10 سالاد شگفت انگیز برای لاغری و تناسب اندام

سالاد رژیمی

رژیم های غذایی می توانند خسته کننده باشند و با توجه به عدم حضور غذاهای پرکالری و به اصطلاح خوشمزه در آن ها ، این کمبود باید با سالاد رژیمی جبران گردد . در ادامه طرز تهیه چند سالاد رژیمی ارائه شده است .

کاهش وزن بدون داشتن رژیم لاغری بسیار سخت و در بعضی از موارد نشدنی است . اگر می‌خواهید لاغر شوید باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید . یکی از مواردی که در رژیم لاغری می تواند به ما کمک کند ، استفاده از سالادهای رژیمی است . سالاد رژیمی برای کمک به افراد در کاهش وزن و لاغر شدن موثر است . یک سالاد رژیمی و سالم از سبزیجات تازه و انواع میوه ها ، چربی های سالم ، آجیل و دانه های روغنی و در برخی موارد هم گوشت و تخم مرغ برای تامین پروتئین و آهن بدن استفاده می شود .  

سالادی که همه این خصوصیات را داشته باشد یک وعده غذایی کامل به حساب می آید و شما می توانید آن را در وعده ناهار یا شام مصرف کنید و هیچ نقشی در پیش غذا یا دسر بودن ندارد تا در صورتی به لاغر شدن شما کمک می کند که جایگزین وعده اصلی شوند . همچنین شما می توانید حجم وعده های اصلی خود را کم کنید و در کنار آن از سالاد لاغر کننده استفاده کنید .

سالاد مرغ و دانه انار

سالاد مرغ و دانه انار

دقت کنید که اگر وعده غذایی اصلی خود را کاهش ندهید و در کنار آن از این سالادها استفاده کنید ، اصلاً کاهش چربی و یا کاهش وزن را تجربه نخواهبد کرد . سالادهای رژیمی معمولاً هیچگونه سس‌های چرب و قند افزوده ندارد . سس‌های چرب و قند افزوده شده بسیار پرکالری و ناسالم هستند و به هیچ عنوان رژیمی محسوب نمی‌شود . شما می توانید با ماست یونانی ، روغن زیتون ، آب نارنج ، سرکه سیب و ادویه های دلخواه های سالم و خوشمزه برای سالاد رژیمی خود تهیه کنید و همراه آن سالاد خود را نوش جان کنید . در ادامه قصد داریم تا 10 نمونه از طرز تهیه سالاد رژیمی را برای شما ارائه دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید یک رژیم غذایی موثر را تجربه کنید .

طرز تهیه سالاد های رژیمی

1)      سالاد رژیمی مرغ و پنیر

اولین سالاد ، سالاد رژیمی مرغ و پنیر است . برای تهیه این سالاد شما نیاز به دو عدد سینه مرغ ، یک فنجان گردو ، یک فنجان انگور سیاه ، چند برگ کاهو تازه ، ۲ قاشق غذاخوری پنیر رنده شده ، ۱ عدد پیازچه و روغن نمک و فلفل به مقدار لازم نیاز دارید . برای تهیه این سالاد ، سینه های مرغ را با دو لیوان آب  ،نمک ، فلفل و مقداری روغن بپزید تا نرم شود . سپس به اندازه دلخواه مرغ ها را تکه تکه کنید تا هوا را بشویید . کاهو ها را خشک کنید و انگورها را نیز چند قسمت کنید .

همه را درون یک کاسه بریزید . مرغ با گردو های خرد شده ، سبزیجات و پنیر رنده شده ، را باهم ترکیب کنید . سپس سالاد را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید . همه مواد را درون ظرف مناسبی ریخته و روی آن را با فلفل سیاه بپوشانید . دقت کنید که می توانید به جای انگور از کشمش خیس شده و یا به جای پیازچه از برش‌های آواکادو استفاده کنید .

2)      سالاد رژیمی مرکبات و سس عسل

سالاد رژیمی دیگری که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل برای شما شناخته شود ، سالاد میوه با سس عسل و مرکبات است . برای تهیه سالاد یک دوم فنجان آب پرتقال ، یک دوم فنجان آبلیمو ، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک فنجان آناناس خرد شده ، ۱ فنجان انبه خرد شده ، ۱ فنجان توت فرنگی خرد شده ، ۱ فنجان انگور سبز ، یک دوم فنجان انگور سیاه و یک دوم فنجان تمشک نیاز خواهید داشت .

سالاد با سس عسل

سالاد با سس عسل

در دستور تهیه سالاد رژیمی این گونه آمده است که برای سس عسل و مرکبات ، آب پرتقال ، عسل با آب لیمو را با هم در یک کاسه کوچک خوب ترکیب کنید . آناناس ، انبه ، توت‌فرنگی ، انگور سبز ، ذغال اخته آبی و تمشک را با هم در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط مرکبات را با سس عسل و مرکبات که از قبل آماده شده ، در ظرف مخلوط کرده و نوش جان کنید .

3)      سالاد هویج و پنیر فتا

سالاد هویج و پنیر فتا یکی از بهترین سالاد های رژیمی است که شما می توانید برای وعده های اصلی خود استفاده کنید . هویج پوست کنده و خرد شده به اندازه یک کیلو گرم ، پنیر فتا ۲۰۰ گرم ، دانه زیره سبز ۲ قاشق چایخوری ، دارچین نصف قاشق چای خوری ، عسل ۲ قاشق غذاخوری ، کشمش ۵۰ گرم ، گشنیز نصف قاشق غذا خوری و جعفری به مقدار لازم تهیه کنید . هویج را ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود سپس در داخل یک ظرف بزرگ عصاره لیمو و زیره را به همراه بقیه مخلوط کرده و آنها را آبکش کنید و بگذارید تا سرد شوند . هویج آماده شده و کشمش را مخلوط کنید و در آخر پنیر فتا را به آن اضافه کنید و در ظرف سرو کنید .

سالاد رژیمی با پنیر

سالاد رژیمی با پنیر

4)      سالاد اسفناج و انار

سالاد اسفناج و انار از سالادهای خوشمزه و مناسب برای رژیم غذایی سالم است . برای تهیه این سالاد به ۷۵۰ گرم اسفناج ، چند عدد قارچ ، دو عدد گلابی و سیب زرد ، یک عدد انار ، یک عدد لیموترش ، ۱۰۰ گرم پنیر فتا ، ۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک ، ۳ قاشق غذاخوری خامه ، نعنا خشک ، روغن زیتون ، نمک و فلفل به مقدار لازم نیاز دارید . برای تهیه سالاد اسفناج ها را خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید . گلابی و سیب را به همراه قارچ خرد کرده و روی آن آبلیمو بریزید . تمامی مواد را با اسفناج مخلوط کنید و سپس پنیر را بر روی سالاد بریزید . سپس سالاد را با سرکه ، روغن زیتون و سایر چاشنی ها طعم دار کنید . می توانید هم اکنون سالاد را نوش جان کنید .

5)      سالاد گل کلم با تن ماهی

برای تهیه این سالاد به چند عدد خیارشور و زیتون ، ۲ قاشق غذاخوری تن ماهی ، یک عدد گل کلم کوچک ، یک قاشق غذاخوری نخود فرنگی ، نصف فلفل دلمه ای و ۱ قاشق غذاخوری سرکه و روغن زیتون نیاز دارید . پس از آن گل کلم ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل آب به همراه مقداری نمک جوشانده و سپس آنها را آب بکشید . فلفل دلمه ای و  خیارشور را خرد کرده و هسته زیتون ها را بگیرید . سپس همه آنها را خرد کنید و در آخر تمامی مواد را با هم در داخل ظرف ریخته و مخلوط نمایید . در این مرحله روغن زیتون و سرکه را به آن اضافه کنید .

6)      سالاد جوانه گندم

سالاد رژیمی جوانه گندم برای تناسب اندام بسیار مفید است . برای تهیه این سالاد لازم است چند هویج ، سیب زمینی پخته ، نخودفرنگی ، روغن زیتون ، آبلیمو تازه و جوانه گندم را با هم ترکیب کنید . هم اکنون سالاد شما آماده سرو کردن است .

7)      سالاد شیرازی

قطعاً همه شما حتی یک بار هم که شده سالاد شیرازی را میل کرده اید . باید بدانید که سالاد شیرازی در دسته سالادهای رژیمی قرار می‌گیرد . برای تهیه سالاد شیرازی دو عدد گوجه فرنگی ، ۲ عدد خیار ، دو عدد پیاز متوسط و به مقدار کمی نمک احتیاج دارید . در انتها نیز باید نصف استکان آبلیمو یا آبغوره را به آن بیفزایید تا طعم سالاد بهبود ببخشد .

سالاد رژیمی

سالاد رژیمی

8)      سالاد رژیمی عدس  

برای تهیه این سالاد به ۴ عدد تخم مرغ ، یک دوم پیمانه پیاز ، یک چهارم پیمانه سرکه قرمز ، یک و یک چهارم پیمانه عدس ، یک دوم پیمانه جعفری تازه ، یک عدد خیار بزرگ و به میزان لازم نمک و فلفل نیاز دارید . عدس ها را در قابلمه ریخته و کمی آب بگذارید تا بجوشد . سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید ۲۵ دقیقه بعد ازسرد شود و در انتها عدس را آبکشی کنید . در قابلمه دیگر تخم‌مرغ‌ها را به همراه کمی آب بجوشانید . سپس پوست تخم مرغ را جدا کرده و آنها را درشت خورد کنید . حالا در ظرفی دیگر روغن زیتون و سرکه بریزید . سپس یک عدد خیار ، جعفری ، پیاز و نمک و فلفل را به زیتون و سرکه اضافه کنید . حالا این سالاد را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید و هنگام سرو تخم مرغ ها را بر روی سالاد اضافه کنید .

9)      سالاد رژیمی لوبیا چیتی

برای تهیه این سالاد یک پیمانه خیارشور خرد شده ، یک پیمانه لوبیا چیتی پخته شده ، یک پیمانه سیب زمینی پخته شده ، یک پیمانه هویج پخته و خرد شده ، یک دوم پیمانه لبوی پخته شده ، ۶ برگ کاهو ، یک پیمانه سس مایونز ،  نمک و فلفل به مقدار لازم ، یک قاشق غذاخوری سرکه با یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه احتیاج دارید . همه مواد خرد شده را با سس مایونز رقیق شده مخلوط کنید و سپس کاهوی خورد شده را به آن بیفزایید . همچنین می توانید در وسط ظرف و روی سالاد زیتون سیاه بگذارید و دور آن را با برگ جعفری تزئین کنید .

10)  سالاد گوجه فرنگی و اسفناج

برای تهیه این سالاد به یک عدد هویج پخته شده ، اسفناج ، چند عدد گوجه فرنگی ، ۲ عدد خیار ، سرکه بالزامیک و روغن زیتون به اندازه دو قاشق غذاخوری و نمک و فلفل به میزان لازم احتیاج دارید . سپس هویج ها را حلقه حلقه کرده و به همراه اسفناج و گوجه فرنگی و خیار خرد شده را به داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید . در نهایت روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و به سالاد اضافه نمایید .

سالاد رژیمی

سالاد رژیمی

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید