داشتن موهایی فر و مواج زیبایی خاصی به چهره شما می دهد و فر کردن مو به جذابیت شما بسیار کمک می کند. اگر شما هم موهایی صاف دارید و دوست دارید موهایتان را فر کنید با تانما همراه شوید.

روش های مختلف فر کردن مو

اگر از مدل موهای تان خسته شده باشید، شاید به فکر فر کردن آن ها بیفتید. در این صورت اگر می خواهید موهای تان آسیب ببینند، حتما فر شیمیایی را انتخاب می ‌کنید، ولی اگر نمی ‌خواهید موهای تان آسیب زیادی ببینند، توصیه ما این است که سراغ بیگودی و یا فر داغ بروید. اگر برای فر کردن شش ماهه موهای تان به آرایشگاه بروید، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهای تان با مواد شیمیایی باشید.

فر مو

فرکردن مو به روش صحیح

برای فر کردن مو ها در آرایشگاه از ماده شیمیایی به نام “پرمننت” استفاده می ‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌ های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شکسته می ‌شوند که موی پیچیده شده در بیگودی، شکل فر مورد نظر را بپذیرد.

در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می ‌گیرند که بعد با استفاده از یک محلول خنثی ‌کننده، فر مو «سفت و ثابت» می ‌گردد. ابتدا موها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می ‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آن ها در سر، تراکم فر و مدل نهایی مو را مشخص می ‌کند.

وقتی همه بیگودی‌ ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌ گردد. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریک می ‌کند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نکند. محلول فر معمولا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی مو باقی می ‌ماند.

فر کردن مو در خانه

این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی ‌های فر به‌ طور دقیق تعیین می ‌گردد. پس از آن که موی پیچیده شده به‌ طور کامل آب‌ کشی شد، هر بیگودی را با محلول خنثی ‌کننده آغشته می ‌کنند.

فر مو

روش های مختلف فرکردن مو

پس از چند دقیقه موها با آب، آب‌ کشی شده و بیگودی ها برداشته می ‌شوند. موی فر از بیگودی های دیروز تا بابلیس‌های امروز امروزه بیگودی ‌های الکتریکی، رایج‌ ترین وسیله فر هستند. اکثر مردم از روش سنتی “شستن و مدل دادن و خشک کردن” راضی نیستند. به جای آن موهای شان را خشک می‌ کنند و سپس برای فر کردن از بیگودی ‌های الکتریکی یا فر داغ استفاده می‌ کنند.

بیگودی‌ های الکتریکی معمولا لوله‌های سفت پلاستیکی در چند اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های ۲۰ تا ۲۴ تایی قرار دارند. لوله‌ های بیگودی، سطح دندانه‌ دار یا صاف دارند. لوله‌ های صاف برای موها بهترند، زیرا موقع برداشتن از روی موها، کمتر گره می خورند. دستگاه بیگودی الکتریکی دارای کلید قطع و وصل است.

هنگامی که تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیک قطع می ‌گردد. بعضی مدل ‌ها یک فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند که از گرم شدن خیلی زیاد بیگودی که باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می ‌گردد، جلوگیری می‌ کند.

فر مو

فر کردن مو در خانه

برخی لوله‌ های بیگودی الکتریکی دارای محفظه پلاستیکی مخصوص آب هستند. وقتی رول گرم شد، آب بخار می ‌شود و با فشار در لوله‌ ها نفوذ می ‌کند. بخار، اندکی رطوبت به مو اضافه می ‌کند که با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو کمک می ‌کند. بابلیس، جدیدترین نوع بیگودی ‌های الکتریکی است و میله پلاستیکی بلند و قابل انعطافی است که مو را دور آن می ‌پیچند.

۴ راه برای صاف کردن موهای فر

داشتن موهایی صاف و ابریشمین برای بسیاری از دختران جوان یک رویاست، و آن‌ها برای صاف کردن موهای فرشان راه‌های بسیاری را امتحان می‌کنند، راه‌هایی طبیعی و مصنوعی. راه‌های طبیعی از آنجایی که بی ضرر هستند، بهتر می‌باشند. شیر نارگیل، عسل، آب لیمو، روغن زیتون ، تخم مرغ و روغن موی گرم، محصولاتی هستند که برای صاف کردن موهای فر بکار می‌روند. در این مطلب ۴ راه مختلف برای صاف کردن موهای فر را باهم می‌خوانیم.

۱. مخلوط شیر نارگیل و آب لیمو

نارگیلی را رنده کنید و آنرا در مخلوط کنی با افزودن آب و عصاره شیر نارگیل خوب بهم بزنید. مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و آنرا به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا لایه‌ای کف آلود بر سطح مخلوط پدیدار شود. کف را از روی مخلوط بردارید و مایع را به طور مساوی روی موهایتان پخش کنید.

فر مو

_

حوله تان را با آب داغ خیس کنید و حدود یک ساعتی موهایتان را با آن بپوشانید. حالا موهایتان را با شامپو بشویید. استفاده مکرر از این روش نه تنها باعث صاف شدن موهایتان خواهد شد، بلکه شوره ی سرتان را از بین برده و موهایتان را درخشان می‌کند.

صاف کردن موهای فر

۲. شیر

مقدار مساوی از آب و شیر را باهم مخلوط کنید و آنرا در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را به موهایتان اسپری کنید و ۲۰ دقیقه صبر نمایید. موهایتان را به آرامی با یک شانه‌ی دندانه درشت شانه کنید تا تمام رشته‌های موهایتان بطور یکنواخت به مخلوط آغشته شود. سپس موهایتان را با شامپو بشویید و دوباره موهایتان را در جهت خودش شانه کنید تا موهای فرتان صاف شود.

۳. روغن گرم

مالیدن روغن گرم به موها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای صاف کردن موهای فر به روش طبیعی است. درمان روغن گرم، موهای شما را با پروتئین‌ها و ویتامین‌ها غنی می‌کند که برای داشتن موهایی سالم خیلی اهمیت دارد، مخصوصاً اگر موهایتان را بطور متناوب استایل می‌دهید.

روغن، نه تنها موهای شما را نرم می‌کند، بلکه آنرا صاف کرده و جلوه‌ای براق به آن می‌بخشد. روغن مویی را گرم کنید و به آرامی آن را به پوست سر و موهایتان مالیده و حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. موهایتان را شانه کنید و با یک حوله‌ی داغ به مدت نیم ساعت آنرا بپوشانید. این روش فولیکول‌های موهایتان را تغذیه می‌کند و فر موهایتان را صاف می‌سازد.

۴. شیر و عسل

چند قطره عسل را به یک فنجان شیر بیفزایید. مخلوط بدست آمده را به موهایتان بمالید و ۲ ساعت به آن مهلت دهید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. ادامه‌ی این کار به مدت ۲ ماه موهای شما را صاف، درخشان و ابریشمی خواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟ 1
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید