چگونه بر خواب آلودگی بهاره غلبه کنیم؟

خواب آلودگی بهاره

خواب آلودگی بهاره یکی از معضلات افراد، در فصل بهار است که علت آن طبیعت این فصل است. در ادامه، روش هایی برای غلبه بر خواب آلودگی بهاره آورده ایم تا با استفاده از آن بتوانید روز های خود را پر بازده تر کنید!

فصل بهار طبیعت گرم و تری را دارد که همین طبیعت سبب انبساط، غلیان و جوشش خون می گردد. در این حالت رطوبت در بدن به حرکت در می آید و بخاراتی از آن ساطع می شود که این هیجان، جوشش خون و بخارات سبب ایجاد حالت کسالت، خمیازه، خماری, کش, قوس آمدن و خواب آلودگی می شود . از جمله اشتباهاتی که در فصل بهار رایج است و باعث افزایش خواب آلودگی است، مصرف گوشت, کباب و انواع شیرینی‌جات و آجیل است, این اقلام خوراکی باعث افزایش تولید خون و بیشتر شدن جوشش آن می‌شود و چه بسا در افراد مستعد به علت پر شدن فضای داخل رگ‌ها و پارگی آنها خون دماغ, سکته قلبی مغزی و حملات فشار خون را موجب می‌شود. به علت جوشش خون در این فصل، آلرژی های فصلی به وجود می آید که از جمله این آلرژی ها، انواع کهیر , خارش‌های پوستی, آبریزش بینی و عطسه بهاره به وجود می آید.

علت خواب آلودگی بهاره

علت خواب آلودگی بهاره

بسیاری فکر می کنند که اگر فردی با مزاج گرم و تر، عضلانی وهیکلی باشد و از خواب آلودگی شکایت کند، حتما با حجامت بهتر خواهد شد اما در واقع حجامت در این افراد، کمک نخواهد کرد. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، علت خواب آلودگی بهاره، همان طبیعت تر و گرم بهار است که برای برطرف کردن خواب آلودگی بهاری روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه روش های غلبه بر خواب آلودگی بهاره را با هم مرور خواهیم کرد.

روش های غلبه بر خواب آلودگی بهاره

بهتر است حتما روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. برای صبحانه کامل می توانید از میوه ، بلغور جو دو سر، ماست یا کورن فلکس نیز استفاده کنید. استفاده از این مواد در اول صبح به شما کمک می کند تا انرژی خود را در صبح افزایش دهید وهمچنین تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم را که باید، به دست خواهید آورد. برای این که از خواب آلودگی در فصل بهار دوری کنید، بهتر است بر روی احساس خستگی خود تمرکز نداشته باشید و سعی کنید این فکر را از ذهن خود دور کنید. تغییر طرز فکر و مثبت فکر کردن می تواند گزینه ای کامل و مناسب برای دوری از خواب آلودگی بهاره باشد. اگر این کار جواب نمی دهد، پس سعی کنید در طول روز در محل کار استراحت کنید. برای استراحت در محل کار می توانید بر سرمیز همکاران خود رفته و با آن ها گپ کوچکی داشته باشد چرا که این کار کمک می کند تا انرژی خود را شارژ کرده و ذهن خود را تازه کنید.

خواب آلودگی بهاره

خواب آلودگی بهاره

اگر بدن شما به چیزی نیاز داشته باشد به شما می گوید! شما باید به زبان بدن خود به خوبی گوش دهید و بر اساس آن عمل کنید. اگر احساس خواب آلودگی دارید، باید زود به تخت بروید و بیشتر بخوابید. اگر احساس خوبی از کار ندارید، بهتر است چند روزی کار خود را کم کنید و در حدود 1 یا 2 روز به استراحت کردن بپردازید و یا به جایی بروید که بتوانید کمی استراحت کنید و ذهن خود را سبک کنید. می توانید برای ثبات عاطفی خود از یوگا، مدیتیشن و هر نوع کار مشابهی بهره بگیرید. بهتر است تنها به بدن خود گوش کنید و زمانی که احساس گشنگی دارید به سراغ خوردن بروید! مثلا زمانی که بدن شما به سیب نیاز پیدا می کند این به این معنی است که شما فاقد ویتامینی هستید که این میوه دارد. اگر چیز خیلی خاصی می خواهید، احتمالاً بدن شما فاقد مواد مغذی آن خوراکی است. توجه کنید که بدن می تواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند، شما فقط باید گوش دهید و اجازه دهید صحبت کند.

غلبه بر خواب آلودگی بهاره

غلبه بر خواب آلودگی بهاره

شما باید در فصل بهار تا جایی که می توانید از الکل دوری کنید چرا که تاثیر منفی بر سیستم عصبی دارد و منجر به انقباضات رگ های خونی می شود. در روز های بهاری بهتر است در آغاز روز از نمک کافی استفاده کنید تا انرژی شما به طور کامل تامین گردد اما اگر از فشار خون رنج می برید، باید مصرف نمک را به حداقل کاهش دهید. فشار خون در اولین ساعت روز در کمترین درجه خود قرار دارد لذا وعده های غذایی کمتری بخورید اما سعی کنید تا میزان استفاده از نمک را در وعده های خود کاهش دهید تا از افزایش فشار پیشگیری کنید.

خواب آلودگی بهاره

خواب آلودگی بهاره

رژیم غذایی باید متعادل باشد لذا از میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات،غلات سبوس دار،آجیل و پروتئین های ناب به میزان متعادل استفاده کنید. میوه های تازه از عناصر بسیار مقوی و مغذی نظیر آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می کنند و به شما کمک می کنند احساس انرژی و طراوت بیشتری بکنید. بیشتر میوه ها از حدود 90 درصد آب تشکیل می شوند که به تصفیه سموم بدن کمک می کنند و شما را مرطوب نگه می دارند که این سبب می گردد تا شما در طول روز از خواب آلودگی به دور باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟ 0
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید