معرفی 33 نسخه خانگی شگفت انگیز

مراقبت از پوست بسیار مهم است وقبل از اینکه پوست شما دچار لک شود حتما مواظبت از پوست خود را جدی بگیرید یکی از مواردی که سبب بروز لک صورت می شود ولی کمتر به آن توجه می شود قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید است .

عواملی چون بارداری ، مصرف برخی داروها ، افزایش سن سبب بروز لک صورت شده که در این مواقع پیشگیری موثر نخواهد بود نگران نباشید در مقاله زیر سعی کرده ایم روش هایی به شما عزیزان آموزش دهیم که در از بین بردن لک صورت بسیار موثر خواهند بود با ما باشید :

لک صورت چیست ؟

لک صورت

ماسک ضد لک صورت

به آثار به جا مانده از اشعه آفتاب ، لک های دوران بارداری و لک های ناشی از جای جوش ولک هایی که در اثر افزایش سن وانواع مختلف لک های پوستی که بیشتر به رنگ قهوه ای بر روی پوست خود نمایی می کنند، لایه ای قهوه ای رنگ که به اشکال نامتقارن روی پوست ظاهر می گردد.

لک صورت گفته می شود . رنگ پوست اشخاص وسیله رنگدانه ملانین فراهم می شود . رنگدانه ملانین به عنوان یک پلیمر مخلوط تعریف شده است. این ماده عملکرد خویش را به شکلی روی سطح بالای پوست نشان میدهد .اگر تعادل بین این رنگ دانه ها به هم به خورد . لکه های پوستی، کک و مک، خال و لکه های مرتبط با سن ایجاد می شود.

علل ایجاد لک صورت همانطور که گفتیم می تواند ناشی از آفتاب سوختگی ویا اثرات پیری ، عوارض بارداری وحتی جوش های پوستی که پس از بهبود یافتن اثرات آن به صورت لک باقی می ماند باشد .

انواع لک صورت

انواع لک صورت عبارتند از:

1- ملاسما یا لک حاملگی

از انواع لک صورت می توان به لک های حاملگی اشاره کرد که لک اکتسابی قهوه ای رنگ است که بصورت آهسته بوجود می آید.

این لک ها بیشتر در زنان باردار دیده می شود یا عود می کند ودر پیشانی و چانه دیده می شود و در اشخاصی با پوست سبزه بیشتر مشخص است. معمولاً بعد از زایمان ناپدید می شود.

2- لک های پیری

لک های پیری بیشتر در افرادی دیده می شود که زیاد در معرض نورآفتاب قرار می گیرند، این لکه ها بر روی صورت هم پیدا میشوند . وجود این لکه ها در اشخاص مسن، عادی است.

3- کک مک یا فرکل(FRECKLE

از موارد تشکیل کک ومک می توان عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و عوامل هورمونی اشاره کرد . یکی از مهمترین عوامل محیطی بروز کک ومک قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون پوشش و محافظ می باشد .

لک صورت

لک صورت و التهاب پوست

4- ایجاد لک صورت در اثر کمبود ویتامین ها

کمبود اسید فولیک، کمبود اسید اسکوربیک( ویتامین سی ) و انواع کم خونی ها سبب تشکیل لک صورت می گردد.همچنین کمبود ویتامین A باعث به وجود آمدن لک ها گسترده روی پوست شده که با برجستگی های مثل پوست مرغ ظاهر می شود .وکافی نبودن ویتامین B12 در بدن ممکن است موجب ایجاد لک های صورت شده که در افرادی با پوست تیره رایج تر است.

از انواع لک صورت می توان به لک هایی که در اثر مصرف دارو ایجاد شده نیز اشاره کرد .که از این داروها می توان کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان و ... اشاره کرد.

درمان لک صورت

از درمان قطعی لک صورت می توان درمان لک صورت با آبلیمو، درمان لک صورت با آلوئه ورا و درمان با جعفری درمان لک صورت با سیب زمینی و ... نام برد. در ادامه به درمان لک صورت با مواد طبیعی خواهیم پرداخت .

درمان فوری لک صورت با آبلیمو

لک صورت

آکنه و لک

درمان لک صورت

از درمان قطعی لک صورت می توان درمان لک صورت با آبلیمو، درمان لک صورت با آلوئه ورا و درمان با جعفری درمان لک صورت با سیب زمینی و ... نام برد. در ادامه به درمان لک صورت با مواد طبیعی خواهیم پرداخت .

درمان فوری لک صورت با آبلیمو

درمان فوری لک صورت با آبلیمو، به دلیل خاصیت اسیدی آبلیمو است که می تواند باعث تجزیه رنگدانه ملانین شود و بنابراین در عرض یک یا دو ماه رنگ و ظاهر لکه ها را کاهش می دهد. آبلیمو را به طور مستقیم به لکه ها بزنید ویتامین Cموجود در لیمو سبب روشن شدن پوست می شود .

روش درمان لک صورت با آبلیمو این است که یک عدد لیموی تازه را برش زده وآب آن را به لک های پوستی زده و30 دقیقه منتظر بمانید سپس صورت را با آب بشویید .

درمان لک صورت با آبلیمو وشکر

درمان لک صورت با آبلیمو وشکر : برای پاکسازی واز بین بردن لک های صورت می توانید شکر وآبلیمو را به مقدار کافی مخلوط کرده وقبل از حل شدن شکر فورا آن را به پوست زده وبه آرامی ماساژ دهید دانه های شکر به صورت طبیعی به پاکسازی صورت کمک کرده وآبلیمو نیز سبب سفید شدن پوست می گردد .

برای درمان لک صورت باآبلیمو وشکرباید ترکیب فوق را به مدت نیم ساعت روی پوست صورت نگهدارید وسپس با آب ولرم صورت خود را بشویید .می توانید از آبلیمو وشکر به روشی دیگر نیز برای از بین بردن لک صورت استفاده کنید.

به این صورت که آبلیمو وشکر را با کمی عسل مخلوط کرده ماسک دست ساز خود را روی صورت زده وبه مدت 20 دقیقه فرصت دهید سپس با آب صورت خود را بشویید

درمان لک صورت با عسل : از انواع ماسک های ضد لک که سبب درمان فوری لک صورت می شود ماسک آبلیمو وعسل است . درمان لک صورت با آبلیمو وعسل بسیار رواج دارد وترکیب فوق العاده ی این دو ماده ی طبیعی ارزشمند سبب نرمی ولطافت پوست نیز می شود .

عسل به تنهایی به درمان لک و خشکی پوست نیز کمک می کند و در ماسک آبلیمو وعسل رطوبت از دست رفته در اثر استفاده از آبلیمو را برای پوست تامین می کند البته به شرطی که عسل مورد استفاده طبیعی باشد .

برای درمان لک صورت با عسل باید به این روش عمل کنید که یک قاشق غذا خوری آبلیموی تازه را با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کرده به وسیله یک تکه پنبه، مخلوط را روی تمام قسمت هایی که لک قهوه ای دارد بزنید فرصت دهید به مدت 30 دقیقه برروی صورت بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

درمان لک صورت با ماست

درمان قطعی لک صورت شما

لکه های پوست

بهترین روش از بین بردن لک صورت که ناشی از آفتاب سوختگی است استفاده از ماسک ، ماست می باشد .روش استفاده به این شکل است که مقدار مناسبی ماست ترش را با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را بر روی پوست خود بگذارید. پس از مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای ایجاد نتیجه مثبت بهتر است از این ماسک هر روز به مدت دو هفته استفاده کنید .

درمان لک صورت با جعفری

درمان لک صورت با جعفری : مدت زمان طولانی است که از گیاه جعفری برای ازبین بردن لک صورت وجوش استفاده می شود جعفری به دلیل دارا بودن ویتامین هایی چون پتاسیم و منگنزو مواد معدنی در درمان انواع التهابات و همچنین روشن شدن پوست موثر است.

برای درمان لک صورت با جعفری باید یک قاشق چای خوری آبلیمو و سرکه سیب و200 میلی لیتر آب را با یک قاشق جعفری خرد شده را آماده کرده سپس جعفری خرد شده را با آب روی حرارت گذاشته وبه مدت 15 دقیقه بجوشانید .

پس از خنک شدن سرکه سیب را اضافه کنید مواد را در ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید وهر روز مقداری از این ماسک فوق العاده را روی صورت بمالید برای اثر گذاری بهتر وازبین رفتن لک صورت به مدت یک ماه از این ترکیب استفاده کنید .

لک صورت

لک صورت

روش دیگردرمان لک صورت با جعفری به صورت زیر است :

ساقه جعفری را ریز خرد کنید،

سپس با استفاده از مخلوط کن آن را له کنید بعد یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن افزوده

خمیری که از مواد فوق به دست آمده را روی صورتتان بگذارید. بعد از 20 دقیقه با آب بشویید. هر روز برای درمان لک صورت خود از این ماسک استفاده کنید.

درمان لک صورت با پوست لیمو

برای ازبین بردن لک های صورت می توانید مقداری پوست لیمو را خشک کرده ودر ظرف درب داری بریزید وهر چند روز یک بار مقدار کافی از آن را در آب ولرم ریخته وزمانی که نرم شد پوست لیمو را روی صورت خود به آرامی ماساژ دهید وپس از 10 دقیقه صورت خود را بشویید پس چند بار استفاده از این تونر اثر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد .

افرادی که از لک های پیری رنج می برند از این روش می توانند هر روز استفاده کنند . مخلوط کمی آب جعفری با یک قاشق مربا خوری آبلیمو ی تازه هم می تواند در از بین بردن لک صورت موثر باشد به این صورت که مخلوط فوق را هر شب به مدت 20 دقیقه به وسیله پنبه روی پوست خود بمالید وسپس با آب بشویید .

درمان لک صورت با شیر

لک صورت

لک صورت

درمان لک صورت با شیر : شیر این خاصیت را دارد که به سلول ها درلایه های عمیق پوست غذارسانی کند و سبب حفظ رطوبت پوست در تمام طول روز شود. درصورتی که پوست شما جوش می زند،

شیر با لایه برداری باعث می شود تا جوش به تدریج ازبین برود.

مقداری شیر را به وسیله پنبه به تمام صورت خود زده وفرصت دهید تا روی صورت خشک شود سپس با آب ولرم بشویید استفاده مداوم از این ماسک سبب از بین رفتن لک ها می شود . برای از بین بردن لک صورت با شیر می توانید از روش زیر نیز استفاده کنید

دو قاشق سوپ خوری شیر را با 2 قاشق عسل ترکیب کرده ، به وسیله یک تکه پنبه مخلوط فوق را روی لک صورت بمالید و به مدت 10 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. 10 دقیقه دیگر فرصت دهید تا ماسک روی صورتتان بماند بعد با آب بشویید ، برای نتیجه گیری بهتر می توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید .

درمان لک صورت با سیب زمینی

درمان لک صورت با سیب زمینی بسیار موثر است شما می توانید برای بهره بردن از خاصیت شگفت انگیز سیب زمینی مقداری سیب زمینی را رنده کرده آب آن را جدا کنید وبه وسیله پنبه روی لک های صورت بزنید برای اثر بخشی بیشتر می توانید به آب سیب زمینی مقداری شیر نیز اضافه کنید

از این ترکیب می توانید چند بار در هفته استفاده کنید وپس از مدتی نتیجه فوق العاده ی آن را ببینید .

راه دیگر درمان لک صورت با سیب زمینی ترکیب کردن آن با آرد برنج است برای استفاده از این ماسک لک بر خانگی به روش زیر عمل کنید

سیب زمینی خام را رنده کرده ویک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج و یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید پس از بدست آمدن خمیر لطیفی آن را به صورت بمالید؛ سعی کنید بیشتر روی لک ها تمرکز کنید و قسمت های تیره را بیشتر به این مواد آغشته کنید .

فرصت دهید ماسک حدود نیم ساعت روی صورت بماند، اگر ماسک روی پوست خشک شد کمی گلاب به صورت اسپری کنید تا ماسک مرطوب بماند.

بعد ماسک را به آرامی از روی پوست پاک کنید و با انگشتان تمیزتان به مدت ۴ – ۳ دقیقه ماساژ دهید و با آب بشویید.

بعد استفاده از ماسک از بین برنده لک صورت از یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید .

درمان لک صورت با آب پیاز

درمان لک صورت با آب پیاز : آب پیاز به دلیل دارا بودن مواد ضدعفونی کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می تواند به بهترین وجه پوست را روشن و لک ها را از بین ببرد واز پیری پوست جلوگیری کند،

برای این منظور یک عدد پیاز متوسط را رنده كنید و ازصافی عبور داده به وسیله پنبه روی پوست بمالید.حدود 10 تا 15 دقیقه فرصت دهید لازم بذکر است این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است.

راه دیگر درمان لک صورت با آب پیاز به این صورت است که ، یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه با نصف قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ونصف قاشق چای خوری روغن نیم ، با هم مخلوط کنید وبا یک تکه پنبه روی صورت بزنید پس از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب بشویید واستفاده مداوم از این ماسک سبب از بین رفتن لک صورت می شود .

درمان لک صورت با روغن ویتامین e

لک صورت

لک صورت

درمان لک صورت با روغن ویتامین e: روغن ویتامینe نه تنها می تواند باعث طراوت و براقی پوست شود ، بلکه باعث کاهش لک صورت وهمچنین تغییر رنگ پوست می شود. یک عدد کپسول ویتامین e را سوراخ کنید ومحتویات آن را مستقیما روی لکه ها مالیده و سپس آنرا روی صورت ماساژ دهید 30 دقیقه فرصت دهید روی پوست بماند سپس با آب ولرم بشویید

. بهترین زمان استفاده از این ماسک صبح است. و برای نتیجه دهی بیشتر می توانی زیر نظر پزشک به صورت خوراکی، یک کپسول روغن ویتامین E 400 را هرشب بخورید .

مصرف موضعی ویتامین E فقط به درمان لک صورت کمک نمی کند بلکه برای سیاهی دور چشم و خشکی لب و درمان جای جوش و... نیز کاربرد دارد. برای درمان لک صورت با روغن ویتامین E می توانید از روش زیر نیز استفاده کنید :

دو عدد کپسول ویتامین E را در ظرف مناسبی خالی کرده یک قاشق ماست وکمی آبلیموی تازه وکمی عسل به آن اضافه کنید مخلوط کرده وبه مدت 20 دقیقه روی لکه های صورت بمالید سپس با آب بشویید برای تاثیر گذاری بیشتر هر روز از این ماسک استفاده کنید .

درمان لک صورت با باترمیلک

درمان لک صورت با باتر میلک : ابتدا باید بگوییم که باترمیلک مایعی ترش است که پس از عملیات کره گیری خامه حاصل می شود و رنگ زرد کمرنگ داردو دارای خاصیت بسیاری برای ازبین بردن لک صورت است به این منظور می توانید کمی آب گوجه فرنگی را با چهار قاشق چای خوری باترمیلک مخلوط کنید.

این ترکیب را به صورت خود بمالید، حدود نیم ساعت بماند وسپس پوست را با آب ولرم بشویید.اسیدی بودن باتر میلک سبب ازبین رفتن لک های قهوه ای می شود شما می توانید

لک صورت

لک صورت

شما می توانید باترمیلک را به تنهایی بر روی لکه های تیره خود بزنید، اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را شستشو بدهید .

درمان لک صورت با آب آناناس

درمان لک صورت با آب آناناس امکان پذیر است زیرا این میوه دارای ویتامین های A و Cمی باشد همانطور که می دانید کمبود این دو ویتامین سبب بروز لک صورت می شود .برای استفاده از خواص آناناس برای پوست می توانید یک آناناس راپوست کنده و آب آن را با مخلوط کن بگیرید و مقداری از آب آناناس را به وسیله یک تکه پنبه به صورت خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود . بعد آن را با آب بشویید ، این درمان را روزانه تکرار کنید.

می توانید آب آناناس را با کمی عسل نیز ترکیب کنید تا میزان از بین رفتن لک ها را بیشتر کرده ونتیجه ی بهتری از این ماسک بگیرید .

برای درمان لک صورت با آب آناناس از ماسک آناناس با شیر نارگیل نیز می توانید استفاده کنید برای تهیه این ماسک باید چند برش آناناس و 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را داخل مخلوط کن ریخته و آن ها را مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به عمل آید.

سپس به صورت یکنواخت روی نواحی تیره ولک صورت بمالید.وپس از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید .برای تاثیر گذاری بهتر درهفته دو تا سه بار از این ماسک برای درمان لک صورت استفاده کنید .

درمان لک صورت با عسل

درمان لک صورت با عسل : مصرف موضعی عسل به تنهایی می تواند به از بین رفتن لک صورت کمک کند زیرا عسل دارای خاصیت لایه برداری است شما برای این منظور می توانید مقداری عسل را روی پوست صورت ماساژ داده وپس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید البته لازم به ذکر است که عسل طبیعی واصل دارای این خاصیت می باشد .

روش دیگر درمان لک صورت با عسل استفاده از ترکیب عسل وجوش شیرین است به این صورت که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید و روی پوست خود که آن را از قبل کمی مرطوب کرده اید بمالید.

یک دقیقه پوست خود را به آرامی ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. در آخر مقداری آب سرد روی صورت تان بزنید تا منافذ پوست بسته شوند.

درمان لک صورت با روغن کرچک

برای درمان لک صورت با روغن کرچک می توانید حدود پنج قطره روغن کرچک را روی یک تکه پنبه بریزید، دو بار در روز بر روی مناطق پوستی مشکل دار خود بزنید ، حدود نیم ساعت روغن بر روی پوست صورت خود نگه دارید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

روغن کرچک، پوست را تمیز نگه می دارد و چون حاوی ویتامین E است این قدرت را دارد که به کاهش لکه های قهوه ای کمک کند.

راه دیگر درمان لک صورت با روغن کرچک استفاده از ماسک زیر است :

استفاده از ترکیب روغن کرچک با زردچوبه نیز ماسکی فوق العاده برای از بین بردن لک صورت است.

برای تهیه این ماسک لک بر باید زردچوبه و روغن کرچک را به ازای هر یک قاشق غذاخوری زردچوبه ۲ قاشق روغن کرچک ترکیب کرده و پس از مخلوط کردن ، خمیری یکدست به عمل می آید آن را به صورت زده وبه مدت 20 دقیقه صبر کنید سپس با آب بشویید .

درمان لک صورت با آلوئه ورا

ادرمان لک صورت با آلوئه ورا : ز خواص گیاه آلوئه ورا می توان به این نکته اشاره کرد که مصرف موضعی آن از شدت رنگدانه های پوستی کاسته و همین امر سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود وهمچنین می تواند جوش های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

آلوئه ورا موجب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر می کند بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست می باشد.برای استفاده از گیاه آلوئه ورا برای پوست می توانید ژل آلوئه ورا را با کمی گلاب مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست لک دار خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا این خاصیت را دارد که در روشن کردن لکه های تیرهٔ پوست، هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) و دیگر لکه های پوستی مؤثر باشد. برای درمان لک صورت با آلوئه ورا از این ماسک نیز می توانی استفاده کنید :

یک قاشق مقداری ژل آلوئه ورا؛ با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای سلیقه ای ، یک قاشق چای خوری عسل همه مواد را با هم مخلوط کرده وبه صورت خود بمالید و با ملایمت و با حرکات دورانی به مدت ۳ دقیقه پوست تان را ماساژ بدهید. پس از 20 دقیقه بشویید در هفته دو باراز این ماسک استفاده کنید .

درمان لک صورت با توت فرنگی

لک صورت

لک صورت

برای درمان لک صورت با توت فرنگی می توانید چند عدد توت فرنگی را با یک قاشق عسل در مخلوط کن ریخته سپس به صورت ماسک استفاده کنید فرصت دهید تا حدود ۴۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب گرم بشویید،

هر روز تکرار کنید وروش دیگر بهره بردن از خواص توت فرنگی این است که می توانید چند توت فرنگی را له کنید و با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید سپس به صورت بزنید وبه مدت نیم س

درمان لک صورت با توت فرنگی به روش زیر نیز ممکن است :

سه عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری ماست وسه قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کرده تا به شکل خمیری نرم در آید ماسک توت فرنگی را به مدت نیم ساعت روی صورت خود بمالید و پس ازگذشت زمان مورد نظر صورت را با آب ولرم بشویید.برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر ماسک را هر روز استفاده کنید.

اعت فرصت دهید سپس با آب ولرم بشویید .

درمان لک صورت با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند لایه بردار مناسبی برای پوست های لک دار باشد نسبت های مساوی (حدود یک قاشق چای خوری از هر کدام) از سرکه سیب، آب و عسل را باهم مخلوط کنید. محلول را روی صورت خود بمالید وحدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید . سپس آن را با آب بشویید .

. می توانید برای درمان لک صورت با سرکه سیب از این ماسک نیز استفاده کنید که یک قاشق آب پرتقال تازه و نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید به صورت خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو داده و مرطوب کننده و سرم مخصوص پوست تان را استفاده کنید

درمان لک صورت با پاپایا

پاپایا حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که به طور طبیعی پوست را لایه برداری می کند. پاپایا خواص ضد پیری دارد و در جوان سازی پوست موثر است. میوه پاپایا این قدرت را دارد که لکه های سیاه، جای جوش و سایر مشکلات پوستی را درمان کند. پاپایا یک روان کننده طبیعی،است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و آن را هیدراته نگه می دارد.

لک صورت

لک صورت

پاپایا یه عامل ضد میکروبی است و باکتری هایی را که موجب به وجود آمدن آکنه می شود، را برطرف می کند برای این منظور یک چهارم یک عدد پاپایا را در مخلوط کن ریخته کمی عسل اضافه کنید وبه مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید وسپس با آب ولرم بشویید . چند باردر هفته از این ماسک استفاده کنید تا اثر شگفت انگیز آن را ببینید .

ماسک دیگری برای درمان لک صورت با پاپایا به این صورت تهیه می شود که یک قاشق غذاخوری آب پاپایا را در ظرف مناسبی بریزید ویک تکه پنبه را در ظرف ودر آب پاپایا قرار دهید پس از آغشته شدن پنبه به اب پاپایا آن را روی لک صورت بمالید پنبه را 15 دقیقه نگه دارید وسپس با آب سرد بشویید.هر روز تکرار کنید .

درمان لک صورت با بلغور جودوسر

درمان لک صورت با بلغور جودوسر : برای استفاده ی موضعی از بلغور جو دوسر آن را پودر کرده و با مقدار مساوی گلاب مخلوط کنید و مدت 20 دقیقه روی صورت بمالید. برای نتیجه گیری بهتر از این ماسک میتوانید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید.

شما می توانید با روشی دیگرنیز از خواص جودوسر برای از بین بردن لکه های پوستی از یک قاشق غذاخوری پودر جوی دو سررا با یک عدد سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی پوست بمالید اجازه دهیدبه مدت 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید .

درمان لک صورت با بلغورجودوسر وسرکه سیب نیز امکان پذیر است ابتدا مقداری پودر بلغورجو دوسر را با کمی سرکه سیب ترکیب کنید وبه مدت 5 دقیقه روی پوست وبیشتر روی لکه ها قرار دهید بعد از گذشت زمان مورد نظر صرت را با آب بشویید .

درمان لک صورت با روغن بادام شیرین

روغن بادام حاوی اسید‎های چرب اشباع شده است که مانع خشکی پوست و لکه‎های پوست مرتبط با آن می‎شود. روغن بادام همچنین دارای ویتامین B2 که تقسیم سلولی را تحریک می‎کند و B6 که از بروز مکرر آکنه جلوگیری می‎کند و از آن در برابر اشعه‎ی UV خورشید محافظت کرده و باعث می‎شود پوستی یکدست داشته باشید

برای درست کردن ماسک روغن بادام مقداری یک قاشق روغن بادام را با یک قاشق عسل مخلوط کرده وبه صورت بمالید سپس 20 دقیقه فرصت دهید بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید برای نتیجه گیری بهتر چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید .

درمان لک صورت با روغن بادام وترکیب آن با روغن اسطوخودوس بسیار موثر است برای این منظور یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کرده و آن را به مدت ده دقیقه بر پوست خود مالیده و سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید دو بار درهفته استفاده کنید تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید.

از خواص روغن اسطوخودوس می توان به خاصیت ضد میکروبی واینکه مانع رشد باکتری های پوستی می شود و به بهبود گردش خون کمک کرده وسلامت پوست را به همراه دارد اشاره کرد .

درمان لک صورت با شکر

درمان لک صورت با شکر : بیشتر داروهای ضد لک خاصیت لایه برداری دارند با استفاده از شکر به صورت موضعی بر روی پوست صورت می توانید به صورت طبیعی پوست خود را پاکسازی کرده ولک صورت را نیز از بین ببرید برای استفاده از شکر به عنوان ماسک می توانید دو قاشق غذاخوری شکر را پودر کرده و با آب نصف یک عدد لیمو و مقدار اندکی آب ترکیب کنید

تا یک خمیر غلیظ درست شود خمیر آماده شده را بر روی پوست صورت قرار دهید و به مدت چند دقیقه به شکل دورانی آن را ماساژ دهید پس از این مدت خمیر را با آب خنک از روی پوست بشویید و پس از آن مرطوب کننده استفاده کنید.

. درمان لک صورت با شکر وروغن جوجوبا نیز موثر خواهد بود ابتدا یک قاشق غذاخوری شکر را در ظرفی بریزید ویک قاشق مرباخوری روغن جوجوبا به آن اضافه کنید سپس به آرامی مخلوط را روی صورت ماساژدهید این ترکیب با لایه برداری از پوست سبب کم رنگ شدن لکه ها شده وبا تکرار استفاده از این ماسک لک صورت کاملا از بین می رود .

درمان لک صورت با خیار

درمان لک صورت با خیار : مولکول های آب و اکسیژن موجود درون خیار، به صورت بسته های بیولوژیک به سلول های پوستی وارد می شوند و کار تنفس سلولی و سایر واکنش های سلول را بهبود می بخشند به همین دلیل ساده است که تیرگی های ناشی از لک ها و آفتاب سوختگی ها و جای جوش ها به کمک ماسک های خیار بهبود می یابد ماسک خیار برای از بین بردن لک صورت به این صورت تهیه می شود.

لک صورت

لک صورت

یک عدد خیار، نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را باهم مخلوط کنید.این ترکیب را روی صورت خود بمالید و فرصت دهید، تا 30 دقیقه بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

درمان لک صورت با خیار به روشی دیگر به این صورت خواهد بود که نصف یک خیار تازهرا له کرده وبا یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسرو یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنیدوبا نوک انگشتان خود، به صورت دورانی روی صورت بمالید.
. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را با گرم بشویید وبرای بسته شدن منافذ پوست مقداری آب سرد نیز به پوست خودبپاشید

درمان لک صورت با گوجه فرنگی

قبل از استفاده از گوجه فرنگی به عنوان ماسک از بین برنده ی لک صورت حتما اطمینان حاصل کنید که پوست شما به گوجه فرنگی حساسیت ندارد . ماسک گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین c بسیار در از بین بردن لک های قهوه ای پوست موثر است ابتدا گوجه فرنگی را با شکر مخلوط کنید و صورت خود زده وبرای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

سپس آن را با آب شستشو دهید. از این ترکیب می توانید چند بار در هفته استفاده کنید .

درمان لک صورت با گوجه فرنگی وروغن جوجوبا به صورت می باشد که : نصف یک عدد گوجه فرنگی را له کرده و با یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا و 3 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید ترکیب را روی صورتتان بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد با آب گرم شستشو دهید.

سپس با مقداری آب سرد صورت را بشویید وبرای تاثیر گذاری بهتر این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید .

درمان لک صورت با لوسین کالامین

درمان لک صورت با لوسین کالامین : قدمت استفاده از این لوسیون به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد ،لوسین کالامین را بیشتر برای بهبود جای نیش حشرات استفاده می کنند اما وجود ماده ای به نام کائولن در از بین بردن لکه های تیره مفید است.

برای از بین بردن لک ها با این لوسین فقط باید مقدار مناسبی از آن را به لکه های تیره روی صورت خود بمالید، فرصت دهید یک شب بماند و صبح آن را بشویید ، برای نتیجه گیری مناسب هر شب از این لوسین استفاده کنید.

به منظور درمان لک صورت با لوسین کالامین می توانید به این صورت عمل کنید که لوسیون قبل از مصرف به خوبی تکان داده و به وسیله یک پنبه در محل مورد نظر بمالید تا خشک شود. در زمان استفاده از لوسین کالامین به یاد داشته باشید که مقدارمناسبی از آن باید روی پوست قرار گرفته و به آرامی مالش داده شود.

درمان لک صورت با لوبیای گاربانزو

درمان لک صورت با لوبیای گاربانزو: برای درست کردن یک ضد لک خانگی با لوبیای گاربانزو می توانید مقدار نصف یک استکان لوبیا را با آب ترکیب کنید سپس آن را به شکل پوره در آورید زمانی که به یک خمیرنرم تبدیل شد. خمیر را روی پوست صورت خود بمالید، و پس از حدود 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید برای نتیجه بهتر می توانید کمی آبلیمو را به خمیر لوبیا اضافه کنید.

وماسک لکه بردیگری که می توانید با استفاده از لوبیای گاربانزو تهیه کنید به این صورت است که مقداری لوبیا گاربانزو را در آب ریخته وسپس پوره کنید بعد مقداری ژل آلوئه ورا نیزبه آن افزوده مواد را ترکیب کنید سپس به صورت خود بمالید پس از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید .

درمان لک صورت با چوب صندل

درمان لک صورت با چوب صندل: درخت چوب صندل دومین درخت گران قیمت در جهان است که بیشتر در هند وجود دارند. چوب صندل از نوعی درخت به نام سانتالوم تهیه می شود که پودر و روغن چوب صندل از آن گرفته می شوداز جمله خواص چوب صندل می توان به تاثیر شگفت انگیز آن در زیبایی پوست و همچنین به درمان مشکلات پوستی، اعصاب، فشار خون بالا و استحکام دندان ها اشاره کرد .

برای تهیه ماسک چوب صندل می توانید چوب صندل به همراه آب گوجه فرنگی یا سیب زمینی ویا آب خیار ترکیب کنید وبه طور یکنواخت بر روی پوست بزنید و بعد از حدود 60 دقیقه آن را بشویید . ماسک دیگری از چوب صندل که برای از بین بردن لک های پوستی مفید است ترکیب این ماده فوق العاده با روغن نارگیل ویا روغن بادام است بعد درست کردن خمیری لطیف آن را روی صورت بمالید وپس ار40 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

درمان لک صورت با پوست پرتقال

درمان لک صورت با پوست پرتقال : خواص میوه پرتقال برهیچ کس پوشیده نیست باید بگوییم که پوست این میوه خوشمزه نیز دارای خواص زیادی می باشد از جمله این خواص می توان به درمان لک های پوست صورت اشاره کرد برای این منظور می توانید دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید

سپس یک قاشق ماست به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید

لک صورت

لک صورت

.

صورت خود را از هر آلودگی پاک کرده و یک لایه ضخیم از مخلوط را روی پوست صورت خود بگذارید 15 دقیقه زمان دهید تا روی پوست بماند و بعد صورت خود را به آرامی با آب سرد بشویید. اگر پوست شما خشک است می توانید مقداری روغن نارگیل نیز به ماسک پوست پرتقال اضافه کنید .درمان لک صورت با پوست پرتقال موثر است برای استفاده از این روش می توانید از ماسک زیر بهره ببرید :

دو قاشق پودرپوست پرتقال را با یک قاشق ماست و یک قاشق پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید برای رسیدن به نتیجه بهتر این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.

درمان لک صورت با زرد چوبه

درمان لک صورت با زردچوبه : یکی ازخواص زردچوبه خاصیت ضد التهابی آن است که سبب کاهش لکه ها و قرمزی پوست می شود و حتی قادر به تسکین شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می باشد.

تخم مرغ را با چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید و بعد کمی گلاب، آب لیمو ومقداری زردچوبه را اضافه کنید.این مخلوط را به تمام مناطق خشک بدن خود، به خصوص صورت، آرنج و زانو بزنید.صبر کنید تا زمانی که ماسک خشک شود و سپس با آب گرم شستشو دهید.

از این ماسک می توانید چند بار در هفته استفاده کنید. ماسک فوق علاوه بر از بین بردن لک ها به کاهش چین وچروک نیز کمک می کند .

راه دیگردرمان لک صورت با زردچوبه استفاده از ترکیب دو قاشق پودر پوست پرتقال را با ماست و کمی عسل ویک قاشق چای خوری زردچوبه است این مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت گذاشته و15 دقیقه صبرکنید بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

درمان لک صورت با شیرین بیان

ترکیبات غذایی و دارویی مهم در ریشه ی شیرین بیان ، مورد توجه بوده و در صنعت غذا و دارو کاربرد زیادی دارد. این گیاه دارویی سرشار ویتامین B و ویتامین E و مواد معدنی از قبیل فسفر، آهن، پتاسیم و منیزیم بوده و برای بیماری های گوارشی، مراقبت از پوست و درمان افسردگی بسیار موثر است. یکی از خواص بیشمار شیرین بیان خاصیت روشن کنندگی پوست است

برای تهیه ماسک شیرین بیان برای تهیه این ماسک به میزان ۲۰ گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با ۳۰ سی سی گلاب به خوبی مخلوط می کنید. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل پوره کرده و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می کنید.
سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و درانتها کمی عسل طبیعی را به آن اضافه و مخلوط کنید.
ماسک را برای مدت نیم ساعت بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان صورت را بدون حرکت نگه دارید و استراحت کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر پوست صورت خود را با آب گرم کاملا بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید هر روز به مدت یک ماه از این ماسک استفاده کنید .

درمان لک صورت با جوش شیرین

جوش شیرین در زمینه های مختلف کاربرد فراوانی دارد یکی از این کاربردها از بین بردن لک صورت است شما می توتنید پس از اطمینان حاصل کردن از اینکه با آن حساسیت ندارید مقداری مناسبی جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده وزمانی که خمیری شکل شد به آرامی به صورت خود بمالید دو تا سه دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب بشویید می توانید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید .

درمان لک صورت با طب سنتی

طب سنتی برای درمان لک صورت بر طبع های چهارگانه تاکید زیادی دارد.سوداوی مزاج ها بیشتر در معرض این مشکل هستند؛ تعادل طبع به خوب کار کردن اعضای بدن کمک می کند، پوست صورت یکی ازقسمت های بدن است و اگر بدن خوب کار کند، پوست هم شفاف می شود. درمان لک صورت با طب سنتی به شرح زیر است

ساعت مشخصی برای غذا خوردن در سه وعده غذایی صبحانه و ناهار و شام در نظر بگیرید.
برای مثال صبحانه را حتما درساعات اولیه روز و زود مصرف کنید. این برنامه زمانی را برای ناهار و شام هم داشته باشید؛ حتی در روزهای تعطیل و مسافرت ها. سر سفره فقط یک نوع غذا میل کنید و چند نوع غذا را با هم نخورید،بهتر است همراه با غذا از سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری که به هضم غذا کمک می کننداستفاده کنید .به مقدار کافی بخوابید خواب ساعت ۹ صبح به بعد اصلا برای پوست خوب نیست.

از نظر طب سنتی ماسک زیر در از بین بردن لک صورت بسیار موثر است :

باقالی دو قاشق غذاخوری (می توانید باقالی خشک را آسیاب کنید) سرکه یک قاشق مرباخوری وآب پنج قاشق غذاخوری مواد را با هم مخلوط کرده به صورت بمالید 25 دقیقه منتظر بمانید سپس مواد را به وسیله پنبه ای که به گلاب آغشته شده از روی پوست پاک کنید

درمان لک صورت با طب سوزنی

لک صورت

لک صورت

درمان لک صورت با طب سوزنی به این شکل است که دور تا دور لک با سوزن های مویی شکل پوشانده می شود. این سوزن ها به قطرهای 7 تا 20 میلیمتر هستند و در هنگام سوزن کاری بیمار احساس درد و ناراحتی نمی کند. بر عکس بسیاری از بیماران احساس آرامش را تجربه می کنند. مدت نیدلینگ از 20 تا60 دقیقه متفاوت است.

آ ثار درمانی از همان جلسات اولیه قابل مشاهده است. درمان در هفته اول سه و سپس دو بار در هفته می باشد که البته روش کار در پزشکان متفاوت است.تعداد جلسات بر حسب سن بیمار و شدت لک، مدت زمان به وجود آمدن آن و همکاری بیمار بین 7 تا 15 جلسه متغیر است.

بهترین برند های کرم ضد لک

قبل از اینکه برند کرم های ضد لک را برای شما بیان کنیم باید بگوییم که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است اگر پوست شما بدون لک است ویا به تازگی دچار این معضل شده اید استفاده از یک ضد آفتاب مناسب برای پیشگیری ودرمان این مشکل بسیار موثر است

لک صورت

لک صورت

کرم ضد لک قوی نوویدرم ،

ژل ضدلک موضعی هیدرا اسپسیفیک وایت ایوروشه

کرم آروما پرفکشن نوکس

کرم ضد آفتاب وضد لک اوریاژ

کرم ضد لک وروشن کننده سینره

کرم ضد لک کدلی

کرم ضدلک نوروا

کرم ضد لک ژاک آندرل پاریس

کرم ضد لک تریو دی

کرم ضد لک دوکری

درمان لک صورت با سرم ضد لک نیز بسیار رواج دارد سرم های ضد لک در یکدست کردن رنگ پوست موثر هستند که از بهترین برندهای سرم ضد لک می توان به

سرم ضد لک اریکه

سرم ضدلک آزلاک رو سسدرما

سرم ضد لک مروارید آیوما

سرم سفید کننده وضد لک نوکس

سرم ضد لک استادرم

آیا این مطلب مفید بود؟ 7
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید