می‌دانیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه‌ی هیبریدی پورشه ۹۱۱ ساخته خواهد شد. مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم در اوایل سال جاری اعلام کرد که این شرکت آلمانی طی چند سال آینده اقدام به ساخت نسخه‌ی پلاگین‌هیبریدی از نسل آینده‌ی ۹۱۱ (سری ۹۹۲) خواهد کرد. البته نسل آینده‌ی ۹۱۱ به‌زودی معرفی می‌شود ولی نمونه‌ی هیبریدی هم‌زمان با به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای سری ۹۹۲ به بازار خواهد آمد.

با این تفاسیر اما، گروه کالیفرنیایی Vonnen که علاقه ‌ای به این انتظار طولانی ندارد، سسیستم هیبرید مخصوص خود را برای ۹۱۱ تولید کرده است.

پورشه

اولین پورشه 911

به‌طور خلاصه، این شرکت یک باتری به‌صندوق‌بار جلوی ۹۱۱ و یک موتور الکتریکی به پیشرانه‌ی آن اضافه کرده است.

اولین پورشه 911 هیبریدی

در سیستم هیبرید این شرکت، یک اینورتر (inverter) هم برای تبدیل انرژی باتری به برقی که بتواند توسط موتور مورداستفاده قرار گیرد، تعبیه شده است. ویژگی جالب ۹۱۱ هیبریدی Vonnen، موتور الکتریکی آن بوده که جایگزین چرخ لنگر یا فلایویل (flywheel) شده است.

پورشه

پورشه 911 هیبریدی

البته به‌همین سادگی پورشه ۹۱۱ به نمونه‌ای هیبریدی تبدیل نشده است؛ موتور الکتریکی و باتری‌ها به سیستم خنک‌کننده‌ی اضافی نیاز دارند درحالی‌که برای همه‌ی قطعات و اجزای سیستم، یک کامپیوتر مجزا هم در نظر گرفته شده است.این شرکت تاکنون یک دستگاه ۹۱۱ هیبریدی ساخته است اما آمادگی ارائه‌ی این پکیج به عموم، وجود دارد.

امکان نصب این کیت روی تمامی نمونه‌های ۹۱۱ مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و همین‌طور خودروهای کیمن و باکستر میسر است؛ بنابراین افرادی که خواهان پورشه ۹۱۱ هیبریدی هستند، با پرداخت ۷۵ هزار دلار و البته داشتن یک ۹۱۱ استاندارد، می‌توانند از عملکرد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت پورشه با نیروی کمکی الکتریکی لذت ببرند تا درنهایت، مدل اصلی ساخت پورشه حدود ۲ سال دیگر، عرضه شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید