با 40 میلیون تومان چه ماشینی بخریم که برایمان مناسب‌تر باشد؟

در بازه قیمتی حدود 40 میلیون تومان، عموم گزینه ها شامل خودروهای داخلی با تکنولوژی قدیمی است. پژو پارس هم یکی از قدیمی ترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود که همچنان با محبوبیتی زیاد در بین مشتریان در حال تولید است.

از طرف دیگر، دنا محصول جدیدتری است که طراحی به روزتری نیز دارد. البته نمی توان الزاما طراحی به روز تر دنا را، طراحی بهتری دانست. چراکه به عقیده بسیاری، در طراحی دنا ناهماهنگی های متعددی وجود دارد که نمی توان با آن ها به سادگی ارتباط برقرار کرد.

از سوی دیگر، پژو پارس هر چند که طراحی بسیار قدیمی تر و ساده تری دارد، اما به لطف اینکه طراحی آن در زمان خود بسیار اصولی تر و علمی تر بوده است، می توان آن را هماهنگ تر از دنا دانست.
در زمینه فنی ، پژو پارس LX از موتور معروف TU5 استفاده می کند که نیروی 105 اسب بخاری را برای این شیر پیر به ارمغان می آورد. هرچند که نیروی تولیدی این پیشرانه از پیشرانه قدیمی پژو بیشتر است و مصرف سوخت کمتری هم دارد، اما عملکرد این خودرو در سربالایی ها برای بسیاری از مالکان راضی کننده نیست.

از سوی دیگر، دنا از پیشرانه EF7 بهره می برد که توانایی تولید 115 اسب بخار را دارد. از نظر شتاب این دو خودرو عملکرد نسبتا مشابهی دارند، اما در سربالایی ها عملکرد دنا به وضوح بهتر از پارس LX است.
در زمینه امکانات رفاهی برتری کامل با دنا است. چرا که با برخورداری از کروز کنترل، مانیتور لمسی، رهیاب، صندلی های برقی، بلوتوث و ... عملا جایی برای عرض اندام پارس باقی نمی گذارد. لازم به ذکر است که کیفیت و دوام قطعات هر دوی این خودروها در وضعیت چندان مطلوبی نیست و مالکان هر دوی این خودروها از ایرادات مختلفی در سیستم های برقی، سنسورها، سیستم انتقال قدرت و ... شکایت دارند.
در نهایت می توان گفت که واکنش بازار به پارس LX در مجموع بهتر بوده است و این خودرو با افت قیمت کمتری خرید و فروش می شود. ضمن اینکه ایران خودرو برای دنا شرایط فروش نقدی و اقساطی در نظر گرفته است که مشابه آن در مورد پارس LX وجود ندارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید