خوردن یک ماکارانی رژیمی می تواند یک شام عالی باشد ما در تانما برای شما دستور پخت یک ماکارانی رژیمی را آماده کرده ایم . این شما و این ماکارانی رژیمی سبزیجات

اگر شما هم از علاقه مندان به ماکارانی هستید و نمی توانید این غذای خوشمزه را از رژیم غذایی خود حذف کنید نگران نباشید این غذا را می توان رژیمی نیز تهیه کرد و از خوردن آن نیز لذت برد.

آموزش تهیه ماکارونی رژیمی با سبزیجات

ماکارونی رژیمی در این آشفته بازار رژیم‌های سفت و سخت، شاید یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که می‌تواند به عنوان یکی از غذا‌های مقوی و سالم انتخاب شود. مخصوصا اینکه ماکارونی یکی از پرطرفدارترین و دلبرترین غذا‌های نسل جوان هم هست.

مواد لازم:

ماکارانی

طرز تهیه ماکارونی رژیمی با سبزیجات

هویج پخته شده ۲ عدد متوسط لوبیا سبز پخته شده ۲۰۰ گرم قارچ ۶ عدد سیر ۲ حبه (یا یک قاشق چای خوری پودر سیر) پیاز یک عدد بزرگ اسپاگتی ۴۰۰ گرم نخود سبز پخته شده یک استکان سرخالی نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

روش پخت ماکارونی رژیمی با سبزیجات

۱٫ ابتدا هویج ها را نگینی و پیاز را نیز خلالی خرد کنید.

۲٫ لوبیا سبز و قارچ ها را به سه قسمت تقسیم کنید.

۳٫ پیاز را داخل قابلمه یا تابه با کمی روغن تفت دهید.

۴٫دو حبه سیر را ریز کنید.پس از خرد کردن سیر، آن را تفت دهید.

۵٫ همه مواد را داخل ظرف بریزید و تفت دهید.

۶٫ یک استکان آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد.

۷٫ قابلمه مناسب اسپاگتی را روی اجاق قرار دهید و قابلمه را با آب پر کنید تا جوش بیاید.

۸٫ سپس یک یا دو قاشق روغن مایع یا زیتون و نصف قاشق نمک به آب جوش اضافه کنید

۱۰٫ آن گاه اسپاگتی ها را داخل قابلمه بریزید (می توانید آن ها را نصف یا به صورت کامل بریزید) و فرصت دهید تا اسپاگتی نرم شود. توجه داشته باشید که نباید له شود.

۱۱٫ در صافی آن را آب کش کنید و کمی آب ولرم روی آن بریزید و اجازه دهید تا آب آن گرفته شود.

۱۲٫ سپس آن را در ظرف مد نظر بریزید و با هم مخلوط کنید.

نکاتی درباره تهیه ماکارونی رژیمی

از این رو طبعا رژیم غذایی سالمی هم نخواهیم داشت. زیرا بدن ما برای تامین املاح و مواد معدنی مورد نیاز به مواد غذایی متنوعی احتیاج دارد. از این رو در ادامه نکاتی را در خصوص تهیه یک ماکارونی رژیمی خوشمزه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ماکارانی

ماکارونی رژیمی

تهیه ماکارونی به صورت رژیمی به این معنا نیست که لزوما باید به صورت دمی تهیه شود. بلکه با جایگزین کردن سس‌های مختلف به جای سس مایونز می‌توان از انواع سالاد ماکارونی هم برای این منظور استفاده کرد.

استفاده از سبزیجات معطر مانند ریحان و نعناع نقش موثری در ایجاد یک طعم متفاوت برای پاستا یا ماکارونی دارند.

استفاده از چاشنی و طعم دهنده‌هایی مثل سرکه بالزامیک، آب لیمو و آویشن می‌تواند غذای شما را دلچسب‌تر از همیشه گرداند.

استفاده از ماکارونی با مدل‌های مختلف نیز نقش موثری در زیباسازی هر چه بیشتر غذای شما خواهد داشت.

استفاده از لیمو ترش را در تهیه ماکارونی رژیمی فراموش نکنید. زیرا لیمو ترش خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و می‌تواند نقش موثری در از بین بردن بافت‌های چربی داشته باشد.

فراموش نکتید که هر چه خلاقیت بیشتری در انتخاب مواد تشکیل دهنده غذای خود به خرج دهید، شکل ظاهری غذای شما بهتر خواهد شد. به ویژه اگر این مواد در بهبود طعم غذای شما نیز نقش داشته باشند.

استفاده از گوجه فرنگی ‌های کوچک به صورت درسته و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی می‌تواند نقش موثری در تزیین و شکل ظاهری ماکارونی شما داشته باشد.

اگر هدف شما تهیه یک ماکارونی کاملا رژیمی است می‌توانید از کرفس برای تهیه مایه این غذا استفاده کنید. زیرا کرفس به خودی خود خاصیت چربی سوزی بسیاری بالایی دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟ 2
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید