درد سر طراحی مشکوک گردنبند شکیرا

شکیرا

شکیرا خواننده کلمبیایی که این روزها درگیر تور جهانی خود است به دلیل استفاده از یک گردنبند در سایت تبلیغاتی خود دچار درد سر شد و انتقادات فراوانی به او وارد شد. ولی چون شبیه نماد نازی ها در جنگ جهانی دوم است از روی سایت حذف شد.

نازی ها بعد از جنگ فراگیر و خانه مان سوز دوم به شدت در جهان منفور شدند و حتی کوچکترین نشانه هایی هم از آنها برای مردم جهان یاداور خاطرات تلخ جنگی است که حدود ۱۵۰ میلیون انسان در آن کشته شدند. شکیرا خواننده مطرح کلمبیایی در وبسایت خود از گردنبندی رونمایی کرد که به دلیل شباهت بسیار زیاد با نماد نازی ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. طرح گردنبند شکیرا که به نماد خورشید تاریک نماد نازی ها شبیه بود با عذرخواهی از روی وب سایت او برداشته شد.

گردنبند شکیرا

نماد گردنبند شکیرا

 

شکیرا، ترانه سرا و خواننده مشهور کلمبیایی، به دلیل وجود گردنبندی با طراحی مشکوک در فروشگاه اینترنتی وبسایتش، دچار دردسر شد. یک نشان نازی همیشه و همه جا نازی خواهد بود!

گردنبندی که در مجموعه تبلیغاتی شکیرا، فوق‌ستاره پاپ کلمبیایی قرار داده شده بود واکنش‌های تندی را در شبکه ‌های اجتماعی برانگیخت و سرانجام دست ‌اندر کاران وبسایت با عذرخواهی از هواداران،‌ آن را از روی فروشگاه وبسایت برداشتند.

طراح آمریکایی می‌گوید منبع الهامش در طراحی این گردنبند نمادهای کهن کلمبیا بوده است و نه نماد نازی‌ها.

پیکه و شکیرا و فرزندانش

 

نمادهایی که برای شکیرا shakira دردسرساز شدند

وبسایت آلمانی بنتو (Bento) مدعی شد که نشان حک شده روی گردنبند همان نشان «خورشید تاریک» است که ترکیبی از سه صلیب شکسته در هم تنیده است و هنوز از سوی برخی گروه‌های نئونازی در آلمان به کار گرفته می‌شود. این وبسایت تأکید کرد یک نشان نازی «همیشه و همه‌جا نازی خواهد بود.» نشان «خورشید تاریک» در واقع نشانی است کهن با معانی عرفانی و خفیه. هاینریش هیملر، رهبر اس‌اس، پلیس مخفی هولناک رژیم هیتلر می‌خواست با استفاده از این نشان بر استقرار «مرکز جهانی نو» تأکید کند. این نشان بر کف سالن اصلی گردهمایی افسران اس‌اس آلمان نازی حک شده است. گرچه طراح این نشان، یعنی شرکت تبلیغات موسیقی لایو نیشن (Live Nation) گفته‌ است منبع الهامش نمادهای کهن تاریخی کلمبیا بوده است.

شکیراخواننده پاپ  تابستان امسال تور جهان ال دورادو را برگزار می‌کند. گردنبند مذکور به منظور تبلیغ برای آخرین تور جهانی شکیرا موسوم به «ال دورادو» از سوی غول تبلیغاتی آمریکایی «لایو نیشن» طراحی شده بود و از روز سوم ژوئن به بهای تقریبی ۱۰ دلار روی وبسایت وی به فروش می‌رسید اما موج انتقادها و اعتراض‌ها سبب شد به فاصله ۱۵ روز فروش آن متوقف شود. شکیرا که اکنون در میانه تور «ال دورادو» به سر می‌برد دو هفته پیش برای دو روز در پاریس به اجرای معروف‌ترین ترانه‌های خود پرداخت.

نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید