راهنمای کامل کاربا IGTV اینستاگرام

' IGTV اینستاگرام چیست'؟ برای بیشتر کاربران، اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی سرگرم کننده تبدیل شده است.IGTV یک کانال ویدیویی طولانی مدت است. IGTV یکی از برنامه های اینستاگرام است که می تواند به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در دسترس کاربران قرارگیرد.

اینستاگرام این قابلیت را در ماه ژوئن ۲۰۱۸ عرضه کرد. این پلتفرم به برندها فرصت ساخت ویدیوهای بیشتر از مدت زمان معلوم ، برای پست ها و استوری ها می دهد. این اپلیکیشن مشابه youtube عمل می کند، اما برای اینستاگرام طراحی شده است .

این روزها کسب و کارهایی زیادی از IGTV استفاده می کنند تا مخاطبان بیش تری را با کسب وکارشان آشنا کنند. با تانما همراه شوید تا بیشتر با' ترفندهای IGTV اینستاگرام' آشنا شوید :

IGTV چیست ؟

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

IGTV اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instagram و TV می باشد. در حقیقت می توان گفت IGTV اینستاگرام یک پلتفرم ساده می باشد که اینستاگرام را تبدیل به یک تلویزیون برای تماشای ویدیوهای طولانی تر کرده است.

نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام'

1. حداقل طول فیلمی که قرار است آپلود کنید باید یک دقیقه باشد و حداکثر طول آن می تواند به صورت زیر باشد.

o 15 دقیقه برای آپلود توسط دستگاه تلفن همراه

o 60 دقیقه برای آپلود با استفاده از وب

2. فرمت فایل ویدیویی باید MP4 باشد.

3. فیلم باید به صورت عمودی با نسبت 9:16 و یا به صورت افقی با نسبت 16:9 باشد.

4. فیلم ها باید حداقل 30 فریم برثانیه و دارای وضوح حداقل 720 پیکسل باشند.

5. حجم ویدیوها برای ویدیوهای 10 دقیقه ای و یا کمتر می تواند حداکثر 650 مگابایت باشد. برای فیلم های 60 دقیقه ای حداکثر حجم فیلم می تواند 3.6 گیگابایت باشد.

6. اندازه عکس کاور ویدیو باید 420px در 654px باشد و بعد از آپلود فیلم قابل ویرایش نیست.

مراحل ساخت کانال IGTV در اینستاگرام

برای ساخت کانال IGTV لازم است اینستاگرام شما آپدیت شده باشد، بعد از آپدیت (در صورت نیاز) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

· باز کردن قسمت IGTV

· انتخاب آیکن چرخ دنده (تنظیمات) و کلیک روی گزینه Create Channel

· انتخاب گزینه + و آپلود اولین ویدیو

آموزش استفاده از IGTV اینستاگرام'

قبلاً به این صورت بود که اگر می خواستید ویدیویی را در بخش IGTV قرار دهید باید ابتدا یک کانال برای این کار ایجاد می کردید. اما اینستاگرام مدت زیادی است که این مانع را از سر راه برداشته است. تمام چیزی که برای ساخت یک اکانت IGTV نیاز دارید، در واقع همان اکانت اینستاگرام شماست.

اکانت شما به شما این اجازه را می دهد که ویدیوهای مورد نظر خود را از داخل اپلیکیشن اینستاگرام یا اپلیکیشن مخصوص IGTV آپلود کنید. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد اکانت اینستاگرام دارید.

نحوه آپلود کردن ویدئو IGTV در اینستاگرام

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

پس از ساخت کانال شما می توانید به راحتی و فقط با کلیک بر روی تصویر نمایه خود به صفحه موردنظر منتقل شوید. در این صفحه اگر روی دکمه “+” کلیک کنید، می توانید فیلم های موردنظر خود را در IGTV آپلود نمایید

توجه داشته باشید که شما نمی توانید ویدیو را داخل برنامه IGTV ضبط کنید، بنابراین مجبور هستید فعلا آن ها را به صورت جداگانه از گالری خود آپلود کنید.

همانند کاری که در استوری های اینستاگرام انجام می دهید، در ویدیوهای IGTV نیز قادر خواهید بود تا متن و تصاویر دلخواه تان را روی ویدیو قرار دهید. البته این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که نمی خواهند به صورت مستقل از برنامه IGTV استفاده کنند، در داخل برنامه اصلی اینستاگرام نیز وجود دارد.

برای این منظور باید به دنبال لوگوی کوچک یک تلویزیون که در کنار دکمه ارسال پیام دایرکت در بالای صفحه قرار دارد، بگردید.

'نحوه دیدن ویدئو با IGTV اینستاگرام

در IGTV روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمه های Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید.

حالا می توانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمی آید که عمودی باشند و مدت زمان آن ها بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانی تر بعداً اضافه خواهد شد.)

آموزش آپلود کردن ویدئو در IGTV اینستاگرام به زبان ساده

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

بعد ازانتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی می توانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید.

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

همچنین اگر صفحه فیس بوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیس بوک هم به نمایش در می آید.

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.

ویژگی های IGTV اینستاگرام'

در بروزرسانی های اخیر اینستاگرام قابلیتی به نام IGTV به اپلیکیشن خود اضافه نموده است که امکان آپلود، مشاهده و دانلود ویدیوهای طولانی مدت را فراهم می کند. با این ویژگی دیگر محدود به ویدیوهای یک دقیقه ای نخواهید بود. تا قبل از پیدایش IGTV کاربران در اینستاگرام قادر به آپلود ویدیوهای کوتاه نهایتا یک دقیقه ای بودند.

با ظهور این تکنولوژی جدید، اینستاگرام از آپلود فیلم های تا حداکثر یک ساعت پشتیبانی می کند. البته کاربران عادی در حال حاضر قادر به آپلود فیلم های نهایتا 10 دقیقه ای خواهند بود.

زمان ویدئو در IGTV

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

مشاهده ویدئو با IGTV' چگونه است؟ متناسب با تعداد فالوئرها، می توانید ویدئو با زمان های متفاوت در IGTV به اشتراک بگذارید. اگر پروفایل کوچک و با تعداد فالوئر کمی دارید، برای استفاده از IGTV ، با محدودیت زمانی مواجه خواهید شد و حداکثر زمان ویدئوی شما می تواند ده دقیقه باشد. همچنین حداقل زمان ویدئو در IGTV ، 15 ثانیه است.

برای اکانت های بزرگتر، امکان اشتراک گذاری ویدئو تا یک ساعت هم وجود دارد. ولی این ویدئوها با گوشی قابل آپلود نیست و تنها باید با کامپیوتر آپلود شود.

مشخصات ویدئو در تلویزیون اینستاگرام

فرمت ویدئو باید MP4 و با رزولوشن حداقلی 720 پیکسل باشد. همچنین، فراموش نکنید که ویدئو را به صورت vertical (و نه به صورت landscape ) ضبط کنید.

تصویر کاور ویدئو(cover photo)

می توانید برای ویدئوها یک cover photo قرار دهید. سایز این تصویر باید 420px در 654px باشد. در حال حاضر، امکان ویرایش و تغییر تصویر کاور بعد از آپلود ویدئو وجود ندارد.

توضیحات ویدئو (video description)

یک ویژگی خوب IGTV ، وجود توضیحات در زیر ویدئوهاست. مخصوصا اینکه می توانید لینک سایت یا بلاگ خود را در آن قرار دهید و این لینک قابل کلیک است.

کاربردهای IGTV در اینستاگرام

اینستاگرام IGTV

اینستاگرام IGTV

·در ادامه 'کاربردهای IGTV اینستاگرام

امکان عقب ـ جلو کردن ویدیو

· امکان دانلود ویدیو

· آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه ای تا ۶۰ دقیقه ای

· امکان لایک و کامنت گذاری ویدیو توسط کاربر

· امکان قرارگیری لینک در توضیحات ویدیو

· پشتیبانی از رزولویشن ۴K

نکات استفاده از IGTV اینستاگرام

1- مطمئن باشید که محتوای کیفی بارگزاری کنید)

مانند هر پلتفرمی، اگر به دنبال ایجاد مخاطبی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب محتوای با کیفیت را بارگذاری می کنید.

این ممکن است شما را مجبور کند که تلاش بیشتری و زمان و پول صرف فیلم های IGTV خود داشته باشید.

اگر در توسعه خود به عنوان یک فوق ستاره در IGTV جدی هستید، باید در محتوای خود سرمایه گذاری کنید.

شما باید حتما یک تقویم محتوایی برای انتشار محتوا داشته باشید. تداوم در ارسال محتوا مخاطبان شما را افزایش می دهد.

مخاطبان شما باید بدانند چه زمانی منتظر IGTV شما باشند.

2- یوتیوب نیست

ممکن است در شکل ظاهری یوتیوب و IGTV شبیه هم باشند (اینکه در هردو ویدیو طولانی منتشر می شود)، اما این دو با هم تفاوت های بسیاری دارند.

این به این معنی است که فرمول هایی که برای موفقیت درباره یوتیوب وجود دارد، برای IGTV کار نمی کند.

یکی از این تفاوت ها عمودی بودن ویدیوها در اینستاگرام است.

شما می توانید ویدیو افقی هم در IGTV آپلود کنید، اما شکل ظاهری آن بهم می ریزد و برای مخاطب ناخوشایند خواهد بود.

اگر می خواهید محتوای IGTV شما متمایز باشد، بهترین کار است که فیلم جدید ویدیویی را به طور خاص برای سیستم عامل ایجاد کنید.

IGTV را با ابعادی شبیه به استوری های اینستاگرام (1،080 پیکسل در 1،920 پیکسل یا نسبت ابعاد 9:16) و حتما فیلم های خود را به صورت عمودی فیلم بگیرید.

رعایت این نکته مهم IGTV می تواند به بهتر شدن ویدیو شما کمک کند.

3- پیام خود را فراموش نکنید

قبل از شروع تولید محتوا برای IGTV، از خود بپرسید که می خواهید چه چیزی را بدست آورید.

اگر می توانید از طریق پست ها و استوری های اینستاگرام به نتیجه مشابه برسید، در نظر داشته باشید که در زمان خود صرفه جویی کنید و ویدیو کوتاه منتشر کنید.

اگر یک برند هستید که می خواهید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، اطمینان حاصل کنید که پیام برند شما به وضوح در فیلم های IGTV منتقل شده است.

اگر یک اینفلوئنسر یا بلاگر هستید که به دنبال رشد هستید، بر ایجاد یک احساس در مخاطبان تمرکز کنید.

مهمتر از هر چیز، اگر می خواهید کانال و محتوای شما موفق شود، باید تصوری روشن از آنچه می خواهید با IGTV بدست آورید و جایی که با استراتژی شبکه اجتماعی شما متناسب است، داشته باشید.

4- طولانی تر به معنای بهتر نیست

اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا 60 دقیقه ویدیو در IGTV منتشر کنید.

ولی این بدان معنی نیست که شما باید از تمام این یک ساعت استفاده کنید.

توصیه ما به شما این است که ویدیوهای خودرا زیر 5 دقیقه نگه دارید.

در فید اینستاگرام، مردم تمایلی به دیدن بیشتر از سی ثانیه از ویدیو را ندارند و این عدد برای IGTV سه دقیقه است.

5- مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطب برای بسیاری از کاربران آسان است.

چون آنها IGTV را در فید اینستاگرام خود آپلود می کنند و در واقع مخاطبان IGTV همان مخاطبان پیج آنها است.

قبل از انتشار IGTV، نگاهی به مخاطبان خود بیاندازید و سلیقه آنها را بررسی کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید