تاریخ انتشار : 1397/11/14

اطلاعیه جدید در خصوص سبد حمایتی دولت و نحوه استعلام آن

سبد کالا

اگر شما جزو بیمه پردازان تامین اجتماعی می باشید و حقوقی کمتر از 3 میلیون تومان در ماه دارید، می توانید برای دریافت سبد کالای 97 اقدام کنید لذا برای اطلاع از نحوه دریافت و استعلام سبد کالای خود با ما همراه باشید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از واریز نخستین بخش از بسته جبرانی دولت بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان خبر داده و گفته شده است که دومین بسته حمایتی نیز به زودی واریز می گردد. رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور وعده داد که به تمامی افرادی که کارمند دولت، بازنشسته، مددجویان زیرپوشش نهاد های حمایتی و تمامی افرادی که در بخش غیر دولتی از طریق تامین اجتماعی دریافتی آن ها زیر 3 میلیون تومان باشد، بسته حمایتی ارائه می گردد.

سبد کالا

سبد کالا

نحوه استعلام سبد کالا(سبد حمایتی دولت)

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه اعلام کرده است که تا به امروز 14 میلیون و 700 هزار بسته حمایتی و یا همان سبد کالا در سطح جامعه توزیع شده است که از این تعداد، 6 میلیون و 156 هزار بسته حمایتی به کارگران بیمه پرداز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است. اگر شما جزو افراده هتسید که از دریافت سبد کالا و یا همان بسته حمایتی جا مانده اید باید بگوییم که چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواده ای که بیمه پزداز سازمان تامین اجتماعی هستند، کمتر از 3 میلیون تومان در ماه باشد، در صورت داشتن تلفن همراه از اپراتور همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #8*142* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #8*1420* ارسال کنند. 

سبد حمایتی دولت

سبد حمایتی دولت

با توجه به اعلام سازمان تامین اجتماعی، افرادی که به این موضوع اعتراض دارند تنها 10 روز فرصت دارند تا در سامانه مذکور اعتراض خود را ثبت کنند. دقت کنید که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواست هایی را پیگیری می کند که کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانواده اش در سامانه ثبت شده باشد. دقت کنید که بسته حمایتی بیمه پردازان تامین اجتماعی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می گردد لذا پیش از ثبت اعتراض خود، حتما از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار، اطمینان حاصل کنید.

دقت کنید که ارسال پاسخ ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته نیاز به زمان خواهد داشت و نتیجه به صورت پیامکی به شماره تلفنی که به هنگام اعتراض در سامانه ثبت شده است، پیامک می شود و در این صورت افراد برای پیگیری اعتراض خود و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان ها و یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یاد شده اطلاع رسانی انجام می شود.  دقت کنید که تا زمانی که پاسخ گویی به اعتراضات به پایان نرسد، طرح حمایت غذایی پایدار خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد. رانندگان بین شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی،مشاغل آزاد و خویش فرمایان، کارگران کارگاه های متفرقه، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافت کنندگان بیمه بیکاری از افراد بیمه پردازی هستند که تا به امروز بسته های حمایتی را دریافت کرده اند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید