محمدبن سیرین گوید :

اگر بیند پیری او را رگ گشاد ، دلیل که از دشمن سخنی به طعنه شنود یا مالش تلف شود . اگر بیند رگ زد و خون ازاو برآمد ، دلیل که از جهت سلطانی غمی به وی رسد و به مقدار آن خون زیانی به وی رسد .

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند عالمی او را رگ بگشاد و خون بسیار آمد در طشتی یا طبقی ، دلیل بود که بیمار شود و مال خود را در بیماری هزینه کند .

اسماعیل بن اشعث گوید :

رگ گشادن از دست راست ، دلیل بر زیادتی مال و خواسته بود و رگ گشادن از دست چپ ، دلیل بر زبونی کار دوستان بود . اگر بیند که کسی معروف او را رگ می زد اگر زن آبستن بود ، دختر آورد و اگر آبستن نباشد ، به دختر آبستن شود .

جابر مغربی گوید :

اگر بیند رگ زد و خون بسیار از وی بیرون آمد ، چنان که هیچ خون در تن او نماند ، دلیل که به زودی بمیرد . اگر علتی دارد ، در مخاطره بود و از آن علت نرهد . معبران گویند : رگ زدن به خواب ، چون بیننده مستور بود شادی و خرمی بیند . اگر مستور نباشد ، دلیل مفارقت و زیان بود او را به مقدار خون رفتن .

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

رگ زدن در خواب بر چهار وجه است .

اول : گشایش کارها .

دوم : سفر .

سوم : خصومت ( مرافعه برای مال ) .

چهارم : شریک شدن .

اگر بیند که رگ زد و خون نیامد ، دلیل بر خصومت است . اگر خون بیرون آمد ، دلیل است بر یافتن مال یا خسران مال .

اگر بیند که تن او بی جراحتی خون آلود شد ، دلیل که چیزی بدو رسد .

محمدبن سیرین گوید :

رگهای تن ، دلیل بر اهل بیننده و خویشان او کند از بهر آن که رگ ها در همه تن است رگهای سر و پیشانی ، دلیل بر مهتران کند و رگهای دست و بازو ، دلیل بر برادران و خویشان مادر کند و رگهای پشت ، دلیل بر خویشان پدر کند و رگهای بیرون در آن ، دلیل بر اهل دودمان کند و رگهای ساق ، دلیل بر مال و معیشت مردم کند . اگر بیند رگ بگشاد و آن رگ بریده شده یا خشک شد ، دلیل که یکی از خویشان وی که بدان تعلق دارد ، از دنیا رحلت کند و بعضی از معبران گویند : غم و اندوه و مصیبت به خویشان او رسد و باشد که درغربت افتد و از خویشان خود جدا ماند . اگر بیند کسی او رگ زد ، دلیل که از خویشان او مالش تلف گردد .

حضرت دانیال گوید :

اگر کسی بیند رگ قیفال بگشاد ، دلیل که کارها بر وی بسته شود . اگر بیند رگ باسلیق بگشاد ، همین تاویل دارد . اگر بیند که رگ اکحل بگشاد ، یعنی رگ میان دست ، دلیل بستگی کارها کند . اگر سائل گوید که از رگ خون می آمد ، مال یابد و چون گوید که خون از رگ می رفت ، دلیل که او را زیانی رسد و معبر باید که در لفظ بیننده خواب نگاه کند و تعبیر بر موجب او کند . اگر بیند رگ او تهی و کبود شد ، دلیل که وی را اندوهی یا زیانی رسد .

آیا این مطلب مفید بود؟
نظر خود را بنویسید! لطفا کلیک کنید