محمد بن سیرین گوید :

باروی شهر و قلعه و ده ، دلیل بر پادشاه نماید یا بر والی و معبران گویند باروی شهر ، دلیل بر پادشاه بود و باروی ده ، دلیل است بر خداونده ده . اگر بیند که باروی شهر قوی و بلند است ، دلیل است بر قوت و نیکی حال پادشاه . اگر بیند باروی شهر بیفتاد و خراب شد ، دلیل بر هلاک پادشاه کند . اگر برخی از آن بیفتاد ، دلیل بر هلاک والی است . اگر بیند بارو را نو کردند ، دلیل که پادشاه نو در آن شهر مقیم شود .

ابراهیم کرمانی گوید :

باروی شهر و آن چه نزدیک دروازه شهر است تاویلش عیش و ایمنی است و آن چه در پس شهر است همان باشد و هر نیک و بد و زیاده و نقصان که در بارو بیند ، دلیل بر ان پنج گونه است .

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید