قابلیت اینستاگرام Nametag که به تازگی به این شبکه اجتماعی افزوده شده است، راهکاری به منظور سرعت دادن به نحوه فالو کردن و فالو شدن محسوب می‌شود. با اینستاگرام نیم تگ، فالو کردن کاربران دیگر نیازی به تحقیق و تفحص درون کل پلتفرم ندارد.

اینستاگرام روشی جالب به منظور فالو کردن سریع افرادی که در دنیای واقعی ملاقات می‌کنید ابداع کرده است. این ویژگی جدید اینستاگرام Nametag نام داشته و با نشان دادن نام کاربری بر روی نمایشگر گوشی در یک قالبیک کد قابل اسکن، کار می‌کند. می‌توان این تگ را سفارشی‌سازی کرد و شکل آن را به شیوه دلخواه تغییر داد، به همین دلیل همانند بارکدهای عادی، ظاهری زمخت نخواهد داشت!

اینستاگرام

قابلیت اینستاگرام Nametag

قابلیت مشابهی با اینستاگرام Nametag در دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوب وجود دارد. به عنوان نمونه کاربران توییتر، فیس بوک و اسنپ چت می‌‌توانند یک QR کد برای خود تولید کرده و از طریق آن به دیگران اجازه بدهند به سرعت آن‌ها را پیدا کنند. اسپاتیفای نیز سرویس مشابهی به منظور یافتن موزیک ارائه کرده است.

قابلیت‌ اینستاگرام Nametag از آنجایی اهمیت پیدا می‌کنند که به خاطرسپاری یوزرنیم دشوار بوده و از طرفی احتمال اشتباه شدن حساب‌ها بسیار زیاد است. حالا که تعداد کاربران اینستاگرام مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرده است، با تایپ کردن هر ترکیبی از اسم و فامیلی به هر زبانی، چندین حساب کاربری نمایش داده خواهد شد و در اغلب مواقع، پیدا کردن فرد مورد نظر از میان آن‌ها دشوار است. ویژگی نیم تگ این مشکل را حل می‌کند.

نحوه استفاده از اینستاگرام Nametag

به منظور استفاده از اینستاگرام Nametag وارد پروفایل خود شده، بر روی دکمه منو در گوشه بالا و سمت راست ضربه زده و سپس Nametag را به منظور نمایش داده شدن بارکد منحصربه‌فرد خود انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید بارکد فرد دیگری را اسکن کنید، کافی است درون اپلیکیشن، دوربین گوشی را فعال کرده و بعد از قرار دادن آن بالای کد، انگشتتان را بر روی نمایشگر نگه دارید. قابلیت اینستاگرام Nametag برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس عرضه شده و اکنون کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر دنیا باید بتوانند از آن استفاده کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام Nametag

در کنار این ویژگی، اینستاگرام تست قابلیت دیگری را تحت عنوان فیلد جدیدی در قسمت بیوگرافی، برای برخی کاربران دانشگاه‌های آمریکا آغاز کرده است. درون این فیلد می‌توان کلاس‌ها و عضویت خود در جامعه‌ها و احزاب مختلف را اعلام کرد. از طریق این اطلاعات افراد راحت‌تر خواهند توانست درون این شبکه اجتماعی وسیع، هم‌کلاس‌ها و هم‌دانشگاهی‌های خود را پیدا کنند. البته، این قابلیت به فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام اجازه می‌دهد باز هم اطلاعات بیشتری از کاربران به دست آورده و سود بیشتری از طریق فروششان به شرکت‌های تبلیغاتی به جیب بزند!

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید