حضرت دانیال گوید :

خضاب ریش پوشش کارها است .

اگر بیند سر و رویش را خضاب می کرد و خضابش رنگ نمی گرفت ، دلیل که ظاهر حال را به مردمان نماید .

اگر بیند خضابش رنگ گرفت ، دلیل که حالش نیکو گردد .

محمدبن سیرین گوید :

اگر بیند خضاب به چیزها می کرد ، دلیل که مردم او را منکر شوند که او خود را به کارهای محال و ناپسندیده دهد . چ

اگر بیند خضابش نیکو رنگ گرفت ، دلیل که حالتش پوشیده شد .

اگر بیند دست و پای خویش را به حنا خضاب می بست ، دلیل که مال از دست رفته باز آید .

اگر بیند هر دو دست و پای خویش را خضاب بست ، دلیل که فرزندان یابرادران خود را بیاراید ، به آرایشی که خلاف دین و شریعت بود .

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند کف دست خود خضاب می کرد ، دلیل که در طلب معیشت رنجور گردد .

اگر بیند که هر دو دست خود به خضاب نگاه می کرد ، دلیل که خداوند مکر و حیله بود در کسب و عمل خود .

اگر بیند دست او بهم شده است ، دلیل که او را عزیزی بمیرد یا خود هلاک شود .

اگر بیند دست و پای را چون زنان خضاب کرد ، دلیل که در ترس و بیم عظیم افتد .

اگر این خواب را زنی بیند او را خرمی و شادی بود ، زیرا که این خضاب کردن ایشان رسم بود .

اگر بیند که هر دو دست و پای او بنفش بود ، دلیل که در کسب و کار حیله کند .

اسماعیل بن اشعث گوید :

اگر مردی بین دست و پای خود خضاب کرد ، دلیل که کاری کند که مردمان بر وی افسوس کنند و بخندند .

اگر بیند سرانگشتان را خضاب کرد ، دلیل که تسبیح کند .

اگر بیند هر دو دست را به خضاب کردن نقش میکرد ، دلیل که با دوستان مکر و حیله بازد .

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

خضاب کردن در خواب بر چهار وجه است .

اول : کار ناشایسته بی حاصل .

دوم : آرایش حال دنیا .

سوم : طلب جاه .

چهارم : معروف شدن به دروغ گفتم

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید