22 راهکار کلیدی برای حفظ سلامتی و زیبایی

سلامت و زیبایی

سلامت و زیبایی یکی از اصل های مهم برای زندگی هر انسانی است . رعایت برخی از راهکار های کوچک و ساده می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر باشد و به شما در زیبایی بیشتر کمک کند. با تانما همراه شوید تا با برخی از این نکات آشنا گردید.

سلامت و زیبایی یکی از خواسته‌های هر انسانی است چرا که در صورت نبود سلامت امکان انجام بسیاری از کارها برای شما مشکل می گردد . راهکارهایی برای تندرستی افراد ارائه شده است که استفاده و رعایت این راهکارها سبب حفظ سلامتی و زیبایی بدن شما می شود دقت کنید که در صورت بروز بیماری ها ، شرایط بسیار مشکل می گردد لذا پیشگیری و حفظ سلامتی باید یکی از اصول مهم زندگیتان باشد .

22 راهکار سلامت و زیبایی

راهکار های سلامتی

راهکار های سلامتی

1.      در درجه اول خواب مناسب از مهمترین عوامل تندرستی به شمار می رود .

2.      شرکت در کلاس های یوگا می‌تواند به آرامش بدن شما کمک بسیاری کند و در نهایت سبب سلامتی و زیبایی و تندرستی شما گردد چرا که بسیاری از مریضی ها، عصبی هستند ‌.

3.      یکی از راهکارهای کلیدی سلامتی ، تمرین تنفس عمیق می باشد تقریبا این باور وجود دارد که همه بیماری ها با تمرینات مختلف و منظم نفس عمیق قابل درمان است .

4.      اگر شما فردی گیاه‌خوار هستید از دریافت پروتئین کافی برای بدن خود اطمینان کامل حاصل کنید منبع عالی برای تامین پروتئین در گیاهخواران استفاده از حبوبات است و در سلامت و زیبایی نیز تاثیر قابل توجهی دارد .

5.      استفاده از روغن کنجد در غذاها می توانند سبب سلامتی بیشتر گردد و همچنین غرغره کردن روغن کنجد به مدت ۵ دقیقه درد دندانی را درمان می کند .

6.      یکی از راهکارهای کلیدی زیبایی استفاده از ماساژ درمانی و استنشاق بخار است که برای جوان سازی و پاک کردن دستگاه تنفسی پیشنهاد می گردد .

7.      بهتر است که در مصرف روزانه خود از قند و لیموناد دوری کنید چرا که این مواد شامل شیرین کننده های مصنوعی بسیار زیادی هستند و سبب ایجاد گرسنگی کاذب می شوند .

8.      استفاده از غذاهای بدون کالری و با مقدار زیاد سدیم آسیب زاست لذا از استفاده بیش از حد آن ها، اجتناب کنید.

راهکار های سلامتی و تندرستی

راهکار های سلامتی و تندرستی

9.      استفاده از شیر طبیعی در هر روز برای تامین تندرستی شما پیشنهاد می گردد .

10.  حداقل یک فنجان چای سبز در روز سبب می‌شود تا مراقبت های زیبایی لازمه آن روز را انجام دهید دقت کنید که مصرف سیب در این راستا نیز کمک کننده است .

11.  استفاده از پنیر رشته ای  و میوه های خشک شده به جای غذاهای فرآوری‌شده بهتر هستند و این غذاها برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد و از پرخوری جلوگیری می کنند .

12.  بلعیدن یک یا دو حق سیر قطعه قطعه شده به همراه آب در اول صبح از ناراحتی های قلبی جلوگیری می کند ، کلسترول خون را کاهش می دهد و سبب افزایش متابولیسم بدن میگردد .

13.  استفاده از روغن نارگیل یا روغن کنجد برای پخت و پز بهتر است چرا که این مواد تمامی خواص مواد مغذی غذا را حفظ می‌کنند .

14.  از غذا خوردن تیر هنگام در شب بپرهیزید چرا که این غذا خوردن بسیار خطر دارد و سبب ذخیره چربی در بدن شما می گردد و در نهایت اضافه وزن و مشکلات آن را به دنبال دارد .

15.  اگر به مراقبت های سلامتی اهمیت فراوانی می دهید ، لذا از جوانه گندم یا جلبک به مقدار زیاد مصرف کنید که مصرف آن ها سبب شادابی و بازیابی بدن می شود .

16.  اگر مشغله کاری دارید و امکان انجام تمرینات را ندارید ، بهتر است که دویدن درجا ، بالا و پایین رفتن از پله ها و راهپیمایی و قدم زدن آرام را در طول روز انجام دهید .

17.  چربی های اشباع نشده مانند امگا ۳ باید به مقدار کافی مصرف شود چرا که این چربی ها با چربی های مضر مقابله می‌کند و به سلامتی قلب کمک بسیار بزرگی می نمایند .

18.  کلسیم از منابع مهم برای کاهش وزن است لذا عدم مدیریت کلسیم سبب از بین رفتن تلاش‌های شما برای کاهش وزن خواهد شد .

راهکار های زیبایی

راهکار های زیبایی

19.  غذاهای طبیعی سالم بی خطر و مغزی هستند از این رو همواره انتخاب این نوع غذا ها توصیه می شود .

20.  پریدن روی یک ریباندر می‌تواند به هماهنگی و محکم شدن بدن ، افزایش گردش خون و کاهش تجمع چربی‌ها کمک فراوانی می‌کند که در نهایت درد مچ پا و زانو را از بین میبرد .

21.  اگر عادت به استفاده از  روغن زیتون به صورت روزانه دارید حتما این ماده را به صورت ساعت مصرف کنید .

22.  استفاده از روغن نارگیل تازه ، سبب افزایش متابولیسم بدن می گردد و در نهایت به شما در کاهش اضافه وزن کمک می کند.

به طور کلی داشتن تن سالم برای هر فردی حائز اهمیت است که از جمله مهم ترین نکات در این راستا ، کاهش وزن می باشد چرا که یکی از اصلی ترین موارد در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و همچنین بیماری های گوارشی می باشد لذا در این 22 راهکار سلامتی و زیبایی، نکاتی نیز برای تناسب اندام شما ارائه داده شده است که به شما در جهت داشتن یک بدن سالم ، بسیار کمک می کند.

نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید