5 صیحانه رژیمی خوشمزه برای لاغری شما

صبحانه لاغری

یکی از اشتباهات رایج افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند حذف وعده‌های غذایی است. کارشناسان تغذیه همیشه تاکید می‌کنند که اگر به دنبال کاهش وزن هستید هرگز وعده صبحانه را حذف نکنید. بلکه یک صبحانه رژیمی سالم را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

خوردن یک صبحانه لاغری ، بله صبحانه می تواند لاغر کننده هم باشد یک صبحانه لاغری کدام مواد غذایی را شامل می شود  در تانما با چند صبحانه لاغری  آشنا شوید 

اگر صبحانه را حذف کنید در طول روز گرسنه می‌شوید و به خوردن هله‌هوله روی می‌آورید و کالری مازاد بر نیاز را وارد بدن می‌کنید. به یاد داشته باشید اگر روز خود را با خوردن یک صبحانه رژیمی سالم و مقوی شروع کنید، متابولیسم بدنتان افزایش می‌یابد و این امر باعث می‌شود در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

صبحانه هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تقریبا زیر ۳۵۰ کالری دارند و درعین کم کالری بودن، ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن شما را تامین می‌کنند.

اسموتی خوشمزه و مقوی

اسموتی یک نوشیدنی غلیظ و خوشمزه است که از ترکیب میوه ‌های خام یا سبزیجات با آب، یخ یا شیرین ‌کننده‌ها بدست می‌آید. برای تهیه یک اسموتی رژیمی لازم است تا یک فنجان شیر یا ماست کم چرب یا بدون چربی را با تکه‌های میوه یخ زده یا موز مخلوط کنید.

صبحانه‌ هایی برای لاغری

صبحانه لاغری

 تخم‌مرغ را در صبحانه رژیمی خود قرار دهید

برخلاف باور بسیاری از افراد، تخم مرغ یک گزینه ایده‌آل برای صبحانه است. این ماده غذایی را به شیوه ‌های گوناگونی طبخ می‌کنند که با توجه به نوع پخت انرژی حدودی ۱۵۰ – ۲۰۰ کالری را در خود دارد. هرچند احساس سیری طولانی مدتی که با مصرف تخم مرغ در فرد به وجود می‌آید کاملا به صرفه است و در رژیم لاغری بسیار مفید است.

شما می‌توانید با تخم‌مرغ و به ویژه سفیده آن انواع نیمروهای رژیمی را تهیه کنید. برای نمونه یک تخم‌مرغ یا دو سفیده تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا پف کند. یکی از سبزیجات مورد علاقه ‌تان مانند اسفناج را بخار پز کنید و با تخم‌مرغ‌ها سرخ کنید. نیمروی تهیه شده را در یک نان نازک بپیچید و نوش جان کنید.

بهتر است نانی که استفاده می‌کنید از گندم سبوس‌دار تهیه شده باشد. برای تفت دادن سبزی یا تخم‌مرغ فقط کمی تابه را با فرچه چرب کنید. بهتر است برای انتخاب روغن هم سراغ گزینه‌های رژیمی‌تر و سالم‌تری مانند روغن زیتون بروید.

جو دو سر

اگر به به دنبال یک صبحانه رژیمی مقوی هستید کمی جو دو سر را در شیر کم چرب بریزید تا کاملا خیس بخورد. حالا برای طعم‌دار کردن آن کمی میوه شیرین، وانیل و دارچین به آن اضافه کنید و نوش جان کنید. خوشبختانه این روزها فرآورده‌های مفیدی با جو دو سر در فروشگاه‌ها یافت می‌شود.

بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن

این ماده با فیبرهای حل کننده‎ چربی، پوشانده شده است و دشمن بزرگ چربی های شکم شما می باشد. این لوبیا نه تنها شما را برای ساعت های طولانی سیر نگه می دارد بلکه کمک می کند که شما وزن کم کنید. محققان مرکز پزشکی کشف کرده اند که تنها به ازای مصرف روزانه‎ 10 گرم فیبر محلول در چربی، شرکت کنندگان در این تحقیق هر پنج سال 3.7 درصد از چربی های شکم خود را از دست می دهند. خوردن میوه های جادویی برای صبحانه، یکی از شگردهای کشورهای جنوب غرب محسوب می شود، املتی حاوی لوبیای سیاه، سالسا و پنیر جز این غذاها می باشد که به همراه چای آن را می خورند. ترکیب چای سفید نیز خود سوزاننده‎ چربی های شما است.

صبحانه‌ هایی برای لاغری

تخم مرغ و لاغری

کاهش وزن با صبحانه بزرگتر

صبحانه رژیمی به معنای صبحانه کمتر است؟ بله، صبحانه بزرگ‌تر به معنی کالری بیشتر است. اما زمانی که در رژیم کاهش وزن هستید بهتر است صبحانه بخش قابل‌توجهی از کالری دریافتی شما را در بربگیرد. در یک مطالعه‌ی اخیر دیده شد افرادی که کالری دریافتی آن‌ها به صورت ۷۰۰ کیلوکالری در صبحانه، ۵۰۰ کیلوکالری در ناهار و ۲۰۰ کیلوکالری در شام تقسیم‌بندی شده بود نسبت به کسانی که تقسیم کالری آن‌ها به صورت ۲۰۰ کیلوکالری در صبحانه، ۵۰۰ کیلوکالری در ناهار و ۷۰۰ کیلوکالری در شام بود کاهش وزن بیشتری را به دست آوردند. دقت داشته باشید! هر دو این گروه‌ها دریافت کالری در حد ۱۴۰۰ کیلوکالری داشتند و تنها تفاوت آن‌ها در تقسیم کالری صبحانه و شام بوده است.

یک صبحانه لاغر کننده به خود هدیه دهید

غلات کامل از بهترین انتخاب‌ها در یک صبحانه لاغرکننده هستند چرا که تأثیر قابل‌توجهی در سیری و پر کردن شکم دارند. حتماً می‌دانید غلات کامل دارای مقادیر قابل‌توجهی فیبر و سبوس‌اند. میزان ویتامین‌های گروه B این غلات از آرد سفید و نان سفید بیشتر است و وجود این ویتامین‌ها برای رژیم کاهش وزن حائز اهمیت است.

صبحانه‌ هایی برای لاغری

نکات لاغری در رژیم

کاهش وزن با ماست یونانی

برای داشتن بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن این ماست در مقایسه با انواع دیگر، دو برابر بیشتر پروتئین دارد و برای کاهش وزن و دریافت پروتئین کافی در اول صبح خیلی مناسب است. از خواص دیگر این ماست این است که باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود و همچنین می‌توان آن را انواع دانه‌ها، توت‌ها و میوه‌ها ترکیب کرد و برای تهیه یک اسموتی عالی برای لاغری به کار برد زیرا اسموتی‌های ساخته شده با انواع میوه، باعث کم و زیاد شدن و به طور کلی ایجاد نوسان در میزان قند خون می‌شوند که در حضور ماست یونانی این فرایند متوقف شده و به یک حالت پایدار و ثابت می‌رسد.

 نکات رژیمی

در صورت احساس ضعف بین صبحانه‌ تا ناهار می توانید ۱ فنجان شیر + کمی عسل مصرف کنید.

در کل روز دو قاشق ماست کم چرب و ۱۰ گرم یا یک قاشق سرخالی مغز خام خشکبار می تونید مصرف کنید.

مصرف دو قاشق پر از هر نوع سبوسی (گندم، برنج و جو دوسر) روزانه اجباری

در کل روز مجاز به مصرف ۸۰ گرم یا معادل دو عدد نان تست سبوس دار (یا هر نوع دیگر نان سبوس دار) هستید.

نان لواش، تافتون و باگت سفید ممنوع

نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید