فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا در کنار ابرخودروی جدید بوگاتی و سوپراسپرت‌های مدرن لامبورگینی اونتادور SVJ و هوندا NSX جدید، میزبان اختصاصی پروژه‌ی گولد یا طلایی پورشه 911 مدل ۹۹۳ (Gold)، بازسازی شده بود. پروژه‌ی گولد اساساً بازسازی پورشه 911 توربو S مدل ۹۹۳ توسط دپارتمان خودروهای کلاسیک پورشه است.

پورشه 911

رونمائی از پورشه گلد 911

 

حاصل پروژه‌ی گولد، یک دستگاه پورشه ۹۱۱ طلایی رنگ سری ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ است که به‌جز بدنه‌، در تمام قطعات و پنل‌های بخش‌های مختلف بازسازی شد. در واقع ۶۵۰۰ قطعه‌ی این مدل اسپرت دوست داشتنی، شامل پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توئین توربوشارژ هواخنک با قدرت ۴۵۰ اسب بخار، گیربکس و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک توسط متخصصان دپارتمان خودروهای کلاسیک پورشه تولید شده است.

رونمائی از پورشه 911

۱۸ ماه زمان صرف بازسازی یا شاید بهتر است بگوییم، بازتولید کامل این مدل ویژه شده است تا با رنگ طلایی متالیک، در کنار جدیدترین مدل ۹۱۱ توربو اِس  Exclusive Series با همین رنگ قرار بگیرد. تمام بخش‌های این مدل بی‌نظیر از بدنه تا فضای داخلی و روکش‌ها و دوخت‌های صندلی‌ها، بر ترکیب رنگ‌های طلایی و سیاه متمرکز شده است. پروژه‌ی گولد ابتدا با بازسازی، لکه ‌گیری و عایق‌کاری ضدزنگ بدنه شروع و سپس تمام قطعات جدید به ۹۹۳ هواخنک پرطرفدار اضافه شد.

پورشه 911

نمای داخلی پورشه 911

 

پورشه ۹۹۳ توربو S بازسازی شده، با مشخصات فنی مدل اصلی همراه شده است؛ در واقع این مدل به‌صورت رسمی شماره شاسی آخرین مدل محصول سال ۱۹۹۸ را دریافت کرده است تا نسخه‌ی ۳۴۶ تولیدی پورشه باشد.

پورشه ۹۹۳ گولد که مجوز تردد جاده‌ای ندارد و رانندگی با آن فقط در پیست مجاز است، در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بر اساس گفته‌های مهندسان دپارتمان خودروهای کلاسیک پورشه، پروژه‌ی گولد این برند با تولید همین تک‌نمونه آغاز شد و حالا به پایان رسیده است. این مدل ویژه برای فروش عمومی در دسترس نیست، بلکه به‌زودی در حراجی RM Sotheby قیمت‌گذاری می‌شود؛ قیمت ۲۰۰ تا ۴۵۰ هزار دلار برای این مدل انحصاری قابل پیش‌بینی است.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید