ممنوع شدن تبلیغ پول رمزنگاری شده در توئیتر
توییتر بهزودی تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع میکند.
توییتر اقدامات نظارتی را برای آمادهسازی ممنوعیتهای متعدد آگهیهای رمزنگاری شده آغاز کرده است.
توئیتر به گوگل و فیسبوک میپیوندد تا جلوی تبلیغ هرگونه ارز مجازی و پول رمزنگاری شده را روی سایت و اپلیکیشن خود بگیرد.
بر این اساس تبلیغ برای سکه های مجازی/ICO، فروش رمز و کیفهای مجهز به ارز رمزگذاری شده از دو هفته آینده به صورت جهانی روی پلتفرم توئیتر ممنوع خواهد شد. ممنوعیت تبلیغ در بخش مبادلات ارزی نیز ممکن است بخشی از این تعریف جدید باشد.
اگر این موضوع درست باشد، این حرکت تقریبا مشابه تصمیمی است که گوگل در خصوص ارزهای رمزنگاری شده گرفته است و طی آن تبلیغات مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را در تبلیغات خود در این هفته ممنوع کرد، همچنین فیسبوک که در ماه ژانویه همین کار را در بخشی از اقدامات سرکوبکننده محصولات و خدمات مالی که اغلب با شیوه های تبلیغاتی گمراهکننده یا فریبنده همراه است، انجام داد.
به دنبال افزایش قیمتها و کلاهبرداریها و همچنین ارتباطات نگرانکننده با فعالیتهای جنایی، مقامات سراسر جهان در حال پیادهسازی محدودیتهایی برای ارزهای دیجیتال هستند.
اخیرا چین و کره جنوبی خرید و فروش سکههای مجازی را به طور کامل ممنوع کرده و چین روی مبادلات آن نیز محدودیت قانونی ایجاد کرده است. مقامات اتحادیه اروپایی روی این موضوع هشدارهای لازم را داده، اما ایالات متحده موضع روشنی را اتخاذ نکرده است.
بانکها نیز با ایجاد محدودیت خرید ارز مجازی با کارت اعتباری، به پول مجازی و ارزرمزنگاری شده «نه» گفتهاند.
بیش از سه چهارم تبلیغات آنلاین در آمریکا روی گوگل و فیسبوک انجام میشود و هرچند توئیتر سهم کمی از این بازار دارد، اما قرارگرفتن نام کمپانیهای بزرگ، علیه ارز رمزنگاری شده، حکایت از عزم راسخ برای مبارزه با این نوع پول در فضای مجازی دارد.
در همین باره، کره جنوبی و چین هر دو پیشنهاد سکههای اولیه را بهطور کامل ممنوع کردهاند.
نکته دیگر آنکه گوگل و فیسبوک در حال حاضر حدود سه چهارم کل تبلیغات اینترنتی ایالات متحده را کنترل میکنند؛ سهم این آگهیها در توییتر بسیار جزئی است اما با هر شرکت بزرگ که در بازار کار میکند، دنیای رمزنگاری کمی کوچکتر جلوه میکند.