چگونه اکانت اینستاگرام بیزینسی کنیم

اکانت اینستاگرام تجاری یا بیزینس اکانت اینستاگرام برای اشخاصی که هدف اصلی آنها از ساخت حساب کاربری اینستاگرام برندسازی از کسب و کار خود و کسب درآمد باشد مناسب است . اکانت کسب و کارها تجاری نسبت به اکانت های شخصی امکانات بیشتری برای کسب کارخواهند داشت.

به یاد داشته باشید که برای تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری باید مطمئن شوید که پروفایل شما یک پروفایل عمومی است زیرا امکان تبدیل حساب خصوصی به حساب تجاری اینستاگرام وجود ندارد با تانما همراه باشید تا بیشتر با اکانت بیزینسی تجاری اینستاگرام آشنا شوید :

اکانت تجاری اینستاگرام

نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

برای داشتن اکانت تجاری اینستاگرام به اکانت خود وارد شوید.

به صفحه پروفایل اینستاگرام تان وارد شوید وسپس آیکون سه خط در بالا قسمت راست صفحه را لمس و سپس در نیم صفحه باز شده در قسمت پایین آیکون چرخ دنده setting را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام تان شده باشید.

بعد از ورود به قسمت تنظیمات اینستاگرام به بخش account رفته و برای شروع فعال کردن بیزینس در اینستاگرام کافی است گزینه “switch to professional account” را انتخاب کرده و بر روی Business کلیک کنید.

پس از انتخاب این گزینه اینستاگرام چندی از ویژگی های بیزینس در اینستاگرام را برای تان به نمایش می گذارد که برای ادامه فعالسازی بیزینس در اینستاگرام کافی است کادر آبی رنگ continue را لمس و یا صفحه را به راست بکشید تا گزینه های بعدی قابل مشاهده شود.

بعد از گذشتن از این توضیحات کوتاه وارد صفحه ای با عنوان “choose categories for your business profile” در واقع شما در این صفحه برای اکانت خود در رابطه با موضوع شغلی خودتان مجموعه و زیر مجموعه انتخاب می کنید.

بعد از انتخاب مجموعه و زیر مجموعه وارد مرحله بعدی یعنی صفحه تنظیمات گزینه های تماس می شویم که در این صفحه می توانید راه های ارتباطی متنوعی را در صفحه پروفایل اینستاگرام خود ترتیب ببنید.

بعد از مشخص کردن گزینه های تماس به مرحله پایان بیزینس در اینستاگرام یعنی وصل اکانت فیسبوک به اکانت اینستاگرام می رسیم. در این مورد باید گفت : که قبلا این مرحله باید انجام می شد یعنی برای بیزینسی کردن اینستاگرام تان باید به فیسبوک وصل می کردید.

اما جدیدا این مرحله نیز اختیاری شده اما نباید از ویژگی های پشت پرده وصل کردن اکانت فیسبوک به اکانت اینستاگرام چشم پوشی کرد؛ از جمله این ویژگی ها می توان به بازگردانی پیج هک شده و ثبت نام در اینستاگرام اشاره کرد که می توانید با استفاده از اکانت فیسبوک خود اقدام به ثبت نام در اینستاگرام کنید.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست ؟

بیزینس اکانت به عناوین دیگری چون نمایه کسب و کار اینستاگرام نیزمشهور است . در حقیقت نمایه کسب و کار یک قابلیت رایگان است و توسط اینستاگرام به اکانت هایی پیشنهاد می شود که قرار است حسابشان به عنوان مشاغل و کسب و کارهای تجاری شناخته شود.

در واقع صاحبان این پیج ها می خواهند با اکانت تجاری خود در اینستاگرام کسب درآمد کنند. بیزینس اکانت اینستاگرام نسبت به اکانت های شخصی گزینه های بیشتری نظیر تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، گزینه های تماس، تبلیغات و… ارائه می دهد.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام

بیزینس اکانت یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران می دهد که اکانت هایی که می خواهند در اینستاگرام تحت عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند.

بیزینس پروفایل فقط برای اکانت هایی مورد استفاده قرار می گیرند که برای بیزینس خود پیج فیس بوک دارند و پیج خود را به اکانت اینستاگرام خود لینک کرده اند.

امکانات بیزینس اکانت اینستاگرام

· گزینه های تماس (contact)

· ارائه اطلاعات آماری (Insights)

· ترویج (promotion

دکمه contact (تماس با ما): این دکمه اطلاعات تماس نظیر شماره تماس، آدرس ایمیل و موقعیت جغرافیایی کسب و کار شما را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. با افزودن این گزینه به پروفایل تجاری خود کاربران به سه قابلیت دسترسی پیدا می کنند.

این امکان برای شما وجود دارد که پس از بیزینس اکانت کردن حساب خود با انتخاب گزینه Edit Profile در قسمت contact options اطلاعات تماس خود را وارد نمایید تا این اطلاعات در پروفایل نمایش داده شود.

Get Directions: آدرس شرکت یا محل کار کسب و کارها در این قسمت قرار گرفته است.

Call: با انتخاب این گزینه کاربر به شماره های پشتیبانی شرکت دسترسی پیدا می کند.

Email: آدرس ایمیل رسمی شرکت جهت ارتباط های رسمی در این بخش قرار دارد.

دکمه Promotions (پست های تبلیغاتی) : همانطور که می بینید اکانت تجاری اینستاگرام ازلحاظ ظاهری تفاوت هایی با اکانت شخصی اینستاگرام دارد. به طورمثال:

در اکانت های تجاری در کنار Edit profile گزینه Promotions اضافه شده است.

قابلیت promote کردن یا همان ایجاد پست های تبلیغاتی در اکانت های تجاری اینستاگرام قابل دسترسی است. شما به کمک این قابلیت می توانید محصولات و خدمات خود را در قالب پست های تبلیغاتی به کاربران معرفی کنید.

قابلیت Promotions اینستاگرام گزینه ها و ویژگی های مختلفی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. به عنوان مثال شما می توانید یک پست تبلیغاتی پروموت همراه با لینک وب سایت خود تولید کنید. در این صورت کاربران می توانند از طریق لینک به صورت مستقیم به سایت شما هدایت شوند.

ابزار آنالیز پست ها و مخاطبین): یکی دیگر از مواردی که در حساب های تجاری اینستاگرام قابل مشاهده است و این حساب را از دیگر انواع حساب های اینستاگرام متمایز می کند ابزار Insights است.

ابزار Insights به شما کمک می کند در مورد دنبال کنندگان پیج و افرادی که با بیزینس شما در ارتباطند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

می توانید بفهمید کدام پست ها و داستان ها بازدید بیشتری داشته اند.

این آیکن در بالا سمت راست صفحه به شکل یک نمودار نمایش داده می شود. به کمک ابزار Insights می توانید به آمار پست های خود دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام امکانات در حال رشد زیادی را برای کسب و کارها در نظر گرفته که بعضی از آنها در مرحله آزمایشی است و فقط برای بعضی از کشورها فعال است. از جمله این امکانات می توان به instagram shopping اشاره کرد. اینستاگرام شاپینگ امکانی است که فروشگاه های اینترنتی می توانند لینک صفحه فروش محصول یا محصولات خود را به یک عکس اضافه کنند.

خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام می تواند به این دلایل رخ دهد

1- ریزش و کم شدن فالوور ها پس از تبدیل به پروفایل تجاری (این مشکل بیشتر برای اشخاصی که در پروفایلشان مطالب شخصی قرار میدادند دیده میشد. احتمالا کاربران پس از مشاهده بخش های اضافه شده به بالای پروفایل آن ها تصور میکردند وارد یک صفحه کاری شده اند و اقدام به آنفالو پروفایل میکردند.)

2- کاهش تعداد کامنت ها و لایک ها

3- کم شدن سرعت جذب فالور پیج های بزرگ تر (شخصی که قبلا در روز حدود ۵۰۰ فالور جذب میکرد پس از تبدیل صفحه اش به صفحه تجاری، با افت حدود ۵۰ درصدی نرخ جذب فالور رو به رو شد!)

4- کاهش تعداد بازدید پست ها تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از تغییر پروفایل

5- برخی از دنبال کنندگان( فالورهایشان ) گزارش کرده اند که مطالب اینستاگرامی آنها دیگر در صفحه خانه (Feed) برای آنها نمایش داده نمی شود و برای دیدن مطالب آنها باید مستقیما به صفحه اینستاگرام آن ها مراجعه کنند.

نحوه حذف اکانت تجاری اینستاگرام

1- وارد پیج خود از طریق برنامه اینستاگرام شده و در صفحه باز شده که صفحه هوم میباشد به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید

اکانت اینستاگرام تجاری

اکانت اینستاگرام تجاری

2- در صفحه پروفایل اینستاگرام بر روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید.

3- سپس گزینه setting در پایین صفحه را لمس کنید تا وارد قسمت تنظیمات اینستاگرام تان شوید.

4- بر روی گزینه ی account کلیک کنید.

اکانت اینستاگرام تجاری

اکانت اینستاگرام تجاری

5- برای حذف بیزینس اینستاگرام خودتان باید در قسمت اکانت گزینه “switch back to personal account” به معنای خروج از بیزینس پروفایل اینستاگرام میباشد را انتخاب کنید.

اکانت اینستاگرام تجاری

اکانت اینستاگرام تجاری

6- که در صورت انتخاب اینستاگرام از شما دوباره سوال خواهد پرسید که باید دوباره گزینه switch back را بزنید.

اکانت اینستاگرام تجاری

اکانت اینستاگرام تجاری

نکته : با حذف حالت بیزینسی اکانت اینستا گرام هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آید فقط تنها اتفاقی که رخ می دهد این است که شما اماری را که در بخش insight داشته اید، از دست می دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید