هم زمان با 13 آبان و روز ملی استکبارستیزی، تعدادی از چهره ها و شخصیت های استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر بر مقابله با استکبار جهانی تاکید کرده و تحریم های آمریکای جهان خوار علیه ملت ایران را بی تاثیر دانستند.

رمز شکست استکبار جهانی در اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه است

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: امروز می بایست در مقابله با استکبار جهانی و زورگویی های آن با تمام توان و پشت سر رهبری معظم انقلاب ایستادگی کنیم و از مشکلات و ابتلائات سخت آخرالزمان با سربلندی خارج شویم.

آیت الله محمد محمدی ری شهری با بیان این که امروز استکبار جهانی یک جنگ اقتصادی و تبلیغاتی علیه نظام مقدس اسلامی به راه انداخته است، گفت: به یاری خدای متعال، مردم این کشور با وحدت کلمه و تبعیت از مقام معظم رهبری از تنگناهای موجود عبور خواهند کرد.

13 آبان

راهپیمائی جهانی 13 آبان

تولیت حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدیریت و تدابیر ارزنده رهبرمعظم انقلاب در شرایط کنونی را بی مانند دانست و افزود: رمز شکست استکبار جهانی در تبعیت بی چون و چرا از ولایت فقیه و حرکت پشت سر ایشان است و دشمن نیز به خوبی این امر را درک کرده وی می داند و به همین سبب سعی دارد، با جنگ تبلیغاتی بین صفوف متحد مردم ایجاد تفرقه و انشقاق کند، در این شرایط می بایست، آگاه و هوشیار باشیم.

راهپیمایی ۱۳ آبان توطئه دشمنان را خنثی می کند

با سابقه ترین امام جمعه کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ۱۳ آبان و روز ملی استکبار ستیزی را یادآور بیداری ملت مسلمانان و همیشه در صحنه ایران دانست و افزود: برگزاری پرشور و باشکوه راهپیمایی در اقصی نقاط کشور سبب می شود، تا پیام تسلیم ناپذیری ملت مسلمان ایران به گوش مستکبران عالم برسد.

آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی هدف دشمنان از اعمال تحریم های ناجوانمردانه و نیز جنگ تبلیغی علیه ملت ایران را محو هویت اسلامی و استقلال این کشور دانست و گفت: آمریکا در پی ایجاد زمینه برای وابسته شدن ملت ایران به خود است، چرا که آن ها به خوبی می دانند، با استقلال این کشور، هرگز نمی توانند به اهداف شوم خود در منطقه دست یابند.

وی همچنین افزود: توطئه دشمنان اسلام عزیز و ملت ایران از بین بردن حس آزادیخواهی و حق طلبی در این کشور است، اما راهپیمایی روز ۱۳ آبان این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین از مردم خواست، همراه با دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان و دیگر اقشار جامعه در این حرکت تأثیرگذار حضور پیداکرده و با سردادن شعار «هیهات من الذله» انزجار خود را از سلطه طلبی استکبار جهانی به گوش جهانیان برسانند.

دانش آموزان مهارت مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم را بیاموزند

وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تقارن روز دانش آموز و روز ملی استکبارستیزی نشان دهنده و ترسیم کننده خط مشی دانش آموزان و فراگیران علم و دانش در این کشور است، چرا که یکی از مهم ترین رسالت های قشر دانش آموز فراگیری شیوه مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم است.

13 آبان

13 آبان روز ملی استکبار ستیزی

سید محمد بطحایی از دانش آموزان خواست، تا با دقت بیشتری در خصوص رفتارهای مستکبرانه آمریکا تامل کنند و افزود: یکی از مهم ترین مهارت های دانش آموزان، مهارت مقابله با مستکبر و ظالم و دفاع از حق و حقیقت است.

آمریکا توانایی تأثیرگذاری بر اقتصاد ایران را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که آمریکا توانایی تأثیرگذاری بر اقتصاد ایران را ندارد، اظهار داشت: استکبار جهانی تاکنون هر اقدامی علیه ملت ایران می توانسته انجام داده‌ است و اگر تحریم‌ها آثاری داشت، در ۴۰ سال گذشته باید خود را نشان می داد و لذا می بینیم، که این اقدامات در حوزه عمل بی تاثیر است و تنها هدف ان ها ایجاد جنگ روانی علیه نظام اسلامی است.

سید حسین نقوی حسینی با بیان این که ضور مردم در صحنه‌ها همیشه توطئه‌های دشمنان را با شکست روبه‌رو کرده است، گفت: حضور مردم در صحنه هایی مانند راهپیمایی ۱۳ آبان یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در مقابله‌ با فضای روانی است که دشمن می‌خواهد ایجاد کند.

وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را موثر در به یاس کشاندن اقدامات دشمن دانست و تاکید کرد: حضور مردم در این مراسم و اعلام انزجار از استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا تاثیر فراوانی در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارد.

ملت ایران هرگز تسلیم زورگویی ها و فشارها نشده است

همچنین استاندار تهران افتخارآفرینی های دانشجویان مومن در روز ۱۳ آبان را یادآور شد و گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام دارد و بر همین اساس باید در این روز بار دیگر الگویی برای ملت های آزاده و مبارز جهان در مقابله با قدرت های سلطه گر باشیم.

محمد حسین مقیمی به تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه مستکبران به ویژه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها هر روز از طریق جدیدی در پی ضربه زدن به ملت ایران هستند، اما ان ها هنوز ملت ما را نشناختند و نمی دانند، این ملت در طول تاریخ در مقابل زیاده خواهی ها، فشارها و تحریم ها سر خم نکرده است.

مبلغان و مداحان وظیفه مهمی در بصیرت افزایی و شناساندن دشمنان و مستکبران بر عهده دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر روز ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: راهپیمایی و مراسم ۱۳ آبان هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود و حضور پرشور مردم مبارز و انقلابی ایران اسلامی روز به روز در این مراسم گسترده تر می شود، که این امر نشان از شکست توطئه های دشمنان دارد

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده وظیفه بصیرت افزایی نسبت به مقابله با استکبار جهانی و تسلیم زورگویان نشدن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ایجاد شور و هیجان در مردم و عدم یاس از مبارزات با زورگویان جهانی از وظایف مهم احاد مردم، به ویژه هیئات مذهبی، مداحان، مبلغین، مساجد، کانون های فرهنگی و مراکز قرآنی است.

وی گفت: قطعا بصیرت افزایی و تشریح جبهه دوست و دشمن می تواند به شکست توطئه گران علیه کشور ما کمک شایانی کند.

آیا این مطلب مفید بود؟ 1
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید