محمدبن سیرین گوید :

اگر بیند خویشتن را خصی کرد ، دلیل که به هنگام نبرد با دشمن خوار و زبون گردد ، لکن به طاعت حق تعالی راغب شود و بعضی ازمعبران گویند : دلیل که فرزندش بمیرد و او هیچ فرزند دیگر نیابد ، لکن توانگر شود . اگر کسی مجهول را خصی بیند و او پسندیده و صالح بود و سخنان او موافق علم و حکمت بود ، دلیل که آن کس فرشته ای بود از فرشتگان که او را به راه خیر و صلاح خواند و بترساند یابه خیرات او را مژده دهد ، زیرا که فرشتگار را شهوت مردی نباشد . اگر درسخنش علم و حکمت نیست ، و آن کس فرشته نباشد و اگر آن خصی که دیده معروف بود ، آن چه دید از نیک و بد تاویلش بر وی باشد .

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر کسی بیند خایه او بریده شد یا بیفتاد ، دلیل که دشمن بر وی ظفر یابد و معبران گویند : بریدن خایه ، دلیل کند در خواب بر پدر دختران ، یعنی پس از وی او را دختران نباشد ، زیرا که خایگاه ، دلیل بر دختران کند . اگر بیند خایگاه خویش را بیرون آورد و به کسی بخشید ، دلیل که فرزندان او را به کسی دیگر منسوب کنند .

جابر مغربی گوید :

اگر کسی بیند با مرد بی خرد بی ادب درویش صحبت می کند . اگر بیند بی سببی خصی شد ، دلیل که او را خواری و زیان رسد . اگر بیند قصیبش از بن بریده شد ، دلیل که نامش در میان مردم بریده شود و نقصان جاه و فرزندان بود ، خاصه که قضیب و خایگاهش بریده دید . حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن خصی درخواب بر سه وجه است . اول : مردم زاهد . دوم : دیدن فرشته . سوم : عبادت کردن .

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید