بر اساس یکی از مستندهای این شبکه با نام «جایگزین‌ها»، کارشناسان هشدار می دهند که عروسک‌های جنسی به روحیه تجرّد و بیگانگی از جامعه در ژاپن دامن می زنند و با رونق این عروسک‌ها، افراد مجرد بیش از پیش از روابط انسانی دوری می گزینند. همین امر ژاپنی‌ها را به فهرست نژادهای در حال انقراض وارد می کند.

آمارهای این تجارت نشان از آن دارد که سالانه تا ۲۰۰۰ عروسک های جنسی با ظاهر و هیبت انسانی، با انگشتان متحرک و سر جداشونده، در ژاپن فروخته می شود.

«نوبورا تاکانا»، فروشنده‌ی این نوع عروسک‌ها، معتقد است که مزیت داشتن یکی از این عروسک‌های ۴۲۰،۰۰۰ ینی(۳۷۵۰ دلاری)، بدون خواسته بودن آن‌ است: این احساس جالبیه. شبیه عروسک به نظر میاد، ولی حس می کنید که واقعا زنده است.

عروسکهای جنسی در ژاپن

عروسکهای جنسی در ژاپن

 

کارشناسان شواهد نزول نرخ تولد را در مناطقی از ژاپن که بیشترین فروش عروسک را دارد، محرز می دانند. «کاناکو آمانو»، جمعیت شناس از موسسه پژوهشی NLI توکیو معتقد است که عروسک‌های جنسی خطری اساسی برای آینده این کشور هستند، کشوری که پیش بینی می شود تا ۳۰ سال دیگر، یک سوم از جمعیت آن کاسته خواهد شد. آمانو تاکید می کند: بزرگ‌ترین مساله ژاپن، کاهش زاد و ولد و جمعیت است. دیگر می توان آن را یک فاجعه ملی نامید. ژاپنی‌ها در بزنگاه حساسی هستند، مواجهه با خطر انقراض. ما یک گونه انسانی در خطر هستیم.

عروسکهای جنسی در ژاپن

تنهایی اقشار میانسال، مهم‌ترین عامل فروش عروسک‌های جنسی در ژاپن است. «مورو»، یکی از شهروندان ژاپنی که صاحب چندتا از این عروسک‌هاست، اولین عروسک را یک سال بعد از فوت همسرش خرید. او می گوید: " یک خلاء در قلب من بود.

او در حالی با تیم مستندساز راشا تودی مصاحبه می کند که عروسک‌هایش را در یک ردیف در کاناپه کناری خود نشانده است:

وقتی با آن‌ها آشنا شدم، زندگیم به نحو پیچیده‌ای با آن‌ها گره خورد. از وقتی این «دخترها» در خانه من ظاهر شده‌اند، به لطف آن‌ها، دیگر آن احساس تنهایی را ندارم."

مورو دوست دیگری به نام «کِرِرو» دارد که خود صاحب ۲۰ عروسک جنسی است. این دو معمولا با هم برای رانندگی خارج از شهر یا قدم زدن در پارک می روند و هر بار چندتا از عروسک‌ها را هم با خود می برند. وقتی آن‌ها برای عکس گرفتن روی نیمکت پارک می نشینند، عروسک‌ها را هم کنار خود می نشانند، درباره خصوصیات «انسانی» این موجودات بی‌جان شوخی می کنند، یا از این می گویند که فلان عروسک امروز غمگین یا خوشحال است.

با این حال، این عروسک‌ها تنها مورد استفاده افراد میانسال به بالای ژاپنی نیست. «هیتسوجی»، دختر جوانی که یک مدلمحبوب نوجوانان در ژاپن است، عروسکی به نام «ماسیرو» دارد.

ماسیرو یک دوست، عضو خانواده یا یک عزیز نیست. این دختر عشق من است.

آمانوف کارشناس جمعیت شناسی، معتقد است که طبق آمار، ژاپن به طرز نگران‌کننده‌ای به سوی یک بحران در حرکت است:

منحنی مردان و زنان ازدواج ‌نکرده شیب صعودی بالایی دارد. این یکی از دقیق‌ترین و معتبرترین پژوهش‌های ملی در ژاپن است.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید