چون به خودی خود ضد آب است اما پارچه های دیگر مثل نایلون با اضافه شدن پوشش های دیگر ضد آب می شوند و ممکن است بعد از مدتی این پوشش را از دست بدهند.

- به اندازه دسته چتر و فرم مناسب و راحت آن برای دست دقت کنید.

چتر

 

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید