کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیت‌هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.برای موفقیت بیشتر در کسب و کار آنلاین موفق و مورد علاقه تان با سایت تانما همراه باشید.

هر فعالیتی الزاماتی دارد که برای رسیدن به موفقیت در آن باید به آنها توجه شود، برای هدایت وسیله ی نقلیه ی سنگین در بزرگراه، شخص باید گواهینامه ی پایه یک داشته باشد، برای موفقیت در ورزش باید آموزش ببیند و تمرین کند، یا برای رسیدن به دوران بازنشستگیِ راحت، شخص باید با آگاهی سرمایه گذاری کند. و اگر شما می خواهید در کسب و کار موفق باشید.

 

کسب و کار

ویژگی صاحبان مشاغل موفق

اصول کسب و کار موفق و فرمول آن متفاوت است. الزامات قطعی وجود دارند که باید شناخته، پیاده سازی و مدیریت شوند تا کسب و کار شما به موفقیت برسد.

بایدهای زیادی وجود دارند اما این مقاله شامل مهم ترین آنهاست که برای آغاز، پیشبرد و رشد یک کسب و کار کوچک سود آور، ضروری هستند.

ویژگی های صاحبان کسب و کار موفق

1- عشق ، شور و انگیزه

این کلمه شرط اساسی پروژه های کسب و کار و کارآفرینی را توصیف می کند ” عشق ”

آیا کاری وجود دارد که بارها آن را تکرار کنید بدون اینکه خسته شوید؟
آیا شده نخوابید زیرا کاری که دوست داشتید را به پایان نرسانده باشید؟
آیا شده بارها از چیزی تعریف کنید بدون اینکه خسته شوید؟
آیا کاری وجود دارد که حاضر باشید همچنان و تا پایان زندگی آن را ادامه دهید؟

داشتن عشق و انگیزه باعث موفقیت شما در هر کسب و کاریست این کار از شروع پروژه شما تا عملی شدن پروژه و دادن حقوق به کارمندان ادامه پیدا می کند همه این انرژی نتیجه عشق به کسب و کار است.

2- ریسک

صاحبان کسب و کار آماده ریسک پذیری و شنا در دریای خطرات برای آینده هستند اما همه کسانی که حاضر هستند دست به ریسک بزنند کارآفرین نیستند. آیا چیزی که کارآفرینان را از هم برتر نشان می دهد ریسک پذیریست؟
صاحبان کسب و کار موفق علاقه زیادی به ریسک و خطر پذیری دارند کارآفرین موفق همیشه از خود می پرسد که آیا این خطرات استحقاق این کسب و کار را دارد؟ و اگر کسب و کار من نتیجه مثبتی نداشت تکلیف چیست؟

3- مدیریت پول

کسب و کار

مدیریت پول در کسب و کار موفق

پیروزی در هر کسب و کاری زمان زیادی را می طلبد اگر سرمایه کم و محدودی دارید باید با درایت از آن استفاده کنید صاحبان کسب و کار این رکن از کسب و کار را باید خیلی جدی بگیرند زیرا همه برنامه ها و نقشه های آن بر پایه آن استوار است حتی بعد از شروع کار و عملی کردن پروژه های خود.

4- کارآفرینان به خود شک می کنند اما نه بیش از حد

ممکن است از خود بپرسید که من یک کارآفرین هستم؟ و پاسخ این سوال ممکن است باعث شود به خود شک کنید.

اگر شجاعت آن را دارید که از خود این سوالات ترسناک را بپرسید_ آیا من می توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می خواهم این کار را انجام دهم؟ به جای نگرانی درباره آنچه می خواهید انجام دهید حدس بزنید که آیا حس شما آنچه را که می خواهید به شما می رساند.

5- برای فروش تقاضا کنید.
یک کارآفرین کسب و کار، باید همیشه به یاد داشته باشد که بازاریابی، تبلیغات، فعالیت های تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر هوشمندانه، گران، یا هدفمند باشند کاملاً بی ارزش هستند مگر اینکه یک چیز تحقق یافته شده باشد و آن چیزی نیست جز تقاضای فروش.

این به این معنی نیست که یک مذاکره کننده ی عالی بودن، تبلیغات خوب و یا یک متخصص روابط عمومی یک دارایی فوق العاده ای برای کسب و کار شما نیست بلکه همه این مهارت ها بی ارزش خواهد بود اگر شما به طور فعال از مردم درخواست نکنید که آنچه را تولید می کنید بخرند.

6-همیشه در دسترس باشید.
ما در زمانی زندگی می کنیم که انتظار داریم فست فودی که سفارش می دهیم تنها در عرض چند دقیقه آماده شود، لباسی که به خشک شویی می دهیم در همان روز آماده شود و پولمان به راحتی از دستگاه های خود پرداز پرداخت شود.

همانطورکه این الگوی در حال توسعه را می بینید – شما هم بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار کوچک خود که اداره می کنید، باید آسان ترین راه را برای دستیابی مردم به کسب و کارتان فراهم کنید. شما باید از این واقعیت آگاه باشید که مردم به سختی کار می کنند و پولی که به سختی در می آورند را به راحتی خرج نمی کنند، شما باید قادر باشید به مشتریان آنچه که می خواهند ارائه دهید در زمانی که آن را می خواهند.

7-جلب توجه کنید.
صاحبان کسب و کارهای کوچک نمی توانند زمان، پول و انرژی در فعالیت های تبلیغاتی را با هدف ایجاد آگاهی صرفاً از طریق قرار گرفتن در معرض نمایش و به طور مکرر و در بلند مدت، هدر دهند.

اگر چنین عمل کنید خیلی قبل ازین که به اهدافتان برسید شکست می خورید. در عوض، هر فعالیت تبلیغاتی که در آن شرکت می کنید باید پولتان را به جیبتان برگرداند بنابراین می توانید همچنان به جلب کردن توجهات و رشد کارتان ادامه دهید.

همه چیز در باره کسب وکار

تعریف کسب و کار

نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند. در واژه نامه‌ی آکسفورد کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است.

در واژه نامه‌ی لانگ من کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته می‌شود.
به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیت‌هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.
بر طبق نظر (ارویک و هانت) و کاری که در آن خدمات یا کارهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند، تولید، توزیع و عرضه می شود.

، کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب (پترسن و پلومن) بر این باورند که هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است.
پروفسور (اون) ، کسب و کار را یک نوع کاسبی می داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.
بنابراین با توجه به تعاریف یاد شده می توان دریافت که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.

ویژگیهای کسب و کار

با توجه به تعاریف کسب و کار، ویژگی‌های کسب و کار، عبارتند از:
فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش
معامله‌ی کالاها و خدمات
تکرار معاملات
انگیزه‌ی سود (مهم‌ترین و قدرتمندترین محرک اداره‌ی امور کسب و کار)
فعالیت توأم با ریسک. کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان، ویژگی آینده است. از این رو، همواره کسب و کار، توأم با ریسک است.

اهداف کسب و کار

باور عمومی این است که تنها هدف کسب و کار، به دست آوردن سود اقتصادی است، در حالی که این امر، واقعیت ندارد. آرویک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمی‌کند، تنها هدف کسب و کار هم، کسب سود نیست.

کسب و کار

مزایای کسب و کار موفق و پرسود

بنابراین، کسب و کارها هم دارای اهداف اقتصادی اند و هم اهداف اجتماعی‌اند.

كسب و كار خانگی موفق

به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سكونت شخصی كه با استفاده از امكانات و وسایل منزل راه اندازی شود كسب و كار خانگی میگویند.

اهمیت كسب و كار خانگی

امروزه كسب و كارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی كشورهای پیشرفته محسوب میشوند. كسب و كار خانگی از نظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر كشور میشوند.

همچنین برای جوانان ، كسب و كارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی كسب و كار شخصی است، زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع كسب و كار ساده و آسان است.

به عنوان نمونه شما میتوانید با یك دستگاه رایانه و یك خط تلفن ، یك كسب و كار اینترنتی راه بیندازید و كارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاین راه برای خود درآمد كسب كنید.
سابقه كسب و كارهای خانگی
کسب و کار خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع دستی كه امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سكونت افراد تولید میشده اند. بطور كلی كسب و كار خانگی پدیده جدیدی نیست ،بلكه در نتیجه تغییرات و تحولاتی كه در فعالیتهای اقتصادی - اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع كسب و كارها روز به روز گسترش و توسعه می یابند.
دلایل انتخاب كسب و كار خانگی
بالا بردن كیفیت زندگی: امروزه اكثر صاحبان كسب و كار های خانگی بر این باورند كه كار كردن در خانه، كیفیت زندگی آنان را بهبود میبخشد.

كاركردن در خانه باعث میشود كه وقت بیشتری به خانواده و خانه اختصاص یابد و به دیگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبیل تربیت و پرورش فرزندان توجه بیشتری شود.به طور كلی امروزه كار و زندگی بیش از پیش در همدیگر ادغام شده اند.
توسعه فن آوری: امروزه با پیشرفتهای زیادی كه در زمینه علوم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده، محیط خانه محل مناسب و كاراتری برای كسب و كار شده است.
مزایای كسب و كار خانگی
آزادی و استقلال عمل بیشتر
ساعات كاری انعطاف پذیر
ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین كار و زندگی
پایین بودن هزینه راه اندازی
پایین بودن میزان ریسك
امكان كاركردن پاره وقت
راحت تر بودن تربیت بچه ها
داشتن فرصت و زمان بیشتر
تناسب با ویژگیهای جسمی افراد معلول و كم توان
احتمال موفقیت بیشتر
تناسب با اقشار مختلف
احساس راحتی بیشتر
عدم نیاز به مجوز

نكات مهم برای راه اندازی كسب و كار خانگی

درباره ایده كسب و کارتان تحقیق كنید.
درباره محصول یا خدماتتان نیز اطلاعات كسب كنید.
محل كار خود را تعیین كنید.
مشاركت دیگر اعضای خانواده را جلب كنید.
اسم مناسبی برای كسب و كارتان انتخاب كنید.
اسیاب و تجهیزات مناسبی برای كسب و كارتان تهیه كنید.
پوشش مناسب و درخور برای كسب و كارتان فراهم كنید.
یك صندوق پستی به كسب و كارتان اختصاص دهید.
با دوستان و همسایگانتان رك و صادق باشید.
حساب بانكی برای كسب و كارتان باز كنید.
ارتباطات بیشتری با دیگران برقرار كنید.
از داشتن كسب كار خانگی واهمه و خجالتی نداشته باشید، بلكه به آن افتخار كنید.

کسب و کار اینترنتی موفق

این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت ، و توسعه جامعه خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.
اصول و فنون کسب و کار موفق اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار موفق به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است.

کسب و کار

اهداف کلیدی در کسب و کار موفق

خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کار موفق، نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.
یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد.

اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.
زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند.

شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید.

در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟ 5
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید