20 راهکار طلایی برای سلامتی زنان

سلامت زنان

سلامتی نعمتی است که نبودش می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد . با توجه به حساسیت زنان در دوران های متفاوت نظیر بارداری و یا دوران قاعدگی ، نکاتی برای سالم ماندن آن ها وجود دارد که رعایت کردنش می تواند سبب شادابی و طول عمر بیشتر گردد . در تانما راهکار هایی برای سلامتی زنان ارائه شده است .

 سلامت زنان هر جامعه مسئله مهم و قابل توجهی است .سلامتی و تندرستی در هر انسانی بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت عدم وجود سلامتی زندگی انسان ها دچار مشکل می شود . سلامت می تواند، مربوط به سلامت بدنی شما باشد و یا به سلامت پوست و ظاهر مربوط گردد لذا در اینجا قصد داریم راهکارهای متعدد برای سلامت ظاهری و بدن  زنان را بررسی کنیم تا با استفاده از آن ها از شیوع بیماری های رایج جلوگیری کنیم .

راهکار هایی برای سلامت زنان

1- اولین راهکاری که بسیاری از پزشکان برای سلامت زنان ارائه می دهند، استفاده از اسفناج است. اسفناج به عنوان سبزی برای پیشگیری از پوکی استخوان شناخته می شود که این موضوع به دلیل وجود کلسیم و ویتامین دی در این ماده است . همچنین ویتامین های موجود در این سبزی اثر حفاظتی برای جلوگیری از شکستگی لگن را داراست.

 2- آلزایمر، پارکینسون ، کلسترول بالا و بیماری های قلبی از دیگر مواردی است که می‌تواند سلامتی زنان را دچار مشکل کنند. استفاده از میگو به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام آستاکسانتین مفید به شمار می رود .

سلامت زنان و تندرستی

سلامت زنان و تندرستی

3- اضافه وزن یکی از مشکلاتی است که این روزها بسیاری از بانوان دچار آن شدند ، لذا استفاده از غلات سبوس دار می‌تواند در کاهش قند خون و افزایش متابولیسم بدن تاثیر گذار باشد و منجر به پیشگیری از پرخوری شده و سطح کلسترول را بهبود ببخشد و به این شیوه سلامت زنان تامین می شود .

4- سرطان سینه معضلی است که این روزها بانوان را درگیر کرده است . سرطان سینه با مصرف لوبیا تا ۴ درصد در زنان کاهش پیدا می‌کند و لوبیا سرشار از مواد شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتواسترول و مقدار زیادی فیبر است .

5-کیست تخمدان یکی دیگر از مشکلاتی است که در بانوان به وجود می آید . برای برطرف کردن این مشکل شما می‌توانید از چغندر ، سرکه سیب و بذر کتان استفاده کنید .

6-دقت کنید که تغذیه درست یکی از موارد تاثیرگذار در سلامتی بهتر بانوان است . این موضوع در آقایان نیز صدق می‌کند چرا که تغذیه ، نکته اصلی در سلامتی و تندرستی به شمار می رود . هر فردی باید در هر روز باید سه وعده درست غذایی را مصرف کند و میان وعده های بین آن نیز باید با میان وعده های سالم جایگزین گردد .

7-افرادی که محدودیت زمانی دلخواه برای انجام کارهای خود تنظیم می کنند ، در مقایسه با افرادی که چنین محدودیتی برای خود تعیین می کند سطح شادی پایین تری دارند البته زمان بندی کاری را نمی توان نادیده گرفت اما زندگی بر اساس گردش ساعت نباید به روال عادی زندگی تبدیل شود.

تندرستی زنان

تندرستی زنان

8-شما باید خواب نیم ساعت در روز را داشته باشید چرا که این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی ناشی از کمبود خواب شبانه را جبران کند.

9-سلامت بدن شما با خواب درست شبانه تأمین گردد لذا اگر خواب شبانه شما درست نباشد می‌تواند سبب بی حالی و کسلی و در نهایت مشکلات شدید تر شود . دقت کنید که خواب درست شبانه در اضافه وزن نیز تأثیرگذار است و اضافه وزن می تواند منجر به سرطان های  معده و روده شود.

10-  ورزش کردن در روز علاوه بر شادابی و نشاط شما می تواند سبب گردد تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

11-در یک آزمایش نشان داده شده است که افرادی که به یوگا می پردازند کلسترول بد خون خود را تا ۱۲ درصد کاهش می دهند .

12-اگر نیاز به سلامتی کامل دارید بهتر است در هفته دست ‌کم سه وعده ماهی مصرف کنید . استفاده ماهی به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان در سنین بالا و سلامت زنان کمک می کند.

13-شاید عجیب باشد اما باید بدانید که مطالعه سطح هورمون های ناسالم استرس را کاهش می دهد و از آنجا که بسیاری از بیماری ها به دلیل استرس اتفاق می‌افتد لذا مطالعه می توانند تندرستی شما را فراهم کند.

14- افزایش وزن به افزایش ریسک ابتلا به نوعی سرطان مغز منجر می‌شود لذا داشتن اضافه وزن ریسک ابتلا به این سرطان را ۲۱ درصد و چاقی این ریسک را ۵۴ درصد افزایش می دهد . لذا بهتر است تا از غذاهای چرب  دوری کنید .

15-افرادی که در طول روز ، 2 وعده سبزیجات با برگ سبز مصرف می‌کنند ، توانایی شناختی افراد ۱۱ سال جوانتر از خود را دارا هستند.

راهکار هایی حرفه ای برای سلامتی زنان

راهکار هایی حرفه ای برای سلامتی زنان

16-مصرف یک فنجان گوجه فرنگی خرد شده در روز نیمی از میزان نیاز روزانه به ویتامین آ در زنان را برطرف میکند .  این ویتامین برای حفظ وزن در محدوده سالم ، کنترل آکنه  و جلوگیری از بروز چین و چروک ضروری است.

17-مصرف گردو منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت ، سرطان و سکته مغزی می شود . لذا شما می توانید با مصرف گردو رشد سرطان سینه را نیز کاهش دهید .

18-در زنانی که تندرستی کامل دارند سلامت جنسی نیز وجود دارد لذا بهتر است هر روز  ورزش کگل را انجام دهید.  این ورزش به تقویت عضلات کف لگن شما کمک می کند و ریسک بی اختیاری ادرار را پایین می آورد.

19- به هنگام گرسنگی خرید نکنید چرا که در چنین حالتی حالتی بدون شک شروع به خرید اقلامی می کنید که در حالت عادی هرگز تمایلی به خرید آنها ندارید این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف  مواد غذایی مضر تاثیر گذار باشد .

20-برای تندرستی بانوان ، بهتر است تا مصرف گوشت کاهش یابد چرا که ثابت شده است که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت قرمز و دیگر گوشت‌های فراوری شده، خطر دیابت، چاقی و دیگر مشکلات سلامت را افزایش می‌دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید