راه های تقویت مو متدهای پزشکی وخانگی

راهای موثر برای تقویت مو چیست؟ چرا تقویت و حفظ زیبایی مو از اهمیت ویژهای برخوردار است؟

بیشتر زیبایی انسان به موهای او بستگی دارد واگر این موها دچار ریزش شوند چهره انسان تغییر اساسی خواهد کرد تصوریک انسان بی مو برای هر کس ناگوار است .امروزه بیشتر برند های آرایشی بهداشتی که محصولات مختلفی معرفی کرده وبرای سوددهی تبلیغات کاذبی با آن همرا ه می کنند.

باعث شده اند که افراد بیشماری برای جلوگیری از ریزش موهای خود ویا حتی تقویت موی خود به این فراورده ها رو بیاورند وهمین امر سبب آسیب رسیدن به پیاز مو وریزش آن می شود جالب است بدانید مصرف دخانیات سبب ریزش مو شده مثلا سیگار کشیدن باعث تجمع چربی در کنار پیاز مو می شود ومانعی ایجاد می کند که تغذیه برای پیازمو دشوار شده ودر انتها تارهای مومی ریزند .

تقویت مو

تقویت مو

باید بدانید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس سبک صحیح مصرف مواد غذایی وگنجاندن میوه وسبزیجات تازه وهمچنین انجام فعالیت های ورزشی به سبب خون رسانی درست به تک تک تارهای مو شما را در این مهم یاری خواهد کرد .

برای تقویت مو تلاش کنید در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه های تازه بسیار استفاده کنید . از خوردن سبزیجاتی چون کرفس ، جعفری، کاهو و اسفناج غافل نشوید . اسفناج این گیاه ارزشمند علاوه بر تقویت غده های رنگینه ای مو، منبع عظیم آهن است که باعث تقویت استخوان، ناخن و مو می شود.

همانطور که می دانید اگر اسفناج را با آبلیمو ترش تازه مصرف کنید سبب جذب بالای آهن آن در بدن می شود این در حالی است که در حالت عادی مصرف آن در بدن دارای جذب بسیار پایینی می باشد به یاد داشته باشید خوردن اسفناج با ماست اصلا مناسب نیست وآهن اسفناج کاملا از بین خواهد رفت.

یکی از روش های تقویت مو این است که بعد از بیرون آمدن از حمام اگر موهای شما پف می کند به جای استفاده از ژل ها که باعث خفه شدن مو می شود، از روغن های مفید گیاهی استفاده کنید و ضمنا یاد آوری می کنیم که برای جلوگیری از ریزش وتقویت مو هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس مصرف آن باید با یک شامپوی خوب شسته شود .

تقویت مو با حنا

یکی از راههای تقویت مو که از گذشته تا به حال به عنوان تقویت مو به روش سنتی از آن یاد می شود وبسیار هم موثر واقع شده تقویت مو با حنا است حنا این گیاه خوش بو ومفید از ریزش مو جلوگیری کرده وحتی استفاده ی مداوم از آن سبب رویش موهای از دست رفته می شود.

تقویت مو با حنا

تقویت مو با حنا

چربی اضافی پوست سر با مصرف مداوم آن تنظیم شده وهمین امر باعث تنفس پوست سر وخون رسانی بهتر پیاز مو می شود به یاد داشته باشید خود حنا به هیچ عنوان با شامپوهای حنا قابل قیاس نیست. اگر از رنگ حنا را دوست ندارید می توانید از پودر گل ختمی استفاده کنید.

به این ترتیب دیگر حنایی که استفاده می کنید رنگ نمی دهد، به علاوه از خواص خود ختمی نیزکه برای تقویت مو بسیار اثر گذار است بهره برده اید


یکی دیگر از راه های تقویت مو به روش طبیعی استفاده از سبوس برنج یا همان شلتوک ، است گیاهی با قیمت ارزان که در همه ی عطاری ها یافت می شود. می توانید برای سفید شدن پوست و سیاه شدن مو از دم کرده آن مانند چای استفاده کنید.

تقویت مو

تقویت مو

از شانه کردن موی خیس خودداری کنید ، در حالی که موهایتان خیس هستند، آنها را شانه نکنید.زیرا فشار زیادی به پیاز مو وارد می شود.

برای پیشگیری از ریزش مو باید از رسیدن گرد و خاک و دود به موهایتان جلوگیری کنید .

موهای خود را با شانه پلاستیکی شانه نزنید ؛ بهترین شانه شانه چوبی است. در ضمن استفاده از سشوار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود و اگر مجبور به استفاده از آن هستید حتی الامکان از درجه بسیار گرم آن استفاده نکنید.

تقویت مو با روغن زیتون

یکی از آسان ترین راهها برای نرم کردن وتقویت مو به روش خانگی تقویت مو با روغن زیتون است به جای استفاده از نرم کننده های موجود در بازار این روغن گرانبها را در یابید.

تقویت مو با روغن زیتون

تقویت مو با روغن زیتون

استفاده ی طولانی مدت از نرم کننده ها باعث آسیب به موها می شود ولی مصرف درست روغن زیتون به عنوان ماسک نرم کننده برای مویتان نه تنها سبب نرمی بلکه باعث تقویت ریشه وپیاز مو نیزمی شود . برای تقویت مو با روغن زیتون ، روغن زیتون را با حرارت کم گرم کنید سپس نوک انگشتان خود را به آن آغشته کرده به آرامی پوست سر را ماساژ داده و کم کم به سمت نوک موها حرکت کنید؛

پس از ماساژ می توانید به برای کسب بهترین نتیجه، یک کلاه مخصوص رنگ مو بر سر خود گذاشته و به مدت بیست دقیقه منتظر بمانید تا روغن زیتون روی پوست سرتان بماند؛ البته اگر موهای شما چرب است ؛ باید در مصرف روغن زیتون روی موهای خود کمی دقت به خرج دهید؛ به افراد دارای موهای چرب توصیه می شود روغن زیتون را با چند قطره آبلیمو ترش مخلوط کرده بعد استفاده کنند .

تقویت مو با پیاز

جالب است بدانید یکی از دیگر از طریق های تقویت مو به روش گیاهی تقویت مو با پیاز است. پیاز به دلیل داشتن مقدار زیادی گوگرد در ترکیبات خود برای رشد سریع مو وتقویت آن بسیار موثر است .

تقویت مو به طور طبیعی از پروتئین و کراتین موجود در بافت داخلی اش صورت می گیرد و استقامت موها بسته به وجود این مواد به میزان لازم درمو است. در واقع یکی از علت های اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است.

تقویت مو با پیاز

تقویت مو با پیاز

پژوهش های اخیر اثبات کرده است که آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن موها مفید است و مانع از ریزش آنها می شود

روش استفاده از آب پیاز برای تقویت مو به این صورت است که یک عدد پیاز بزرگ پوست گرفته و خوب بشویید. پیاز را خرد کرده و داخل میکسر بریزید.

سپس از یک صافی عبور دهید تا آب پیاز ازآن جدا شود. آب پیاز را به ریشه و ساقه ی موهایتان را زده وماساژدهید . فرصت دهید تا 35 تا 40 دقیقه اب پیاز بروی مو بماند. در آخر موها را با آب و شامپو به خوبی بشویید.

پیشنهاد می شود از این روش تقویت موی طبیعی ودرمان ریزش مو هر هفته یک بار استفاده کنید.

اگر ریزش مو به همراه شوره سر دارید از ماسک گیاهی زیر برای تقویت وقطع ریزش وشوره سر استفاده کنید برای آماده سازی این ماسک به مواد زیر نیاز است :

ماسک پیاز

  • دو قاشق غذاخوری آب پیاز
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • پنج قطره روغن درخت چای (این روغن بسیار برای مداوای شوره سر مناسب است )

مواد را برای استفاده به صورت آماده کنید همه مواد را با هم ترکیب کنید تا هنگامی که یک مخلوط صاف و یکنواخت بدست آید .سپس ماسک تقویتی پیاز را روی پوست سر ماساژ داده وچند دقیقه ای پوست سر را به آرامی ماساژ دهید .

وقتی تمام پوست سر را با ماسک پیاز آغشته کردید نیم ساعت منتظر بمانید تا مواد روی پوست سرتان بماند ودر آخر موهای خود را با یک شامپوی ملایم به ارامی بشویید .شما می توانید سه بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید و اثر فوق العاده آن را ببینید .

ماسک پیاز وروغن کرچک به قرار زیر حاضر می شود :

1- دو قاشق غذاخوری روغن کرچک

2- دوقاشق غذاخوری آب پیاز

آب پیاز را با روغن کرچک و با هم مخلوط کنید . وقتی به شکل یک محلول کاملا صاف ویکنواخت در آمد روی سر با حرکات دورانی ماساژ دهید ترکیب مورد نظر باید تقریبا یک ساعت بر روی سر بماند وسپس موهای خود را با شامپو تمیز بشویید . برای رسیدن به نتیجه بهتر سه روز در هفته ماسک پیاز وروغن کرچک را استفاده کنید .

تقویت مو با قهوه

اگر به دنبال راهی برای تقویت مو به روش خانگی هستید قهوه به دلیل وجود آنتی اکسیدان درترکیباتش سبب براق شدن موهای تان می شود. ماسک قهوه باعث درخشان شدن موها شده واز شکستن آنه جلوگیری می کند وضمنا سبب خوشبو شدن موهایتان می شود.

تقویت مو با قهوه

تقویت مو با قهوه

بیشتر مراکز زیبایی درتمام نقاط جهان از قهوه برای تقویت موها استفاده می کنند. قهوه باعث برطرف شدن صدمه هایی که بر اثر مواد شیمیایی به تار مو وارد شدهمی شود . روش استفاده ی خانگی از قهوه این است که آن را در خانه دم کنید و روی موهای تان بریزید ومو را با آن ماساژ دهید .

خواص دیگرقهوه در زمینه زیبایی تاثیر بی نظیر آن در روشن کردن پوست است . این دانه، خوشبو خاصیت ضد التهاب و تورم نیز دارد و می توان از آن به عنوان اسکراب بدن هم استفاده کرد. کافئین خاصیت سفت کنندگی پوست را دارا است و از چین و چروک و افتادگی آن جلوگیری می کند.

قهوه راه حل فوق العاده ای برای برای درمان سلولیت و کاهش دانه های رنگی روی پوست نیز است .

رنگ زیبا ی قهوه سبب شده تا از آن به عنوان یک رنگ موی طبیعی استفاده شود. قهوه باعث تقویت مو براق و خوشرنگ شدن آن می شود. برای تقویت رنگ تیره موی خود بگذارید قهوه زیاد دم بکشد و آن راروی موهای تان بگذارید. از پودر کاکائو هم می توانید استفاده کنید تا رنگ تیره تر شود.

برای تغییر در رنگ قهوه ای آن می توانید قهوه را با حنا ترکیب کرده وعلاوه بر رنگ بی نظیر آن از خواص هر دو نیز بهره مند شوید. عملکرد دیگر کافیئن موجود در قهوه این است که در افزایش رشد مو اثر مهاری دارد و می تواند در درمان بیماری طاسی آندروژنیک مفید واقع شود.

تقویت مو با روغن کرچک

می توانید برای تقویت موهای خود به روش سنتی از تقویت مو با روغن کرچک استفاده کنید مصرف موضعی روغن کرچک برای ضخیم تر کردن وبلند کردن تارهای ضعیف مو بسیار موثر است روغن کرچک قوام بالایی دارد وکمی چسبنده می باشد خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ نیز دارد ویتامین E ، مواد معدنی، پروتئین و امگا 6 و 9 موجود در روغن کرچک سبب از بین رفتن چین وچروک پوست شده و باعث تسریع رشد مو می شود.

در طب سنتی از روغن کرچک، برای درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی و همچنین ریزش مو، بثورات و موارد دیگر استفاده می شود.

تقویت مو بار روغن کرچک

تقویت مو با روغن کرچک

برای جلوگیری از ریزش مو مقداری روغن کرچک را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید تا اثر فوق العاده آن را در درمان و پیشگیری از ریزش مو مشاهده. به دلیل داشتن خواص آنتی باکتری و ضد قارچ در برابر عفونت های فولیكولیت، شوره سر و پوست سر بسیار مفید واقع می شود و وجود مقداری اسید ریسینولئیک در آن سبب افزایش گردش خون به پوست سر شده و به رشد مو سرعت می بخشد .

دیگ مزیت اسید ریسینولیک می توان به این نکته اشاره کرد که کمک به تعادل pH پوست سر کمک می کند که همچنین می تواند تولید روغن های طبیعی پوست سر را سرعت بخشد و بیشتر آسیب هایی که مواد شیمیایی به مو وارد کرده اند را خنثی می کند. آنتی اکسیدان ها ی موجود در روغن کرچک، سبب می شوند که مو قوی تر ونرم تر شود.

استفاده از روغن کرچک به دلیل داشتن غلظت وچسبندگی بر روی پوست سر بسیار دشوار است پس بهتر است با روغن جوجوبا یا روغن آرگان مخلوط شود.بهتر است مقدار مناسبی از روغن کرچک را با کمی روغن جوجوبا یا آرگان درون شیشه ای بریزید تا استفاده از آن راحتر باشد

یک نوع خاص از روغن کرچک وجود دارد به نام روغن کرچک سیاه جامائیکا که استفاده از آن نتیجه بسیار خوبی دارد. می توانید از آن به طور منظم روی موهای خود استفاده کنید مصرف موضعی روغن کرچک سیاه برای افرادی که موهای ضخیم وخشک دارند بسیار مناسب است .

برای رسیدن به نتایج بهتر لازم است روغن کرچک را 1یا 2 بار در هفته مصرف کنید. این میزان بسته به خود فرد متغییر است و می تواند بیشتر استفاده کند، هر چند نتیجه خاصی با افزایش استفاده از آن به طور روزانه مشاهده نمی شود.

بهترین روش مصرف روغن کرچک استفاده از آن بر روی موهای خیس نه مرطوب است . برای راحتی کار یک بطری اسپری آب در حمام نگهداری کنید و قبل از زدن روغن، ریشه های مو را خیس کرده تا در حین ماساژ مو با روغن موها آسیب نبینند.

برای کسب تمام خواص ، روغن کرچک چند ساعت یا یک شب تا صبح آن را روی موهای خود نگه دارید. بعد از زدن روغن روی موها را بپوشانید از ریختن روغن روی مبلمان یا بالش تان جلوگیری شود.

تقویت مو با آب برنج

باید گفت بیشترین میزان ترکیبات دانه های برنج را نشاسته تشکیل می دهد. آب برنج همان آب نشاسته داری است که بعد از خیساندن یا جوشاندن برنج ازآن برجای می ماند .

آب برنج محتوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که از این مواد می توان به آمینواسیدها، ویتامین های گروه B،مواد معدنی ،آنتی اکسیدان اشاره کرد .

در گذشته زنان ژاپنی در دورهٔ هِی آن (سال های ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی در تاریخ ژاپن) موهای خود را با آب برنج می شستند؛ جالب است بدانید شواهد تاریخی حاکی از آن است که موهای این زنان تا زمین می رسیده است.

تقویت مو با آب برنج

تقویت مو با آب برنج

در چین زنان قوم یائو (Yao) که در روستایی به نام هوانگ لو (Huangluo) زندگی می کنند، از آب برنج برای شستشوی موی خود استفاده می کنند وبلندی موهای آنها که به طور میانگین ۲ متر است .

افراد معتقد به خواص آب برنج برای مو نتیجه استفاده از آب برنج برای شستن موها را اینگونه تعبیر می کنند که :

سبب صاف شدن موها می شود

موها را نرم و لطیف می کند

با ترکیبات خاص خود باعث درخشندگی مو می شود

مصرف مداوم آن ریشهٔ مو را تقویت می کند،

وهمچنین رشد مو را سرعت می بخشد

برای استفاده از خواص آب برنج باید مقداری برنج را خیسانده سپس به صورت موضعی بر روی پوست سر مصرف کنید این روش سریع ترین راه برای درست کردن آب برنج است.

برای استفاده از این روش:

باید ابتدا نصف پیمانه برنج خام را در ظرف مناسبی بریزید سپس آن را به خوبی بشویید؛ یک پیمانه آب در کاسه ای بریزید و برنج را به آن اضافه کنید حدود نیم ساعت به برنج استراحت دهید بعد آب برنج را درظرف دیگری ریخته واز آن استفاده کنید

روش دیگر استفاده از آب برنج برای تقویت مو روش تخمیر است

برخی از اشخاصی که آب برنج مصرف می کنند، عقیده دارند آب برنج تخمیرشده، نسبت به آب برنج معمولی، خواص بیشتری دارد.

پژوهش ها حاکی از آن است که آنتی اکسیدان زیادی در مخمرها، وجود دارد این آنتی اکسیدان ها از سلول های مو و پوست در برابر صدمات دفاع می کنند؛ و این خواص سبب شد تا یکی از مواد تشکیل دهندهٔ محصولات زیبایی باشند .

در روش تخمیر آب برنج، برنج را طبق روشی که قبلا ذکر شد بخیسانید ؛ ولی قبل از صاف کردن، بگذارید آب برنج تا دو روز در دمای اتاق بماند تا تخمیر شود. سپس آب برنج راقبل از مصرف ، در کاسهٔ تمیزی صاف کنید.

تقویت مو با نخود

نخود حاوی پروتئین هایی است که از رشد مو را تسریع کرده و باعث سلامتی کامل و رشد بهتر موها می شود. گنجاندن نخود در رژیم غذایی می تواند تأثیر شگفت انگیزی بر موها داشته باشد. برای بهره بردن از خواص نخود به جهت جلوگیری از ریزش وتقویت موی سر می توانید از ماسک آرد نخود استفاده کنید این ماسک برای تقویت موها و نرم و براق شدن آن ها پرفایده است.

برای تهیه ماسک نخود باید یک عدد زرده تخم مرغ را با مقدار مناسبی آرد نخود درمخلوط کن بریزید زمانی که مخلوط به شکل یک مایع نرم تغییر حالت داد تمام موهایتان را به آن آغشته کنید ابتدا به ریشه مو سپس به ساقه ها بزنید . 30 دقیقه فرصت دهید بعد موها را شامپو بزنید وتمیز بشویید . با تکراردو بار درهفته ی این روش تقویت مو با نخود می توانید موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

تقویت مو به روش ابن سینا

قصد داریم روش های موثر تقویت مو به روش ابن سینا و طب سنتی را معرفی کنیم.

یکی از موادی که در طب سنتی برای تقویت مو از آن بسیار یاد شده است هلیله سیاه، می باشد، هلیله سیاه گیاهی است معروف به اكسیر طول عمر كه بومی كشور هند است و برای درمان بیماری های متعددی از جمله ریزش مو استفاده می شود. یکی از خواص شگفت انگیز این گیاه این است که مانع از سفید شدن موها می شود. می توانید یك دانه هلیله كابلی را زیر زبان گذاشته ومثل آب نبات آن را استفاده كنید. روغن هلیله را هم می توانید به صورت موضعی روی موها بمالید و بعد بشویید كرد.


مصطکی گیاهی است که در كتب طب سنتی به اثر آن درجلوگیری از ریزش مو اشاره شده،است . این گیاه برای تقویت مو بسیارمفید بوده و از نظر مزاج شناسی طبیعتی گرم وخشک دارد ،و محلل و مقوی است. می توانید پودر مصطكی را با مورد یا حنا ترکیب کنید و روی سر استفاده كنید. روغن مصطکی هم وجود دارد و می توان به صورت موضعی بر روی پوست سر استفاده کرد بعد از چند ساعت سر را بشویید . جالب است بدانید پوسته سبز گردو را هم به تنهایی و هم داخل حنا یا مورد برای درمان ریزش وتقویت مو موثر است . پوست گردو، بیشتر اوقات باعث مشكی شدن مو می شود. برای استفاده از رنگ سیاه پوست گردو كافی است پودر آن را با آب مخلوط كنید و روی سر قرار دهید.

تقویت مو به روش سنتی

تقویت مو به روش سنتی

گیاه حنا و روغن حنا در تقویت مو بسیار موثرهستند ویکی از روش های توصیه شده تقویت مو توسط ابن سینا است . خاصیت ویژه ی برگ های این گیاه داشتن طبع خنک آن است که سبب و تقویت مو و پوست می شود . حنا باعث سفت شدن ریشه مو می شود. برای مصرف حنا به جهت تقویت موی سر باید آن را به صورت موضعی استفاده کنید نکته مهم زمان استفاده موضعی از حنا این است که باید به جنس مو توجه شود زیرا احتمال دارد این ماده گیاهی مو را خشك كند. برای پیشگیری از خشكی مو می توانید حنا را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید. این مسئله به شدت و ضعف و خشكی و چربی مو بستگی دارد و می توانید حنا را هفته ای یك تا دو بارمصرف کنید .

گیاه مورد یكی دیگر از گیاهانی است كه می توان برای تقویت مو استفاده شود . برای استفاده ی موضعی دانه مورد را به شکل پودر در آورده و با مواد ی مانند حنا ترکبی کرده و استفاده نمایید . گزینه دیگر مصرف مورد برای تقویت مو استفاده از روغن مورد به همراه حنا می باشد.

شما انتخاب دیگری برای مصرف مورد جهت تقویت موی خود دارید وآن مخلوط پودر مورد به همراه روغن کنجد است که می توانید به نسبت مساوی مورد را پودر كرده و داخل روغن كنجد ریخته تا حالت خمیری در آید سپس چند ساعت پیش از استحمام این خمیر را روی موها وکف سر بمالید وبعد آن را با شوینده ی مناسب سر بشویید .

تقویت مو با طب اسلامی

یکی از روش های تقویت مو با طب سنتی که به آن سفارش شده استفاده از براهمی به شکل روغن و یا پودراست. این ماده تاثیر فوق العاده ای در ضخیم کردن مو های نازک وجلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قراربگیرد .روش استفاده ی آن در قالب روغن به این شکل است که موها وکف سر را با ملایمت وآرامی با این روغن ماساژ دهید نکته جالب این که روغن براهمی خاصیت استرس زایی داشته که در نتیجه کاهش ریزش مو ناشی از استرس وفشار های روانی را به دنبال خواهد داشت . از خواص دیگر این ماده تاثیر بسزای آن در رشد وتغذیه ی مو است .

تقویت مو

تقویت مو

برای افزایش وتحریک رشد موهای خود طبق نظر طب اسلامی می توانید از گیاه رازک استفاده کنید گیاه محرک برای رازک را با روغن براهمی مخلوط کرده وموهای سر را از ریشه به سمت ساقه با این مخلوط ماساژدهید .این عمل باعث کاهش استرس و در نتیجه کاهش ریزش مو خواهد شد . روغن براهمی می توانید به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کند در کنار آن گیاه رازک باعث بهبود جریان خون وتقویت پیاز های مو می شود

اسطوخودوس گیاهی معطر است که خواص بی نظیری مانند ضد التهاب وضد میکروبی را دارا می باشد . این گیاه خوش بو علاوه بر جلوگیری از ریزش مو طبیعی در جلوگیری ودرمان ریزش ناشی از شپش مو موثر است .بوی خوش گیاه اسطو خودوس یا لاواندر باعث معطر شدن مو ی شما می شود افرادی که نسبت به بوهای خاص آلرژی دارند از مصرف این گیاه اجتناب کنند .

روغن آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت مو ورشد آن بشمار می رود این گیاه تاثیر شگفت انگیزی در جهت بهبود و ضخامت موهای آسیب دیده خواهد داشت. می توانید از فراورده های تجاری که به شکل طبیعی با خواص آلوئه ورا عرضه می شود برای تقویت پوست وموی سر استفاده کنید این محصولات معمولا به شکل ژل وکرم در دسترس است .

تقویت مو با طب سوزنی

آیا به تقویت مو با طب سوزنی فکر کرده اید؟ آیا به دنبال اطلاعات در این رابطه هستید؟

به عقیده ی اطباء چینی، کیفیت موها به میزان انرژی بدن، خون و انرژی کلیه ها در بدن بستگی دارد. جالب است بدانید کلیه تغذیه موها را کنترل می کند.

تقویت مو

تقویت مو

هنگامی که بدن میزان انرژی لازم نداشته باشد، ریزش مو شروع می شود. طب سوزنی سعی دارد انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند و جریان خون در کل بدن را تحریک نماید. همچنین این طب کلیه ها را تقویت می کند و بالطبع رشد سالم موها را بیشتر افزایش می یابد . انجام طب سوزنی بر روی پوست سر قادر است جریان خون را تحریک کند و سبب رشد دوباره ی موهای ریخته شده شود .

روش کار متخصص طب سوزنی به این شکل است که تعدادی سوزن ریز را در قسمت های مختلف بدن فرو می کند. این عمل باعث تحریک انرژی بدن و جریان خون می شود. همچنین این فرد می تواند از یک چکش هفت ستاره ای استفاده کند که ابزاری شبیه چکش است و سوزن های ریزی دارد. این چکش می تواند سطح پوست را تحریک نماید.

استفاده از چکش مختص طب سوزنی باید توسط متخصص این طب انجام شود ، چکش کوچک را به آرامی به سطح پوست سر می زند و جریان خون را به این روش تحریک می کند. این امر باعث رشد موهای جدید روی سر خواهد شد

در طب سوزنی پیشنهاد می شود که رژیم غذایی خود را تغییر بدهید ،وبرای نتیجه بهتر از مکمل های خاصی استفاده نمایید ویا برای رشد بیشتر مو از گیاهان مناسبی استفاده کنید. پژوهش انجام شده در سال ۲۰۱۴، دانشمندان دریافتند افرادی که از طب سوزنی به همراه داروهای گیاهی استفاده می کنند نرخ بهبود ۸۳ درصدی در ریزش موهای خود خواهند داشت.

تقویت مو به روش prp

در روش تقویت موبه روش prp با پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) یک روش درمانی طبیعی است که از فاکتورهای رشد و سلول های بنیادی متعلق به بدن خود شما برای سرعت در رشد موهایتان استفاده می کند.

روش PRP با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و تلفیق آن با تجربه و تخصص بالای پزشکان، روش پی آر پی را با بالاترین کیفیت برای شما انجام می دهند ، یکی از بهترین موقعیت ها برای افراد ی که ریزش مو دارند استفاده از این روش است تا امکان رشد مجدد موهای خود را فراهم کنند. روش پی آر پی (PRP) یک روش بسیاراثر گذار در درمان طاسی و نیز کمک به پرپشت شدن موهاومحافظت از نتایج کاشت است .

تقویت مو

تقویت مو

مزایای روش پی آر پی (PRP) برای درمان ریزش مو عبارتند از:

روشی ساده و بدون جراحی است PRP

کل مدت این عمل حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد( که شامل چند تزریق است )

نتیجه حاصل از این روش بسیار ایمن و مطمئن است

طول دوره بهبودی بسیارکوتاه است

نتیجه کسب شده بسیار زیبا و فوق العاده طبیعی می باشد

برای درمان کم پشتی مو می توانید طبق نظر متخصصین پی آر پی از این روش استفاده کنید ضمنا برای درمان ریزش مو در زنانی که مبتلا به آلوپسی ترکشن هستند ، نیز استفاده کرد. آلوپسی ترکشن عارضه ای که با بستن مو به شکل دم اسبی ویا بافت مو ومدل هایی که باعث کشیدن شدید مو می شود به وجود می آید.

مطالعات نشان می دهد که بهترین گزینه ها برای عمل پی آر پی کسانی هستند که به تازگی به ریزش مو مبتلا شده اند .

در حقیقت این روش برای افرادی که به طور کامل طاس شده اند، کاربردی ندارد و باعث رشد مجدد موها در افرادی که تمام موهایشان ریخته است، نمی شود.

روند کار در روش پی ار پی به این صورت است که ازتزریقات کوچک و با دقت بسیار زیاد استفاده می شود. محلول دارویی پی آر پی (PRP) به صورت بدون درد در داخل لایه درم (لایه ای از پوست سر که منشأ رشد و تقویت فولیکول های مو می باشد) تزریق می شود.

تقویت مو

تقویت مو

روش پی آر پی قادر است به لایه درم در پوست سر نفوذ کرده و رشد فولیکول های مو را به شکل پایدار و باثباتی تحریک نماید. در ترکیب محلول دارویی پی آر پی عوامل رشد و سلول های بنیادی وجود دارند که رشد سلول های دیگر را تحریک کرده و باعث جوانسازی فولیکول های مو و تقویت رشد آنها را در پی دارد .

البته در این روش به خود بافت پوست هیچ صدمه ای وارد نمی شود ، حتی پی آر پی (PRP) باعث تحریک و جوانسازی سلول های پوست نیز می شود، بلافاصله بعد ازاتمام درمان، پوست شما هم حالت لطیف و زیبایی پیدا خواهد کرد .

همچنین ضخامت و استحکام فولیکول های مو با استفاده از روش پی آر پی به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کند. نهایتاً این روش باعث تقویت چرخه رشد مو و تسریع در رشد فولیکول های جدید و بهبود استحکام و لطافت موی سر می شود.

روش پی آر پی (PRP) کاملاً مطمئن و بی خطر است. تنها عارضه جانبی آن، ایجاد تورم و قرمزی بسیار کمی در پوست سرمی باشد . در بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می کنند، ممکن است خونریزی از پوست سر تا مدت طولانی تری ادامه داشته باشد و رسیدن به بهبودی کمی زمان بر خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
لینک های مرجع
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید